Kanske inte ovanligt med just Uggla. Skulle man spela upp några av hans hits för folk skulle många nog dra till med titlar som inte stämmer. Typ...
Du är den vackraste jag mött (Astrologen)
Let's go ner på stan (Varning på stan)
Allting som jag vill kan jag göra (Vitting)
Åh, vilket drag (Balladen om 70-talets största rockband)
Spelemannen (Trubaduren)
Sen är det många som fortfarande tror att det är han som har skrivit "Ska vi gå hem till dig?" När det i själva verket är Lasse Tennander.
Jag har lyckats blanda ihop Tunisien och Teneriffa hela mitt liv. Det började med att två klasskompisar åkte dit. En till vardera. Det lät så lika det som de sa, att jag bestämde att det var samma ställe. Efter det var jag förbryllad över att T ibland var ett land och ibland en ö. Jag fick aldrig ihop det tills jag insåg att det var två olika platser.
Blev lite paff när jag läste på nätet var Småland ligger. Tills jag var en bra bit över 20 trodde jag att det låg i norra Sverige Men till mitt försvar handlade geografilektionerna aldrig om Sverige så jag har fortfarande inte stenkoll på hur landet ligger.
Var ihop med ett våp som inte kände till vanliga saker, t ex att man inte ska äta röd kyckling och att ha handskar och tvätta händerna när man hanterar rå kyckling
På dagiset fanns en specialutbildad kvinna som starkt hävdade att det inte finns (fruset) vatten på månen.
Min (doktrorerade) kemilärarrinna i gymnasieskolan inom organisk kemi sade att salpetersyra kan ej ha en koncentration av över 68 %, trots att det finns vitrykande (~100 procent), samt den rödrykande (~98 procent med lite kvävedioxid löst) samt kvävetetroxid, som kan sägas vara salpetersyrans anhydrid, kan blandas med en liten skvätt vatten för att få båda.
Alla använda som oxidationsmedel i raketer utom i hennes begränsade, dock doktortala kunskaper.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-05-30 kl. 17:57.
På dagiset fanns en specialutbildad kvinna som starkt hävdade att det inte finns (fruset) vatten på månen.
Min (doktrorerade) kemilärarrinna i gymnasieskolan inom organisk kemi sade att salpetersyra kan ej ha en koncentration av över 68 %, trots att det finns vitrykande (~100 procent), samt den rödrykande (~98 procent med lite kvävedioxid löst) samt kvävetetroxid, som kan sägas vara salpetersyrans anhydrid, kan blandas med en liten skvätt vatten för att få båda.
Alla använda som oxidationsmedel i raketer utom i hennes begränsade, dock doktortala kunskaper.
Hade ingen aning om att det fanns vatten på månen, vart kommer det ifrån?
Var ihop med ett våp som inte kände till vanliga saker, t ex att man inte ska äta röd kyckling och att ha handskar och tvätta händerna när man hanterar rå kyckling
Har aldrig handskar när jag göra kyckling här hemma och inte tvättat händerna innan eller efter heller
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!