Citat:
Ursprungligen postat av
nickeh84
Jag har inte påstått att det enbart handlar om mest poäng, även om det inte många fall har spelat roll. Visst kan man bidra till att göra ett lag bättre, men en enda spelare kan inte vinna Stanley Cup utan ett grymt LAG. Se på Sundin och Bourque som inte vann förrän sin sista säsong då han bytte lag.
Hade alla Conn Smythe-vinnare spelat i ett helt annan sämre organisation så hade de givetvis kanske inte ens haft någon Conn Smythe-titel idag.
Poängen är att vi diskuterar Conn Smythe bara för att någon blev avundsjuk över att jag hyllade finnar i detta slutspel och då måste dra upp att Hedman säsongen 19/20 minsann fick individuellt pris i slutspelet. Patetiskt att ständigt söka sig till historien när nutiden inte är lika rolig att tala om.
Ja? Alla vet väl att conn smythe brukas ge till någon spelare av just dem som tagit sig hela vägen till final.
Kort och gott så kan väl se det som "
bästa spelaren i starkaste laget". Det är väl alla som följer nhl någorlunda helt medvetna om.
Har inte sett någon avundsjuka. Men när folk mer eller mindre redan gett conn smythe till Rantanen innan Dallas ens tagit sig från andrarundan blir det bara löjligt.
Det baserades på ett par riktigt solida insatser i några få matcher som han inte upprepade i conferencefinalen och nu är Dallas ute. Tröttsamt att gå händelserna i förväg.
Barkov har jag inte sagt emot. Han är en solid bra ledare med fint tvåvägsspel. Men likt Forsling tycker jag han hade en större chans förra året på conn smythe då båda helt enkelt var ännu bättre då.
Men visst kan saker ändras av en fenomenal final. Tänker till skillnad från andra inte gå händelser i förväg. Det är rätt öppet i Florida då ingen spelare känns fullständigt självklar detta specifika slutspel. Och det är väl ett tecken på ett jävligt solitt lagbygge.