2025-05-31, 10:04
Medlem
fendadens avatar
Dokumentären var underhållande på flera plan.

- Pala gör en speedrun i att bli jagad av Sveriges farligaste gäng

- Advokaten känns WT och hintar om att hon och Pala har en 'speciell' relation...

- Rawa känns intressant nog som den mest rimliga och balanserade personen i hela detta drama

- Polisen känns som i Kopps, dimensionerad för 70-talets idylliska Sverige och sätter personskyddet i paritet med detta
Citera
2025-05-31, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden

- Advokaten känns WT och hintar om att hon och Pala har en 'speciell' relation...

- Rawa känns intressant nog som den mest rimliga och balanserade personen i hela detta drama

- Polisen känns som i Kopps, dimensionerad för 70-talets idylliska Sverige och sätter personskyddet i paritet med detta

Då kan han ju bo hos o med henne
Citera
2025-05-31, 11:47
Medlem
hohners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja. Äntligen en vettig kommentar.
Jag tror inte ett dugg på att Pala "söker uppmärksamhet" som en del skriver, utan att han försatt sig i en fruktansvärd situation som han desperat försökt ta sig ur. Att Pala skulle vara psykopat tror jag inte heller ett dugg på. Han borde ha fått samhällets skydd och på ett bättre sätt än att bli placerad i en enslig stuga i skogen. Visst borde han hållit en låg profil men när han inte klarade det borde han ändå ha fått hjälp. Att det sitter människor här i sina egna trygga hem med välordnad tillvaro och nästan gottar sig åt att Pala snart är död, det är vidrigt. Det är de som beordrar mord och som mördar som man borde straffa, och sådana personer som är villiga att hjälpa polisen borde få all hjälp de behöver för att ta sig ur kriminaliteten. Flera gånger visade Pala att han ville vända om och göra rätt.

Japp. Jag håller med om det du skriver, jag tänker likadant. Dokumentären har ju laddats upp på youtube nu och i stort sett alla kommentarer säger antingen att ”golare har inga polare” eller ”han är snart borta och det förtjänar han!!”

På riktigt tragiskt. Att det är vad folk har att säga efter att ha sett dokumentären.

Det var någon tidigare här i tråden som tyckte att Pala fick skydd serverat på silverfat men att Pala bara gnällde vidare ändå. Ja, om det är silverfat att placeras i en lägenhet i en ny stad och sitta och trycka ensam i den och invänta dagen någon ser honom på Ica och känner igenom honom så stämmer väl det. Jag tycker inte att det är något silverfat han fick iallafall. Låter mer som ett fängelsestraff.

Som sagt. Det är sorgligt att läsa folks reaktioner på dokun. Kallt jävla land.
Citera
2025-05-31, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hohner
Japp. Jag håller med om det du skriver, jag tänker likadant. Dokumentären har ju laddats upp på youtube nu och i stort sett alla kommentarer säger antingen att ”golare har inga polare” eller ”han är snart borta och det förtjänar han!!”

På riktigt tragiskt. Att det är vad folk har att säga efter att ha sett dokumentären.

Det var någon tidigare här i tråden som tyckte att Pala fick skydd serverat på silverfat men att Pala bara gnällde vidare ändå. Ja, om det är silverfat att placeras i en lägenhet i en ny stad och sitta och trycka ensam i den och invänta dagen någon ser honom på Ica och känner igenom honom så stämmer väl det. Jag tycker inte att det är något silverfat han fick iallafall. Låter mer som ett fängelsestraff.

Voffor deet - arabvärlden är stor o han talar arabiska - han kan flytta till somalieland, somalia
sudan o sälja knark där - deet verkar han vara rimligt bra på,

Sen har vi irak marocko libyen algeriet tunisien UAE - bahrain egypten bhutan oman jordanien libanon afganistan
Citera
2025-05-31, 12:06
Medlem
Pala har skjutit o våldtagit förr så han kan väl skjuta och knulla de som jagar honom? Skulle jag ha gjort.
Citera
2025-05-31, 12:37
Medlem
Faraherdens avatar
Det bästa med dokumentären är att Dybala bekräftar hur enkelt det är att hitta folk i Sverige. Detta då vi har olagliga register med info om individer som på bara en googlesökning går att få fram. Men jag antar att det är värt det så länge Tinder-tjejerna kan kolla upp sina dejter. Vilket jävla pajasland..
Citera
2025-05-31, 12:47
Medlem
hohners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Hur menar du att den här dokumentären skulle vara opartisk?
Bokstavligt talat den första scenen är en sekvens där han snyftar, för att sätta rätt sinnesstämning hos dom trånande batikhäxorna som till 100% hade trott han var 15 år om han hävdat det.

Om det nu är som det sägs i tråden, att han är dömd för våldtäkt, så kan man fråga sig varför inte SVT tar upp det.
Det svärtar ju ner batikhäxornas bild av honom som en gosig nallebjörn som ropar på mamma efter hjälp.

Att man avslutar dokumentären med en kommentar som säger typ "jag vet inte vad jag ska tro" gör ju inte allt annat till opartiskt, snarare är det manipulation av SVT för att lura sådana som dig.

Dom SA ju det i dokumentären.
Citera
2025-05-31, 13:08
Medlem
hohners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Vart fan ska jag börja?
"Stenhårda" motherfuckers med namn som JORDGUBBEN och Kurdiska räven har tydligen drogmonopol i MIN stad som jag levt i hela mitt liv.
Kom som en smärre chock för mig faktiskt.
Hade förväntat mig att historien skulle hålla sig i Gottsunda eller något annat skräpområde där drägget hör hemma.
STOR eloge till svensk polis eller polisen stationerad i Borlänge som slog till.
Min sympati för Golaren är desto snävare... han gjorde bara TILLSLUT det som är mest rätt och följde den ynka inre moral han uppenbarligen besitter iallafall.
Jag blir ruskigt jävla förbannad på dessa jävla kräk som skitar ner vår skog och mark med att utnyttja vårt paradis till att gömma knark och leva som kräk.
Det är inte till för er era jävla as!
Men som vanligt kommer godheten alltid segra och ni era kräk som tror att ni är så jävla coola med era knarkindrivningar och pengar ni mördat och sålt knark för... ni kommer gå ner i avgrunden där ni hör hemma... det gör ni alltid... ni är för dumma i huvudet för att förtjäna bra liv iallafall.
Kicksökande jävla narcissister är vad fan ni är.
Och givetvis låter ni inte vanligt jävla folk får vara ifred... ni måste skita ner vårat hem.
För ni vill sprida pest och lidande era jävla offer.
Må karman slå hårt på er era jävla as.
Ni förtjänar ingenting annat.
Hail svensk polis och må godheten segra!

Borlänge har ju varit ökänt som pulvercity sen långt innan internet existerade. Hedemora också för den delen.
Citera
2025-05-31, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer911
Nån som har koll på datum, ca, när han sist filmades?
Någon gång under 2025.
Citera
2025-05-31, 14:06
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hohner

Ditt inlägg får mig att tänka att det i alla fall finns människor med empati.
Ja det är konstigt att man kan se dokumentären utan att bli berörd av Pala som person och hans öde. Jag vet inte om de som skriver på fb och youtube är representativa för gemene man, men vill i alla fall tro på att empati och medkänsla är något vi alla utvecklar.
Citera
2025-05-31, 14:08
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Ja det är en rimlig och balanserad person som beordrar mord, eller hur? Om du anser att en kallsinnig psykopat är rimlig...
Citera
2025-05-31, 14:32
Medlem
RinkebyParadisos avatar
Citat:

Carolin Hartwig, jag satt mest och funderade på om hon är advokat på riktigt, eller skådespelade.

Hon är gift med en 9 år yngre kurd. Snacka om kärleksmigration/importmake.

https://www.instagram.com/carolinhartwig/
Senast redigerad av RinkebyParadiso 2025-05-31 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in