Citat:
Ursprungligen postat av
PricklyPecker
Ja, det tror jag absolut. Han är väldigt mån om att få bekräftelse och skulle han hamna i fel umgänge så tror jag inte han skulle ha integriteten att stå emot. Men jag tror absolut inte att han skulle göra något brottsligt på eget initiativ. Dock är han rätt institutionsskadad, tror att de skulle vara väldigt jobbigt för honom att bli fri. Han behöver rutinerna som finns i fängelset, det är vad jag tror iaf!
Att han vill till Ukraina känns lite whack när han ska ha omvandlats och ångrat sina val, att han då vill till en laglös krigszon där ett antal nazistiska legosoldater verkar på båda sidorna igen. Trots sin ptsd från kriget så vill han tillbaka till sånt? Nu säger han att han vill dit och enbart syssla med humanitära insatser men allt kan ju hända där, vem vet vad som händer om han åker dit och får känsla för krigande igen? Kanske inte att han begår så grova brott igen, men det finns ingen garanti att han inte instinktivt skjuter krigsfångar eller dyl om han skulle hamna i strider igen. Han har ju en viss "killer instinct" att när det väl kommer till kritan så trycker han på avtryckaren??
Minns nån vilken krog i Sverige det var han gick bananas på nån gång efter Jugoslavien? Folk gillade väl att jävlas lite med honom och säga saker som "hej krigsförbrytarn"? Varpå Jackie sa till en bargäst att han skulle hamra in en patron i knäskålen på honom och på en annan på krogen skulle han ta taggtråd runt halsen på'n och vira runt.