2025-05-31, 12:48
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Det känns väl ganska typiskt borgarsvinen liberalerna att köra identitetspolitik samtidigt som de är för en ekonomisk politik som rånar inte minst hårt arbetande kvinnor, och män.
Man borde väl vara emot alla former av könshat. Även mot män.
Skall man terrorklassa terror? Såklart man skall, men hur skall definitionerna ske?
Skall en man kunna trakasseras besinningslöst av en kvinna i en uppsatt position i yrkeslivet t.ex?
För i Sverige är det relativt vanligt.
Lindeborg skrev en bra artikel.
Citera
2025-05-31, 12:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tycker du det är lika obehagligt när islamistiska hatpredikanter och deras följare övervakas?

Nej det tycker jag inte, och du har en rimlig poäng.

Men jag har större förtoende för myndigheter när det gäller att hanter islamister, då religionsfriheten är grundlagsskyddad.

Jag litar dock absolut inte på myndigheter i könsfrågor, feminismrötan har gått för djupt in i samhällskroppen, vilket kan ses samtyckeslagstiftning, sexköpslagen, politiker som använder fantasibegrepp som könsmaktsordning osv..

Skulle man sätta en feministiskt skolad utredare att övervaka feministforumet här till exempel så är jag inte alls säker på att utredaren skulle klara av att dra en rimlig linje för vad som ska klassas som kvinnohat. Inte för vad som är våldsbejakande heller för den delen.
Citera
2025-05-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, grundproblemet är inte män. Oavsett hur många gånger du säger det.

Klart att det är. Kolla våldsbrottsstatistiken.
Citera
2025-05-31, 13:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Ja det finns inte en chans att jag gör jobbet åt honom. Han är man, han borde va kapabel.

Sjukt hur männen härinne målar upp sig som offer för att dom kanske inte får hata på kvinnor på ett extremistiskt sätt och vilja bruka våld. Det säger ju allt om samhället vi lever i.

Japp.

Kvinnohat i sig är ju normaliserat genom historien, illa nog som det är. Men den här radikaliseringen är fan skrämmande. Ännu mer skrämmande är det att tillsynes normala vuxna män inte inser faran med att unga killar dras in i skiten.

Det sägs ju att män inte börjar respektera kvinnor förräns de får döttrar. Kanske behöver deras döttrar råka ut för en radikaliserad kille för att de ska vakna.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-31 kl. 13:08.
Citera
2025-05-31, 13:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej det tycker jag inte, och du har en rimlig poäng.

Men jag har större förtoende för myndigheter när det gäller att hanter islamister, då religionsfriheten är grundlagsskyddad.

Jag litar dock absolut inte på myndigheter i könsfrågor, feminismrötan har gått för djupt in i samhällskroppen, vilket kan ses samtyckeslagstiftning, sexköpslagen, politiker som använder fantasibegrepp som könsmaktsordning osv..

Skulle man sätta en feministiskt skolad utredare att övervaka feministforumet här till exempel så är jag inte alls säker på att utredaren skulle klara av att dra en rimlig linje för vad som ska klassas som kvinnohat. Inte för vad som är våldsbejakande heller för den delen.

90% av de svenska kvinnorna stödjer sexköpslagen och 60+% av de svenska männen. Samtyckeslagen vet jag inte. I vilket fall så har de lagarna egna trådar här på forumet.
Citera
2025-05-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Japp.

Kvinnohat i sig är ju ganska normaliserat genom historien, illa nog som det är. Men den här radikaliseringen är fan skrämmande. Ännu mer skrämmande är det att tillsynes normala vuxna män inte inser faran med att unga killar dras in i skiten.

Det sägs ju att män inte börjar respektera kvinnor förräns de får döttrar. Kanske behöver deras döttrar råka ut för en radikaliserad kille för att de ska vakna.

Ja verkligen det är sjukt normaliserat. Att många även gråter över feminism och i samma kommentar vurma för att kvinnor inte borde ha rättigheter är så sjukt tragikomiskt att det finns inte.
Citera
2025-05-31, 13:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja verkligen det är sjukt normaliserat. Att många även gråter över feminism och i samma kommentar vurma för att kvinnor inte borde ha rättigheter är så sjukt tragikomiskt att det finns inte.

Hahaha ja, fyfan.
Citera
2025-05-31, 13:16
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi har senaste tiden sett en radda terrordåd som utförs av ex incels specifikt riktat mot kvinnor...
Du har communities som enkom fokuserar på att hata kvinnor...
Du har numera algoritmer som leder in killar och män på s.k. "vanliga" konton ( TikTok ex) till incel material så fort de börjar söka på normala saker som träning eller datingtips.
Du har politiska organisationer och tom partier! som aktivt börja gå in för att förtrycka kvinnor...
Du har hela nationer och religioner i världen som aktivt hatar kvinnor och förtrycker kvinnor.

Varför ska det då INTE klassas som terrorism?

Kvinnohat är väl ett av de äldsta och mest spridda förtrycken vi har...

Idag har vi lagar och förordningar som gäller hat och hets mot andra folkgrupper, mot andra sexualiteter än den heterosexuella, mot andra religioner etc etc men kvinnor?? det är det fortsatt helt lagligt att hata och hetsa mot.

Då tycker jag vi förbjuder allt sorts hat. För det är väl var det här slutar? Eller ska manshat fortfarande tillåtas, i så fall varför?

Alla måste enligt lagen älska allt och alla. Blir bäst så.
Citera
2025-05-31, 13:30
Medlem
Citat:
Klart att det är. Kolla våldsbrottsstatistiken.

Vad är det med våldbrottsstatistiken? Vad är din poäng? Presentera ett argument.
Citera
2025-05-31, 13:37
Medlem
Citat:
Vad är det med våldbrottsstatistiken? Vad är din poäng? Presentera ett argument.

Kriminalitet är problemet i samhället. Vad annars påstår du är problemet?
Citera
2025-05-31, 13:55
Medlem
Citat:
Kriminalitet är problemet i samhället. Vad annars påstår du är problemet?

För att du ska förstå din logiska vurpa så vill jag att du föreställer dig följande scenario:

Ponera i en prospektiv studie att du observerar att köttätare utvecklar cancer i högre utsträckning än de som inte äter kött.

Är det korrekt utifrån detta att säga: ''Grundproblemet är kött''? Nej, du kan inte dra den slutsatsen.

På samma sätt är det knasigt att säga att grundproblemet är män för könsvariabeln är en markör när det kommer till brottslighet, så det är inte grundproblemet. Grundproblemet är den faktor eller de faktorer som ökar risken för att brottslighet begås.

Ni feminister har tyvärr klen analytisk förmåga så därför kan man aldrig lita på det ni säger.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-31 kl. 14:02.
Citera
2025-05-31, 14:02
Medlem
Citat:
För att du ska förstå din logiska vurpa så vill jag att du föreställer dig följande scenario:

Ponera i en prospektiv studie att du observerar att köttätare utvecklar cancer i högre utsträckning än de som inte äter kött.

Är det korrekt utifrån detta att säga: ''Grundproblemet är kött''? Nej, du kan inte dra den slutsatsen.

På samma sätt är det knasigt att säga att grundproblemet är män för könsvariabeln är en markör, så det är inte grundproblemet. Grundproblemet är den faktor eller de faktorer som ökar risken för att brottslighet begås. Könsvariabeln är ingen sådan faktor.

Ni feminister har tyvärr klen analytisk förmåga så därför kan man aldrig lita på det ni säger. Det är därför ni ska lyssna på folk som är duktiga på logisk slutledning.

Jo när över 90% av alla våldsbrott begås av män så. När ni på nått konstigt jävla vis skyller på kvinnor, vilket såklart handlar om att ni i grunden vill ta bort rättigheter för kvinnor och kunna kontrollera oss, vilket är rätt glasklart då vi generellt inte är dom som skapar problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in