2025-05-30, 14:54
Medlem
Polisen borde lägga sina resurser på annat än att skydda gängkriminella. Hade han blivit fimpad hade världen blivit lite bättre.
Citera
2025-05-30, 14:54
Medlem
SmartSkalles avatar
Synd att inte Sverige blev av med den tondöva låtsas raparen.
Citera
2025-05-30, 14:55
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Då fick Tomas Palmgren rätt ändå

Thomas Palmgren, spaningschef vid Polisen, menar att det är problematiskt.

– Är man drogliberal och uttrycker glorifiering av våld och gängkriminalitet, ska man kanske ta sig en extra fundering om det är rätt väg att gå, att boka de artisterna, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...t-pa-samhallet

Ja.

Hade man bokat in Ultima Thule hade det blivit ramaskri i media.

Men om man däremot bokar in apor från främmande länder som glorifierar våld och att vara antisocial som livsstil, så är det den fria konsten i arbete och samhällsutvecklande.
Citera
2025-05-30, 14:56
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Hur länge överlever dem här två grabbarna när deras namn röjs?

Frågan är hur länge yasin överlever när han väl fått kontrakt på sig?
Det är knappast över bara för att 2 springpojkar blir tagna av polisen.
Citera
2025-05-30, 14:58
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Polisen borde lägga sina resurser på annat än att skydda gängkriminella. Hade han blivit fimpad hade världen blivit lite bättre.
Du är fan dum på riktigt.
Börjar dessa pojkar skjuta mot yasin mitt under en spelning kan andra helt oskylldiga råka illa ut, detta har redan hänt några gånger i svergige så.....
Citera
2025-05-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Frågan är hur länge yasin överlever när han väl fått kontrakt på sig?
Det är knappast över bara för att 2 springpojkar blir tagna av polisen.

Gissar på att DP försökt skicka fram två autiska grabbar på honom.

Det är bara det nätverket som han har som fiender väl? Och dem har inga pengar samt största ledarna sitter inne på livstid.
Citera
2025-05-30, 15:00
Medlem
Citat:

Särskilt med tanke på gängkriminella alltid genomför sina hämndaktioner genomtänkt, det är aldrig någonsin fel person som blir dödad eller skadad när de ska få upprättelse.
Citera
2025-05-30, 15:02
Medlem
Om någon tvivlat på att Yasin saknar studieskulder så är väl beslutet att ställa sig på en scen när man har ett pris på sitt huvud ganska talande.
Citera
2025-05-30, 15:05
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Absolut.

Vi får hoppas att nästa mordkommando har mer tur.
Citera
2025-05-30, 15:07
Avstängd
Verkar som att polisen kommit planerna på spåren genom beslag i någon lokal kriminells telefon.
Så troligen lär väl någon ytterligare i organisatörsled identifieras.

Man får väl förutsätta att Yasin är väl bekant med hotbilden mot honom och han kan omöjligt vara överraskad av detta. Inte minst givet den rätt omfattande rapportering som varit runt spelningen.

Möjligen kan han själv lista ut vem som är beställare också. Att mula två lokala tomtar i Västerbotten är nog för hans del rätt meningslöst eftersom grundkonflikten sannolikt finns i Stockholm eller så.

Eventuell hämnd lär alltså ske på annan plats.
Citera
2025-05-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Du är fan dum på riktigt.
Börjar dessa pojkar skjuta mot yasin mitt under en spelning kan andra helt oskylldiga råka illa ut, detta har redan hänt några gånger i svergige så.....
Varför skulle de vänta tills spelningen? Sen tycker jag knappast synd om folk som aktivt tar sig till en spelning med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Särskilt med tanke på gängkriminella alltid genomför sina hämndaktioner genomtänkt, det är aldrig någonsin fel person som blir dödad eller skadad när de ska få upprättelse.
Jo, det kan drabba oskyldiga. Men om man gör ett aktivt val att gå på en spelning med honom så har jag svårt att tycka synd om personen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Var faktiskt tvungen att Googla för att se vem det var. Speciellt känd verkar han inte vara! 🧐
Jag vet knappt själv vem det är. Har sett bilder och det är exakt hur jag tänkt mig att han skulle se ut. Riktigt motbjudande.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Absolut.

Vi får hoppas att nästa mordkommando har mer tur.
Jag håller med.
Citera
2025-05-30, 15:14
Medlem
skalman1973s avatar
Men varför slösar polisen resurser på det här ? Självsanering av kriminella och de som glorifierar Kriminalitet är en positiv sak .

Dock ska man höja straffen för " misstag " samt sänka straffen för de som sköter det snyggt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in