2025-05-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Det är personen ifråga som är problemet. Inte dopingen. Dopingen kan trigga det beteendet i en person som är kapabel till det, men är du inte det så gör du det inte. Dvs dopingen personlighetsförändrar inte en individ på en nivå där ens värderings system ändras.

Vad menar du med det?
"Värderings system"?
Citera
2025-05-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Vad menar du med det?
"Värderings system"?

Ja naturligtvis menar han att dina värderingar inte ändras. Är du ett as I grunden och trycker steroider är risken att du blir ett as med självförtroende = super-as/gör mer väsen av dig.

För oss andra 99,9% så förblir vi dom vi är i grunden.
Citera
2025-05-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Ja naturligtvis menar han att dina värderingar inte ändras. Är du ett as I grunden och trycker steroider är risken att du blir ett as med självförtroende = super-as/gör mer väsen av dig.

För oss andra 99,9% så förblir vi dom vi är i grunden.

T.e.x på 1177 går att läsa som bieffekt.

Personens humör skiftar snabbt och utan förklaring.

Menar du att roidrage är en myt?
Citera
2025-05-30, 21:07
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
T.e.x på 1177 går att läsa som bieffekt.

Personens humör skiftar snabbt och utan förklaring.

Menar du att roidrage är en myt?

Roidrage är en myt och det finns inga vetenskapliga belägg för att AAS ger raseriutbrott till och med Dopningsjouren har fått ta tillbaka sina felaktiga påståenden och är eniga om att AAS i sig inte orsakar ökad aggressivitet. Detta felaktiga påstående har spätts på av media genom åren, 1177 har ingen nyanserad helhetsbild.
Citera
2025-05-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Roidrage är en myt och det finns inga vetenskapliga belägg för att AAS ger raseriutbrott till och med Dopningsjouren har fått ta tillbaka sina felaktiga påståenden och är eniga om att AAS i sig inte orsakar ökad aggressivitet. Detta felaktiga påstående har spätts på av media genom åren, 1177 har ingen nyanserad helhetsbild.

Menar du även trenbolone?

Går att läsa mer om det nedan. Det är dom som gjort dokumentären.

https://www.renhardtraning.com/nyhet...msx0m17dndrqgr
Citera
2025-05-31, 14:29
Medlem
ethernals avatar
jag kanske har fördommar men tror inte det är jättemånga som dopar sig för att dom ska bli jättestora, när jag snackat med folk verkar det mycket mer vanligt att man går på en liten kur då och då för att få bättre resultat. verkar skitjobbigt att ha disciplin nog att träna och äta rätt för att hålla sig på 10% BF. tar man lite extra blir det nog lättare
Citera
2025-05-31, 15:20
Medlem
Citat:
Menar du även trenbolone?

Går att läsa mer om det nedan. Det är dom som gjort dokumentären.

https://www.renhardtraning.com/nyhet...msx0m17dndrqgr

Roidrage har jag aldrig sett och jag har umgåtts nära & ytligt med flera hundra skulle jag tro sedan min ungdom. Det mesta jag upplever om jag inte håller östrot i schack är att jag blir blödig. Stod och grät på toan på gymmet när ett pass gick dåligt tex. Så visst lite hormonell men inte personlighetsförändrad .

Visst jag har varit lite väl ego ibland och vart en aning uppe i min egen röv under blaster. Men på senare år så har jag väldigt god koll på hur jag är & agerar. Har en fru som är behjälplig med det oavsett om jag vill eller inte.
Citera
2025-05-31, 15:26
Medlem
Citat:
Roidrage har jag aldrig sett och jag har umgåtts nära & ytligt med flera hundra skulle jag tro sedan min ungdom. Det mesta jag upplever om jag inte håller östrot i schack är att jag blir blödig. Stod och grät på toan på gymmet när ett pass gick dåligt tex. Så visst lite hormonell men inte personlighetsförändrad .

Visst jag har varit lite väl ego ibland och vart en aning uppe i min egen röv under blaster. Men på senare år så har jag väldigt god koll på hur jag är & agerar. Har en fru som är behjälplig med det oavsett om jag vill eller inte.

Men är du inte så i vanliga fall så är det väl en personlighetsförändring? (under kur i alla fall)

Du kanske är redo när du vänjt dig vid steroiderna hur du kommer bli. Så du menar?
Citera
2025-05-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
jag kanske har fördommar men tror inte det är jättemånga som dopar sig för att dom ska bli jättestora, när jag snackat med folk verkar det mycket mer vanligt att man går på en liten kur då och då för att få bättre resultat. verkar skitjobbigt att ha disciplin nog att träna och äta rätt för att hålla sig på 10% BF. tar man lite extra blir det nog lättare

Många börjar nog smått för att sedan bli beroende av resultatet att bli större.
Citera
2025-05-31, 15:40
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Roidrage har jag aldrig sett

har en polare som har problem med humöret även när han är ren, men märks på han att när han kör en rejäl kur så har han kortare stubin. men som sagt, att en person med normalt/jämt humör skulle bli jätteaggresiv köper jag inte
Citera
2025-05-31, 15:43
Medlem
Citat:
har en polare som har problem med humöret även när han är ren, men märks på han att när han kör en rejäl kur så har han kortare stubin. men som sagt, att en person med normalt/jämt humör skulle bli jätteaggresiv köper jag inte

Finns väl grader i helvetet när det gäller steroider också?
Som jag förstått är Trenbolone det värsta. Det är säkert därifrån begreppet roidrage kommer.
Det är inte menat att användas på människor.
Citera
2025-05-31, 15:44
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Det är väl det som är roid rage gissar jag, inte att en normal lugn person helt plötsligt blir super aggressiv och börjar misshandla sin fru utan att en som har problem med aggrisivitet och kanske slog sin fru då och då blir ännu mer aggressiv och slår på frugan ännu mer frekvent och hårt på tyngre steroider som trenbolone.

Som flera tidigare sagt så blir inte en vanlig person helt plötsligt personlighetsförändrad utav steroider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in