Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Ja. Äntligen en vettig kommentar.
Jag tror inte ett dugg på att Pala "söker uppmärksamhet" som en del skriver, utan att han försatt sig i en fruktansvärd situation som han desperat försökt ta sig ur. Att Pala skulle vara psykopat tror jag inte heller ett dugg på. Han borde ha fått samhällets skydd och på ett bättre sätt än att bli placerad i en enslig stuga i skogen. Visst borde han hållit en låg profil men när han inte klarade det borde han ändå ha fått hjälp. Att det sitter människor här i sina egna trygga hem med välordnad tillvaro och nästan gottar sig åt att Pala snart är död, det är vidrigt. Det är de som beordrar mord och som mördar som man borde straffa, och sådana personer som är villiga att hjälpa polisen borde få all hjälp de behöver för att ta sig ur kriminaliteten. Flera gånger visade Pala att han ville vända om och göra rätt.
Japp. Jag håller med om det du skriver, jag tänker likadant. Dokumentären har ju laddats upp på youtube nu och i stort sett alla kommentarer säger antingen att ”golare har inga polare” eller ”han är snart borta och det förtjänar han!!”
På riktigt tragiskt. Att det är vad folk har att säga efter att ha sett dokumentären.
Det var någon tidigare här i tråden som tyckte att Pala fick skydd serverat på silverfat men att Pala bara gnällde vidare ändå. Ja, om det är silverfat att placeras i en lägenhet i en ny stad och sitta och trycka ensam i den och invänta dagen någon ser honom på Ica och känner igenom honom så stämmer väl det. Jag tycker inte att det är något silverfat han fick iallafall. Låter mer som ett fängelsestraff.
Som sagt. Det är sorgligt att läsa folks reaktioner på dokun. Kallt jävla land.