Citat:
Ursprungligen postat av
FyFanVadFattigt.
Bra förslag!
Fast det skulle väl gå att programmera forumet så att man inte kan svara på den sortens meddelanden som gäller radering utan förklaring. Det blir ju lite mindre jobb för en moderator att bara radera och sen att man får ett meddelande om det än när hen ska lägga tid på en "redigeringsförklaring".
Sen är det väl bara att skriva in i reglerna att det är strikt förbjudet att skicka PM kring en vanlig radering och gör man det så leder det automatiskt till en varning under 0.06, eller?
Nja det låter väldigt drastiskt att varna en användare för att denne frågar i PM. Jag brukar använda mig av raderingsförklaring och mitt syfte med det är att förmedla varför jag raderar ett inlägg och kanske få användaren att tänka till kring orsaken. Nu är det långt ifrån alltid det är rimligt att använda det, ibland vid är det inte vidare praktiskt. Men jag skulle nog säga att 9/10 gånger när jag använder det får jag en bra diskussion efteråt. Jag har heller inget emot att användare frågar kring modereringen allt som oftast. Visst finns det fall där konversationen är lite mer ansträngande. Men det kommer ju med "jobbet" så att säga.
Jag är försiktigt positiv till TS förslag. Det borde om inget annat underlätta de fall där användarna vill ha ett raderat inlägg kopierat till sig och man måste vandra genom sidor av raderade inlägg innan man hittar rätt och sedan klippa och klistra.