2025-05-31, 09:48
Medlem
SirTomhamHatts avatar
När man surfar runt på FB i telefonen är det ganska störigt när man går in på en ny sida (underforum) och så tar det 0.5-1 sekund innan reklambannern högst upp hinner ladda.

Detta innebär att när du ska klicka på en trådstart så laddar helt plötsligt bannern in och det du hade tänkt att klicka på "hoppar iväg" och så klickar man på något helt annat.

Förslag till lösning är att en "dummy" banner I samma storlek som reklamen laddas in som standard och sedan ersätts av reklamen när den har hunnit laddas.
Citera
2025-05-31, 09:53
Medlem
One2Manys avatar
Ja djävlar i min låda vad irriterande det är. Ger väl dock annonsintäkter till FB när det händer.
Citera
2025-05-31, 09:57
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
När man surfar runt på FB i telefonen är det ganska störigt när man går in på en ny sida (underforum) och så tar det 0.5-1 sekund innan reklambannern högst upp hinner ladda.

Detta innebär att när du ska klicka på en trådstart så laddar helt plötsligt bannern in och det du hade tänkt att klicka på "hoppar iväg" och så klickar man på något helt annat.

Förslag till lösning är att en "dummy" banner I samma storlek som reklamen laddas in som standard och sedan ersätts av reklamen när den har hunnit laddas.

Detta problem gäller inte bara FB så hade gärna sett någon bra lösning för detta gällande hela internet.
Hatar att komma in på någon jävla reklamsida som jag har noll intresse av istället för att komma dit jag faktiskt vill.

Nu har inte FB kommit dit men många gånger så kommer det popupps över halva skärmen och i alla tider har ”krysset” för att stänga ner skiten alltid varit uppe till höger men nu plötsligt har man börjat gömma dessa i andra hörn. Känns som att problemet kom när twitter blev X och de var först att börja leka med denna funktion.

Att läsa utländska mediabolags sidor kan ibland vara ett rent helvete och brukar oftast sluta med att man stänger ner allt utan att läsa alls.
Citera
2025-05-31, 10:37
Avstängd
Det har nog gjorts med flit för att tjäna pengar.

Finns nog ingen normalt funtat människa som trycker på dessa bögannonser på fb? Tex phonecafe eller köpa nåt slags hittepå knark 😂
Citera
2025-05-31, 10:38
Medlem
sommarlovs avatar
Tummen upp på detta, min läsupplevelse störs!
Citera
2025-05-31, 10:42
Moderator
vhes avatar
På den gamla goda tiden när reklam var en enkel bild så räckte det ju med att sätta width och height-attributen på img-taggen för att det skulle bli bra. Då visste browsern hur mycket plats som behövde allokeras till elementet även innan den hunnit hämta det.

I dagens JavaScript-träsk antar jag att det inte är lika trivialt, men det borde ju fortfarande gå att ha någon uppfattning om åtminstone en minimal höjd bannern kommer ta, och sätta den på container-elementet som någon form av försiktig åtgärd för att mildra problemet.
Citera
2025-05-31, 10:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar

Finns nog ingen normalt funtat människa som trycker på dessa bögannonser på fb? Tex phonecafe eller köpa nåt slags hittepå knark 😂
Nä, det här tror jag med. Det finns ingen annan anledning till att det är fördröjning i laddningen; som om det vore en gammal 56k-uppkoppling. Men inte idag när man sitter med uppåt 1000/1000-lina stundtals.

Jag vet inte hur många gånger jag försökt klicka på menyerna och i samma millisekund poppar den där jävla bannern ner och så råkar man klicka på den skiten istället
Citera
2025-05-31, 11:59
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nä, det här tror jag med. Det finns ingen annan anledning till att det är fördröjning i laddningen; som om det vore en gammal 56k-uppkoppling. Men inte idag när man sitter med uppåt 1000/1000-lina stundtals.

Jag vet inte hur många gånger jag försökt klicka på menyerna och i samma millisekund poppar den där jävla bannern ner och så råkar man klicka på den skiten istället
Ja, det här är något som uppenbarligen sats i system, inte bara på Flashback utan lite varstans på nätet.
Men vi får se om förslaget blir implementerat...

Som tur är finns det hjälp emot det.
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2025-05-31 kl. 12:02.
Citera
2025-08-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar

Min tanke också.
Citera
2025-08-28, 16:38
Medlem
Jag satte på adblocker på Flashback pga det här. Hade ni haft reklamen redan laddad och man scrollade förbi hade jag kunnat leva med det.
Kommer oavsett inte stänga av den nu eftersom ni fulat er på det här sättet, enligt mig.
Citera
2025-09-04, 06:26
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt

Bra förslag. Skulle uppskattas mycket om det är möjligt att genomföra på Flashback.
Hamnar i olika delforum ofta på dom fasta översta trådarna i stället för den tråd jag ville klicka på innan reklammannen hoppar in.
Så man måste sen klicka bort sig (för sjuttionde gången samma vecka) från "Viktig information om delforumet" eller någon annan fastklistrad "Viktigt: Den stora "Var kan jag hitta ..."-tråden"
Dvs, inte säkert man hamnar (av misstag pga "hoppet") på själva reklambannern - utan det kan lika gärna (eller oftare för min del) vara fel tråd i forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in