2025-05-30, 12:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men herregud....
det här förslaget är identiskt med förslaget att terrorklassa islamister och högerextremism, och DÅ kan jag garantera att du inte satt här och ojade dig över konsekvenserna, eller?

terrordåd ÄR brott, och terrorklassning ÄR just de "vedertagna ramar" inom brottsbekämpning som behövs för att bekämpa just terrordåd.

Det finns samma problem där med frihet kontra påstådd säkerhet och möjlighet att bekämpa brott och som jag har skrivit tidigare så även om det tyvärr skulle vara nödvändigt att i terrorbekämpningens namn minska vår frihet på just det området innebär inte det att det därför skall är bra att det blir fritt fram även på andra områden av brottsbekämpning.

Som talesättet väl lyder ”ett samhälle som ger upp lite frihet för att vinna lite säkerhet, förtjänar varken eller och kommer att förlora bägge”.

Men det är alltså istället den motsatta auktoritära principen säkerhet framför allt som är ledstjärnan för de falska liberalerna i L.
Citera
2025-05-30, 12:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Svensk lagstiftning gällande gängkriminalitet och terrorism visade sig inte vara fullständig innan papperslösa och 2a generationens invandrare började gå med i IS och/eller massa gäng.

Under åren har den typen av lagstiftning behövts utökas och förbättrats. Jag tänker att lagstiftning behöver vara dynamisk och flexibel.

Samtidigt som man behöver fortsätta jobba förebyggande. Inte vara rädd för att jobba med gärningsmannaprofiler, söka upp familjer, börja jobba tidigt med riskpersoner och riskfamiljer.

Det skulle inte vara så svårt i ett land som Sverige och om olika myndigheter samarbetade.

Ja, jag motsätter mig inte alla dessa saker, vissa av dem är bra. Lagstiftning behöver absolut vara dynamisk och flexibel men det går ofta utan att offra grundläggande principer eller som här införa nya lagar och definitioner på brott för vad jag anser är en politisk markering och plakatpolitik utan verklig effekt och som kan användas för att motivera inskränkta friheter med att samhället måste få extraordinära befogenheter att bevaka en stor grupp människor av föregiven samhällsnytta.
Citera
2025-05-30, 12:31
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns samma problem där med frihet kontra påstådd säkerhet och möjlighet att bekämpa brott och som jag har skrivit tidigare så även om det tyvärr skulle vara nödvändigt att i terrorbekämpningens namn minska vår frihet på just det området innebär inte det att det därför skall är bra att det blir fritt fram även på andra områden av brottsbekämpning.

Som talesättet väl lyder ”ett samhälle som ger upp lite frihet för att vinna lite säkerhet, förtjänar varken eller och kommer att förlora bägge”.

Men det är alltså istället den motsatta auktoritära principen säkerhet framför allt som är ledstjärnan för de falska liberalerna i L.

Partiet liberalerna har passande nog inget stort l.
Sett till vad de faktiskt gör, borde de ha ett "i" framför liberalerna.

Detaljer är viktiga och när det kommer till iliberalerna, sä är det inte en liten detalj.
Citera
2025-05-30, 12:32
Medlem
Citat:

Och vad exakt är problemet, enligt dig? Och vadå "påstådd säkerhet"?
Det finns X antal terrordåd som blivit förhindrade i världen pga olika nationers terrorklassningar och aktiva arbete med att ringa in och ha kontroll på div extremism som just uppvisat vilja för att begå terrordåd. Hade du velat ha dessa terrordåd? Och hur vet du att just inte du, eller någon från din familj, släkt, vänskapskrets etc inte omedvetet räddats till livet pga detta arbete? Var det arbetet värt något tycker du? eller du hade gärna offrat någon av dem?

Och begreppet "frihet" har aldrig varit...frihet att döda.
Och i Sverige har det inte ens varit frihet att sitta på ett forum och hetsa mot ex. andra folk eller andra religioner etc...En lag som gett stora delar av svenskar sin frihet att ständigt slippa höra hat och skit.
Senast redigerad av Merapi 2025-05-30 kl. 12:38.
Citera
2025-05-30, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Om vi ponerar att det är så.
Svenskar är inte lika pressade som britterna. Men vi skulle få en liknande utveckling som där, fast kanske en aning långsammare.

För övrigt bör du definera om hat, om du vill ha balans i dit liv.
Om du kallar mitt driv att inte vara styrd/lyda under radikaler för "hat", så kommer du att konstant ligga fel i många avseenden.
Jag är fri och är villig att försvara min frihet, inte din och absolut inte radikalers.
Om det inte passar, ta din klagosång till de som ensidigt bröt det sociala kontraktet. Jag bryr mig i sådant jag anser produktivt i mitt liv.
Att hata andra människor för att de har en annan åsikt är enligt mig sjukt.
Man kan acceptera att andra har andra åsikter eller argumentera mot, men att börja skrika fitta känns inte så friskt.
Citera
2025-05-30, 13:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, jag motsätter mig inte alla dessa saker, vissa av dem är bra. Lagstiftning behöver absolut vara dynamisk och flexibel men det går ofta utan att offra grundläggande principer eller som här införa nya lagar och definitioner på brott för vad jag anser är en politisk markering och plakatpolitik utan verklig effekt och som kan användas för att motivera inskränkta friheter med att samhället måste få extraordinära befogenheter att bevaka en stor grupp människor av föregiven samhällsnytta.

Incelrörelsen skulle med lätthet kunna inkluderas i befintlig lagstiftning gällande terrorism. Man skulle inte behöva några nya lagar för att klassificera och identifiera våldsbejakande incels.

Troligen är tex gruppen islamister större än gruppen våldsbejakande incels, iallafall här i Sverige, så inga "grundläggande principer" skulle behöva offras.

Terrorism som terrorism, de ska få sina "friheter inskränkta"

Återigen, detta skulle vara till för att identifiera och upptäcka incels som går längre än att bara hata kvinnor på nätet. De som stämmer in på hela profilen i övrigt.

Liksom man gör med islamister med flera.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-30 kl. 13:15.
Citera
2025-05-30, 13:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hur kommer det sig att jag som mgtow-veteran inte sett någonting av detta?

Arga nyblivna mgtows har jag sett massor av. Men det handlar om hederliga män som är färskt och styggt rövknullade/offrade för att det passar en eller flera kvinnor.
Man är arg ett tag, sedan gör man något produktivt av det...som mgtow. I regel har man en bra väg och behöver mest bara undvika riskerna associerade med er. Efter ytterligare ett tag så är riskerna så långt borta och redundansen så pass bra att man helt lämnat er värld. D.v.s. ni och ert samhälle är ej längre relevant.
Den största kopplingen jag har kvar är "marknaderna". Men där ligger jag ofta väldigt väl hedgead med min bäsiga syn. Så när det ser mörkt ut för er, ser det ljust ut för mig.
Samma förhållning kan man ha irl. Tror jag att ni kan leverera en hållbar kraft? Nej. Har jag överkapacitet med batterier, solceller och elverk? Ja.
Problem solved.
Är det rentav så att man kan frodas som samhällsbäsig?
Ja, definitivt. Man kan t.o.m. leva mycket bättre och hållbart på riktigt.

Återigen, det finns fler än du som gör bra köp/investeringar på "marknaderna" och som är preppers.

Och det finns massor med kvinnor som blivit "färskt och styggt rövknullade och offrade" för att det passar en eller flera män också.

Detta handlar inte om solceller eller batterier eller att Kerstin, som du var dödligt förälskad i en gång i tiden, utnyttjade dig för sex och pengar och sen dumpade dig brutalt Jan-Erik

Jag är ledsen med detta handlar inte om dig eller dina känslor
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-30 kl. 13:34.
Citera
2025-05-30, 13:26
Medlem
Citat:
Incelrörelsen skulle med lätthet kunna inkluderas i befintlig lagstiftning gällande terrorism. Man skulle inte behöva några nya lagar för att klassificera och identifiera våldsbejakande incels.

Troligen är tex gruppen islamister större än gruppen våldsbejakande incels, iallafall här i Sverige, så inga "grundläggande principer" skulle behöva offras.

Terrorism som terrorism, de ska få sina "friheter inskränkta"

Återigen, detta skulle vara till för att identifiera och upptäcka incels som går längre än att bara hata kvinnor på nätet. De som stämmer in på hela profilen i övrigt.

Liksom man gör med islamister med flera.

Skulle kunna räkna Incels och invandrare och se vilken grupp som är störst ,titta på de som döms till brott.

Eftersom det är mest unga kvinnor som utsätts för brott ,så borde man också straffa unga män tills de lär sig att inte begå brott mot flickor/kvinnor.

Unga kvinnor är ung 3 gånger så mycket drabbade:

"Personer 16–84 år som uppger att de föregående år blivit utsatta för sexualbrott
2018: 9,9 procent kvinnor, 1,6 procent män
2019: 9,4 procent kvinnor, 1,4 procent män
2020: 7,7 procent kvinnor, 1,2 procent män
2021: 7,5 procent kvinnor, 1,1 procent män
2022: 7,8 procent kvinnor, 1,2 procent män
2023: 6,3 procent kvinnor, 1,0 procent män

Källa: Nationella trygghetsundersökningen, Brottsförebyggande rådet

Personer 16–24 år som uppger att de föregående år blivit utsatta för sexualbrott
2018: 32,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2019: 29,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2020: 26,1 procent kvinnor, 2,4 procent män
2021: 26,9 procent kvinnor, 3,0 procent män
2022: 25,3 procent kvinnor, 3,1 procent män
2023: 20,9 procent kvinnor, 2,3 procent män"
Citera
2025-05-30, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Nej du förstår inte mitt skämt,
eftersom det inte är någon skämt,
och det är inte lustigt.

"Hat" är en känsla.
https://svenska.se/tre/?sok=hat&pz=1
"Terrorism" är en handling.
https://svenska.se/tre/?sok=terror&pz=1

Man kan känna hat utan att terrorisera.
Man kan terrorisera utan att känna hat.

Att klassa hat som terrorism gör ungefär lika stor nytta som att påstå att
att känna trötthet ska klassas som att bajsa på sig.

FRÅN OCH MED NU HAR JAG BESTÄMT ATT OM DU ÄR TRÖTT SÅ HAR DU BAJSAT PÅ DIG!

Vad gör det för nytta?

Vad är det som du säger handlar om sjuka personer?
Vilken sjukdom är det man har om man hatar någon för dennes kön?

Varför säger L att kvinnohat är terrorism?
Är manshat inte terrorism?
Varför inte i så fall?
Är det för att L hatar män?

Om man hatar någon enbart på grund av dennes kön, så är man enligt mig psykiskt sjuk.
Jag håller med dig om att stämpla hat som terrorism är galet. Handlar det dock om extremism där man går ut för att skada de man hatar så är det på en helt annan nivå. Hur man ska bedöma det är nog inte jag rätt person att fråga. Vad jag däremot ställer mig frågande till, är varför i så fall inte samma lagar ska gälla för kvinnor som hatar män. Det måste gå åt båda håll, för annars är det ju diskriminering.

Kvinnor och män agerar olika och män har lättare att använda våld. Kvinnor agerar på annat sätt, vi har ju sett flertalet fall där kvinnor utnyttjat lagen för att få män oskyldigt dömda för sexuella övergrepp. Det klassar jag som hat och ska man tala liberalernas språk, så blir det hat mot män.

I artikeln nämner de ju hat för att minska kvinnors makt i samhället. Mitt exempel på kvinnor som får oskyldiga män dömda för sexuella övergrepp är ju också ett sätt att ta makten ifrån mannen. De vet att de kan utnyttja lagen för att gagna sig själva, för under de senaste 20 åren har vi blivit itutade att män är ett hot mot kvinnor. Det är ju konstigt tycker jag, för jag känner ingen man som varit våldsam mot kvinnor och det är jag nog inte ensam om att vara.

Att måla upp männen i samhället som kvinnomisshandlare, våldtäktmän och pedofiler borde därför klassas som hat mot män, och därför falla in under terrorism.
Citera
2025-05-30, 13:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Skulle kunna räkna Incels och invandrare och se vilken grupp som är störst ,titta på de som döms till brott.

Eftersom det är mest unga kvinnor som utsätts för brott ,så borde man också straffa unga män tills de lär sig att inte begå brott mot flickor/kvinnor.

Unga kvinnor är ung 3 gånger så mycket drabbade:

"Personer 16–84 år som uppger att de föregående år blivit utsatta för sexualbrott
2018: 9,9 procent kvinnor, 1,6 procent män
2019: 9,4 procent kvinnor, 1,4 procent män
2020: 7,7 procent kvinnor, 1,2 procent män
2021: 7,5 procent kvinnor, 1,1 procent män
2022: 7,8 procent kvinnor, 1,2 procent män
2023: 6,3 procent kvinnor, 1,0 procent män

Källa: Nationella trygghetsundersökningen, Brottsförebyggande rådet

Personer 16–24 år som uppger att de föregående år blivit utsatta för sexualbrott
2018: 32,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2019: 29,2 procent kvinnor, 3,2 procent män
2020: 26,1 procent kvinnor, 2,4 procent män
2021: 26,9 procent kvinnor, 3,0 procent män
2022: 25,3 procent kvinnor, 3,1 procent män
2023: 20,9 procent kvinnor, 2,3 procent män"

Yep, som jag skrev innan så är troligen gruppen islamister större än gruppen våldsbejakande incels. Mycket större till och med. Vi pratar alltså inte om "invandrare" här utan om islamister.

Nej vi ska inte straffa alla unga män i förebyggande syfte.
Citera
2025-05-30, 13:45
Medlem
Citat:
Yep, som jag skrev innan så är troligen gruppen islamister större än gruppen våldsbejakande incels. Mycket större till och med. Vi pratar alltså inte om "invandrare" här utan om islamister.

Nej vi ska inte straffa alla unga män i förebyggande syfte.

Nej jag menar de som gör brott måste få en stark reaktion. Straffa oskyldiga ska man inte göra.

Att det blir mer Islamister är för att de får lära sig att de ska kontrollera kvinnor med våld.

Man måste omlära dessa Islamister. Det kan man bara göra om man är lite hård ,man måste vara på samma nivå som deras lärare.
Citera
2025-05-30, 13:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej jag menar de som gör brott måste få en stark reaktion. Straffa oskyldiga ska man inte göra.

Att det blir mer Islamister är för att de får lära sig att de ska kontrollera kvinnor med våld.

Man måste omlära dessa Islamister. Det kan man bara göra om man är lite hård ,man måste vara på samma nivå som deras lärare.

Sant.

Att det blivit mer islamister är bland annat för att det saudiska kungahuset har jobbat medvetet för att radikalisera islam och muslimer runt om i världen.
+ Tusen andra saker.... "Islamister" är en stor och spretig grupp....

Islamister ska inte förstås, de ska förintas
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-30 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in