2025-05-31, 23:19
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Jag känner Jackie ganska väl. Bara fråga mig om ni vill veta något!

Spännande. Har du suttit med honom, eller hur har du lärt känna honom?

Har han äkta ånger för vad han gjorde i Malexander?
Citera
2025-06-01, 09:40
Medlem
Citat:
Han ger ett ganska autistiskt intryck, hur är han i socialt samspel?
Citera
2025-06-01, 18:16
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Spännande. Har du suttit med honom, eller hur har du lärt känna honom?

Har han äkta ånger för vad han gjorde i Malexander?

Jag är mån om min integritet så därför vill jag helst inte avslöja hur vi lärde känna varandra, hoppas du inte misstycker. Ja, enligt mig verkar han känna extrem ånger och ångest över vad han gjort. Jag upplever inte det som att han är manipulativ med det. Han är en person som extremt gärna vill passa in och bli accepterad, på bekostnad av typ allt. Tvärtemot vad man kan läsa om honom på senare tid så upplever jag inte alls honom som intelligent; han är välartikulerad men de masteruppsatser han skrivit håller rätt låg nivå
Citera
2025-06-01, 18:17
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiberpalsar
Han ger ett ganska autistiskt intryck, hur är han i socialt samspel?
Han är absolut inte autistisk, han är väldigt social och lite av en spexare. Lätt att umgås med och konversera med
Citera
2025-06-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Han säger att han vill åka och hjälpa Ukraina om han blir fri.

Citat:
Jag är mån om min integritet så därför vill jag helst inte avslöja hur vi lärde känna varandra, hoppas du inte misstycker. Ja, enligt mig verkar han känna extrem ånger och ångest över vad han gjort. Jag upplever inte det som att han är manipulativ med det. Han är en person som extremt gärna vill passa in och bli accepterad, på bekostnad av typ allt. Tvärtemot vad man kan läsa om honom på senare tid så upplever jag inte alls honom som intelligent; han är välartikulerad men de masteruppsatser han skrivit håller rätt låg nivå

Tror du han skulle återfalla i brott om han blir frisläppt?
Citera
2025-06-01, 21:52
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slazinger
Tror du han skulle återfalla i brott om han blir frisläppt?

Ja, det tror jag absolut. Han är väldigt mån om att få bekräftelse och skulle han hamna i fel umgänge så tror jag inte han skulle ha integriteten att stå emot. Men jag tror absolut inte att han skulle göra något brottsligt på eget initiativ. Dock är han rätt institutionsskadad, tror att de skulle vara väldigt jobbigt för honom att bli fri. Han behöver rutinerna som finns i fängelset, det är vad jag tror iaf!
Citera
2025-06-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag absolut. Han är väldigt mån om att få bekräftelse och skulle han hamna i fel umgänge så tror jag inte han skulle ha integriteten att stå emot. Men jag tror absolut inte att han skulle göra något brottsligt på eget initiativ. Dock är han rätt institutionsskadad, tror att de skulle vara väldigt jobbigt för honom att bli fri. Han behöver rutinerna som finns i fängelset, det är vad jag tror iaf!

Att han vill till Ukraina känns lite whack när han ska ha omvandlats och ångrat sina val, att han då vill till en laglös krigszon där ett antal nazistiska legosoldater verkar på båda sidorna igen. Trots sin ptsd från kriget så vill han tillbaka till sånt? Nu säger han att han vill dit och enbart syssla med humanitära insatser men allt kan ju hända där, vem vet vad som händer om han åker dit och får känsla för krigande igen? Kanske inte att han begår så grova brott igen, men det finns ingen garanti att han inte instinktivt skjuter krigsfångar eller dyl om han skulle hamna i strider igen. Han har ju en viss "killer instinct" att när det väl kommer till kritan så trycker han på avtryckaren??

Minns nån vilken krog i Sverige det var han gick bananas på nån gång efter Jugoslavien? Folk gillade väl att jävlas lite med honom och säga saker som "hej krigsförbrytarn"? Varpå Jackie sa till en bargäst att han skulle hamra in en patron i knäskålen på honom och på en annan på krogen skulle han ta taggtråd runt halsen på'n och vira runt.
Citera
2025-06-02, 19:10
Medlem
Permissions reglerna på anstalt stramades ju åt kraftigt efter Malexander ,bla så försvann ju p14 o de va väl inte så poppis bland övriga intagna. Har Malexander gänget fått nån skit för de? Av andra intagna
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Citat:

Kontrollfråga om du nu påstår du känner Jackie, vad heter hans halvbror/fosterbror?
Citera
Igår, 16:45
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Kontrollfråga om du nu påstår du känner Jackie, vad heter hans halvbror/fosterbror?

Menar du M@rtin?
Citera
Igår, 18:26
Medlem
Citat:
Menar du M@rtin?
Yes!
De kanske rent av är du som är Martin! (Skämtar)
Vad kan du mer säga då om man ska tro du känner J.A så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in