2025-05-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Falskt säkert i den meningen att det inte är CMC högsta ledning som godkänt varken fb kontot eller inlägget. Men nog är det en person med CMC anknytning som skapat kontot i tron att det skulle falla väl ut - sen när pressmeddelandet mottogs på ett helt annat sätt så försöker man spela "falskt konto kortet"

man vet ju aldrig med flashback, vad som är sant eller falskt, så inlägget behöver inte vara från comanches

men dom har väll ingen annan kanal att nå ut till folk på, så hur skall dom kunna ta avstånd från j*cke j*mmy och dom andra i big lake city annars?

jag kan förstå inlägget här faktiskt, kanske har dom fått order från DK att stänga ner det och kommunciera ut att dom tar avstånd
Citera
2025-05-31, 18:21
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetInteVad
Falskt konto som gjort det inlägget
menar du mitt konto eller menar du han som gjorde inlägget om klubben är nedlagd?
Citera
2025-05-31, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetruesaida
man vet ju aldrig med flashback, vad som är sant eller falskt, så inlägget behöver inte vara från comanches

men dom har väll ingen annan kanal att nå ut till folk på, så hur skall dom kunna ta avstånd från j*cke j*mmy och dom andra i big lake city annars?

jag kan förstå inlägget här faktiskt, kanske har dom fått order från DK att stänga ner det och kommunciera ut att dom tar avstånd

Sant man kan inte veta med flashback så man får helt enkelt använda logisk förnuft. Vad låter mest logiskt? Att en person med anknytning till CMC gjort inlägget eller att det är en finnig 15 årig grabb i pojkrummet som fick för sig att bara hitta på ett pressmeddelande från ingenstans?

Varför skulle en 1% klubb överhuvudtaget ha ett behov att gå publikt och berätta att de tar avstånd från några personer? Låter ju lite knepigt att man vill berätta detta genom flashback. Det skulle ändå spridas omedelbart att jocke blivit out.
Citera
2025-05-31, 19:20
Medlem
Citat:
Sant man kan inte veta med flashback så man får helt enkelt använda logisk förnuft. Vad låter mest logiskt? Att en person med anknytning till CMC gjort inlägget eller att det är en finnig 15 årig grabb i pojkrummet som fick för sig att bara hitta på ett pressmeddelande från ingenstans?

Varför skulle en 1% klubb överhuvudtaget ha ett behov att gå publikt och berätta att de tar avstånd från några personer? Låter ju lite knepigt att man vill berätta detta genom flashback. Det skulle ändå spridas omedelbart att jocke blivit out.

Cuba gjorde det i Rockmachine
Dom har en ex rm i cmc som även vart medlem i bmc.
Citera
2025-05-31, 20:47
Medlem
Vilka är de som försöker starta i Värnamo?
Citera
2025-05-31, 20:50
Medlem
Citat:

hade det varit HA eller Bandidos så hade det naturligtvis aldrig hänt att dom själva skulle skriva på flashback

när det gäller mindre klubbar i sverige, som comanches, finks mongols outlaws osv, så kan det absolut stämma

varför vill dom ta avstånd från lögnare och polisinformatörer? jag du.. är det så konstigt? dom tycker väll att jocke och grabbarna har skämt ut klubben helt enkellt

men som du säger, det kommer ju visa sig, nu sitter ju iofs jocke inne, så han kan ju inte gå ut i lokala tidningarna som brukligt, men det visar sig tids nog ändå om han är kvar

det lär väll stå i acta publica om inte annat
Citera
2025-05-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Vilka är de som försöker starta i Värnamo?

Säkert R Natzen
Citera
2025-06-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Säkert R Natzen
Det var faktiskt min tanke med, det var ju varit lite blåsigt runt honom så jag kan förstå om han vill hitta skydd i en ny klubb
Citera
2025-06-01, 12:51
Citat:
hade det varit HA eller Bandidos så hade det naturligtvis aldrig hänt att dom själva skulle skriva på flashback

när det gäller mindre klubbar i sverige, som comanches, finks mongols outlaws osv, så kan det absolut stämma

varför vill dom ta avstånd från lögnare och polisinformatörer? jag du.. är det så konstigt? dom tycker väll att jocke och grabbarna har skämt ut klubben helt enkellt

men som du säger, det kommer ju visa sig, nu sitter ju iofs jocke inne, så han kan ju inte gå ut i lokala tidningarna som brukligt, men det visar sig tids nog ändå om han är kvar

Finks och mongols finns ju inte i sveariket
Citera
2025-06-01, 15:51
Medlem
När kommer commanches slå tbx? Ska dom acceptera allt? Tror dom till skillnad från HA kan få uppbackning från utlandet.
Citera
2025-06-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
När kommer commanches slå tbx? Ska dom acceptera allt? Tror dom till skillnad från HA kan få uppbackning från utlandet.

Dk styr Sverige.
Pinsamt att kalla sig 1% klubb i ett land där dom ej har makt att försvara sig utan att ta hjälp av Dk.
Dessa är nya Outlaws.
Citera
2025-06-01, 16:27
Medlem
Citat:

God poäng men tänkte mer kanske att avståndstagandet inte behövde kommuniceras via flashback. Men ok jag lämnar den delen här.

Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Finks och mongols finns ju inte i sveariket

Mongols fanns ett litet tag i Sverige uppstartat av Jonas B om jag inte har helt fel. Som thetruesaida skrev så var det ganska mycket sociala medieinlägg på den tiden och tror det var mest på en hemsida snarare än instagram och ganska ofta lite löjliga inlägg där Mongols tog bilder från internet och byggade upp en falsk berättelse - som givetvis blev avslöjad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in