2025-05-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag förstår att det finns fler variabler. Men man för också acceptera att visa saker påverkar. Invandringen var hög sedan 1980 och den påverkar andelen våldtäkter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexualbrott_i_Sverige#/media/Fil:Sexual_crimes_in_Sweden.png

Polisanmälda våldtäkter har gått upp från 10 till 90 per 100000 varje år.

Ensamma män alltså fler män än kvinnor har ökat.

Varför har män som grupp blivit elakare mot kvinnor ?

Vissa samband är kausala, andra inte.

Samma logik gäller här dock. Om du observerar två variabler - att invandringen ökar och våldtäkterna ökar så kan du inte automatiskt attribuera ökningen i våldtäkter till invandringen utifrån den observationen enbart. Det är samma knasiga logik.

Men jag orkar inte förklara mig mer nu.
Citera
2025-05-31, 12:06
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Nu pratade jag ur ett könsperspektiv inte nationalistiskt, min poäng still stands. Män utan empati är fortfarande ett problem, inte att kvinnor har empati.
Män utan empati är ett problem men kvinnor mer för lite analytiskt tänkande (för mycket empati) är också ett problem.
Citera
2025-05-31, 12:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag har tagit upp det flertalet gånger men de flesta männen i trådarna vägrar ta in det.

Kan du ge dina exempel igen? Jag hittar inte var du tagit upp det.
Citera
2025-05-31, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Män utan empati är ett problem men kvinnor mer för lite analytiskt tänkande (för mycket empati) är också ett problem.

Grundproblemet är fortfarande män. Det är männen ifrån andra länder du själv kritiserar, ergo män. Kvinnor röstar inte vänstern för att dom vill ha hit invandrare, det är nått ni högern hittat på för att beskylla problemen på kvinnor trots att vi inte begår brotten ni gråter över.
Citera
2025-05-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du ge dina exempel igen? Jag hittar inte var du tagit upp det.

Skojar du? Det är väl bara å gå in på min profil, tryck på mina inlägg i ämnet och skrolla bakåt.
Citera
2025-05-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Vissa samband är kausala, andra inte.

Samma logik gäller här dock. Om du observerar två variabler - att invandringen ökar och våldtäkterna ökar så kan du inte automatiskt attribuera ökningen i våldtäkter till invandringen utifrån den observationen enbart. Det är samma knasiga logik.

Men jag orkar inte förklara mig mer nu.

Nej men man kan anta att det finns en hög sannolikhet att de har med varandra att göra.

Fler män ,invandring och fler våldtäkter.

Vad skulle de övriga variablerna kunna vara ?

För att få ner våldtäkter skulle man kunna pröva:

1. Ha lägre andel män.

2. Ändra på vissa mäns tänkande.

1 Skulle garanterat ge resultat.

2. Är svårare eftersom det är få som vill ändra hur de tänker.
Citera
2025-05-31, 12:14
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ju jag funderade faktiskt på stavningen ,men nu vet jag.

Ju men de flesta är skyldiga som döms till våldtäkt. Jag tror inte kvinnorna ljuger när de säger att 20% har blivit exuellt antastade senaste året,

Fast jag tror samtidigt att kvinnor har svårt göra något åt problemet eftersom de tjänar på situationen med mansöverskott.

Vad skulle du göra ?
Det är för det första skillnad på antast och våldtäkt. Jag pratar bara om våldtäkt i klassisk betydelse, inte radikalfeministiskt nyspråk. Enl. nyspråksversionen har jag blivit våldtagen massor av gånger...

Precis, du ser inget eget ansvar. De kan t.ex. välja andra företrädare och protestera över de som påstår sig företräda dem men egentligen bara företräder sin elit.

Som president hade jag dragit in allt stöd till feministisk organisering och för den delen kvinnorganisering.
Sedan hade jag startat kampanjer som berättar att de har egna val att göra. Vinsten är deras, precis som att de få stå för sina dåliga val.
Samtidigt skulle jag släppa vapenlagarna kraftigt och utöka skyddet för den som utövar självförsvar. Pistoler mm. skall kunna säljas lätt som just verktyg för självförsvar.
Polisen och rättsväsendet skall omorganiseras kraftigt. Många skall sparkas...inte säga upp sig och sedan inte bli återanställda. De skall sparkas och alla skall veta att de är falska ideologer/aktivister.

Främst kvinnor skall bli målet för självförsvarskampanjer. De är SVAGAST och gynnas mest. Män kommer inte att behöva puschas.
Om t.ex. krimminella ertappas med vapen som de naturligtvis inte har rätt till, så blir det långa straff eller utvisning direkt(så vi inte slösar resurser på skit).

Resultatet av den arabiska våldtäktsvåren och liknande kommer att klistras på de batikhäxor som drivit kampanjerna för massmigrationen, som socialt straff och de kan få en peng för att flytta till mellanöstern. Tjänstehenen som förvanskade statistik mm. skall dömas.

Enkelt och organiskt.
Folket kommer att få mycket mer eget ansvar, riktiga val och en frihet som gör skillnad.
Citera
2025-05-31, 12:35
Medlem
Citat:
Kvinnor har aldrig haft som mål att öka andelen män och varför folk inte nappar på dina kommentarer är för att det vore extremt oetiskt att minska andelen män. Hur tänker du att det skulle gå till? Att kvinnor skulle argumentera för att vägra släppa in män bara kvinnor? (Det skulle dessutom användas som argument till att kvinnor hatar män). Ska vi abortera bort manliga foster? Samma argument. Kvinnors mål är inte att ha sexuel makt över män även om män kanske tror det.
Den största orsaken till att vi har incels är för att män med begränsad social kompetens fastnar för dataspelande och därmed inte utvecklar social kompetens. De hittar även likasinnade på nätet och finner ett community där dom känner sig accepterade. Där gror hatet och det kan utvecklas till våldsbejakande extremism. Detta gäller inte bara kvinnohat men i den här tråden är det vad som fokuseras på.

Jo visst ,men det visar sig också att män utvecklar social kompetens när det finns kvinnor ,finns det färre kvinnor så utvecklar de sämre social kompetens. Män som lever ensamma i Alaska och Montana har ingen erfarenhet av kvinnor och känner bara att de saknar något eftersom män har en dragning till kvinnor. Resultatet blir att de misslyckas mycket mer med livet och blir olyckligare ,dricker antagligen mer sprit. Gifta och sammanboende män lever ung.7 år längre. Det kommer en ny statistik på Måndag där vi kan se om män utan partner klarar sig bättre eller sämre.

Män trivs bättre (statistiskt sett ) att leva med en kvinna:

- någon hjälper honom att hålla reda på sina tankar

- bryr sig om att vara med honom och lyssna.

De övriga männen har högre sannolikhet för att utveckla negativt beteende och vi får fler terrormän ju fler ensamma män

Det som borde bestämma invandringen är behovet hos svenskar.

Män har mer behov av en kvinna och gifter sig mycket oftare med en utländsk kvinna. Kvinnor har mindre behov av män och gifter sig inte lika gärna med utländska män.

Samhället har också större behov av kvinnor än män ,eftersom det nu finns för mycket män i Sverige.
Citera
2025-05-31, 12:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men då behöver ju myndigheterna först veta vilka "dem" är?

Det luktar obehaglig övervakning.

Tycker du det är lika obehagligt när islamistiska hatpredikanter och deras följare övervakas?
Citera
2025-05-31, 12:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Skojar du? Det är väl bara å gå in på min profil, tryck på mina inlägg i ämnet och skrolla bakåt.

Jag är korkad. Ge mig ett exempel tack.
Citera
2025-05-31, 12:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Det handlar givetvis inte bara om empati utan även mycket annat. Dock har det empatiska perspektivet haft ett stort inflytande inom politiska partier och inom media. Röster inom de rödgröna som lyft minsta kritik har blivit motarbetade och utfrysta till den grad att ingen längre vågat säga något.

Sedan är det inte de senaste årens invandring utan det är invandringen sedan 80-talet som orsakat problem. Det är en långsam utveckling. Men som du säger är det inte ämnet.

Det har troligen låtit så inom de flesta partier fram tills nyligen. Ängslan och rädslan för att säga fel/tycka fel/stämplas osv.

Också senfärdigheten att kunna anpassa sig till nya förhållanden har varit förödande. Arbetskraftsinvandringen på 60-70 tal var något helt annat än invandringen vi haft de senaste årtionden. Men det "såg de inte komma" som sagt....
Citera
2025-05-31, 12:44
Medlem
Citat:
Grundproblemet är fortfarande män. Det är männen ifrån andra länder du själv kritiserar, ergo män. Kvinnor röstar inte vänstern för att dom vill ha hit invandrare, det är nått ni högern hittat på för att beskylla problemen på kvinnor trots att vi inte begår brotten ni gråter över.

Nej, grundproblemet är inte män. Oavsett hur många gånger du säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in