2025-05-30, 18:30
Medlem
AimeeFawns avatar
B*nny verkar ha kommit ut nu
Citera
2025-05-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Tycker du att det är en hämnd nog för att fått sin son dödad? Ett av de fb konton som alltid dök upp till Jockes försvar påstod att en av de åtalade fick "duktigt med stryk på en motorväg" och det var en hämnd för Jockes döde son, tydligen tillräckligt. Lite lustigt i sammanhanget att det fb kontot varit väldigt tyst sedan Jocke själv häktades.

Jocke snackar bara och det är redan så klarlagt att det är ställt utom allt rimligt tvivel. När Linus fortfarande var i livet så skrev Jocke i sociala medier om en viss ung tjej som han tog under sina vingar att "om du vore min dotter så skulle jag ha suttit på livstid och skrattat varje dag på kåken."

Sen när det kommer till kritan så är det som redan välkänt - bara snack och lite verkstad.
Precis det jag skrev
Citera
2025-05-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AimeeFawn
B*nny verkar ha kommit ut nu
Blir kul med rond 2 i HR
Citera
2025-05-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Blir kul med rond 2 i HR

Ovanligt att häktade släpps med den anklagelsen i väntan på dom men har hänt tidigare.
Domen kommer den 19juni och sen har åklagaren två veckor på sig att överklaga så de har tid på sig att både försöka hitta nåt bindande eller övertala Åke att vittna.
Citera
2025-05-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Ovanligt att häktade släpps med den anklagelsen i väntan på dom men har hänt tidigare.
Domen kommer den 19juni och sen har åklagaren två veckor på sig att överklaga så de har tid på sig att både försöka hitta nåt bindande eller övertala Åke att vittna.

Är dom släppta nu kommer det inte bli något större straff.

Den som får sitta och nu är out är jocke.
Citera
2025-05-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Är dom släppta nu kommer det inte bli något större straff.

Den som får sitta och nu är out är jocke.

Säger inte imot dig och har trott hela tiden Benny blir friad och de andra två till medhjälp Max men kan också frias.

Angående jockes vet jag inget mer än utpressning han är anklagade för, men inte på vem.
Men out vet jag inte om han kommer bli, Bryr mig inte vilket han blir men man har ju sett att värre människor än Jocke varit kvar i sin klubb.
Citera
2025-05-30, 20:01
Medlem
Citat:
Säger inte imot dig och har trott hela tiden Benny blir friad och de andra två till medhjälp Max men kan också frias.

Angående jockes vet jag inget mer än utpressning han är anklagade för, men inte på vem.
Men out vet jag inte om han kommer bli, Bryr mig inte vilket han blir men man har ju sett att värre människor än Jocke varit kvar i sin klubb.

Enligt CMC tråden så är han out enligt ett nytt fb konto som tydligen ska vara CMC.

Låter lite halvlågt att en klubb registrerar sig på flashback för att skriva någon press release om en intern angelägenhet. Funderar lite om det där är godkänt från högsta nivå eller om det är ett beslut av några medlemmar lokalt.
Citera
2025-05-30, 20:09
Medlem
Citat:
Enligt CMC tråden så är han out enligt ett nytt fb konto som tydligen ska vara CMC.

Låter lite halvlågt att en klubb registrerar sig på flashback för att skriva någon press release om en intern angelägenhet. Funderar lite om det där är godkänt från högsta nivå eller om det är ett beslut av några medlemmar lokalt.

Eller bara ett fake konto!
Om en klubb går ut offentligt låter inte trovärdigt för det är ju knappast att hålla låg profil och lojalitet inom klubben.
Säkert bara någon som vill ha reaktioner.
Citera
2025-05-30, 20:10
Medlem
AimeeFawns avatar
Citat:

Frågan är om det ens är ett riktigt CMC konto, kan ju vara vem som helst bakom tangenterna.
Citera
2025-05-30, 20:14
Medlem
Citat:
Eller bara ett fake konto!
Om en klubb går ut offentligt låter inte trovärdigt för det är ju knappast att hålla låg profil och lojalitet inom klubben.
Säkert bara någon som vill ha reaktioner.

Instämmer. Tror inte en sekund att det är ett beslut förankrat på högsta nivå. Men kan nog mycket väl vara en lokal medlem som bestämde sig för detta, snarare än ett fakekonto tror jag. Det stämmer säkert att avdelningen är nedlagd och Jocke är Out gissar jag.

Men kan inte alls fatta varför en klubb skulle vilja skicka ut ett pressmeddelande om en intern angelägenhet till allmänheten.
Citera
2025-05-30, 20:17
Medlem
AimeeFawns avatar
Citat:
Men kan inte alls fatta varför en klubb skulle vilja skicka ut ett pressmeddelande om en intern angelägenhet till allmänheten.

Det skulle de inte.
Om det inte är en "ny grej" som de testar på men tvivel på den.

Man sköter inte sådana här saker på det viset och OM det skulle vara ett nytt påhitt för att testa så lär de bli ordentligt utskrattade och dumförklarade av andra klubbar.
Citera
2025-05-30, 20:18
Medlem
Citat:
Instämmer. Tror inte en sekund att det är ett beslut förankrat på högsta nivå. Men kan nog mycket väl vara en lokal medlem som bestämde sig för detta, snarare än ett fakekonto tror jag. Det stämmer säkert att avdelningen är nedlagd och Jocke är Out gissar jag.

Cubba satt även han och uttalande olika saker för Rm på sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in