Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det finns ofta en sjuhelvetes massa bättre alternativ än att placera barnet din nöt. Vem är en socionom att avgöra om en förälder är "värdelös"? De sitter ju bara och hittar på och ljuger i sina utredningar. Du fattar inte hur låg nivå det är på dessa och det är ditt problem.
Nämn 1 bättre alternativ för ett utsatt barn. Och då menar jag på riktigt utsatt barn, inte ett av dina fall där allt är frid och fröjd sen kommer soc och rövar bort ungen utan anledning.
En socionom tillsammans med div andra inblandade är helt klart en grupp människor som kan avgöra om en förälder är värdelös eller inte. Hitta på och ljuger är något du inte har några belägg för.
Jag kan stryka dig lite medhårs och säga att dom säkert misstolkar en hel del.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är inte så det fungerar. Soc lyssnar inte på föräldrarna. Det är ofta så att det är soc som vägrar att lyssna och förstå problemet, utan det är bara på deras sätt utan diskussion.
Din definition av att lyssna på föräldrarna är att soc borde lita blint på det föräldrarna säger och skita i vad barnet säger.
Att påstå att föräldrar inte får säga sitt är bara rent trams, lyssna på Fias samtal (eftersom du inte har en aning om vad som händer) så får du höra klart och tydligt att soc lyssnar på vad hon säger.
Det är här mentalisering kommer in i bilden.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det har inte bara för med biologiska föräldrarna att göra. Forskning visar att överdödligheten för placerade barn är i storleksordningen hundratals procent högre. Det kan inte bara lastas de biologiska föräldrarna din nöt, utan soc psykopatiska "vård" som inte fungerar och gör barnen ännu värre och dör i förtid i större utsträckning efter "vården" tagit slut din nöt.
Du börjar fortfarande i fel ände.
Om vi tar mig som exempel, och du är peddopappan med en dator full med barnporr.
När tror du skadorna på mig inträffade? Dom åren under din pedofili eller först efter att jag placerades? Att jag sen fortsätter att må dåligt pga vad du utsatte mig för och till slut tar mitt liv är ju inte socialtjänstens fulla fel. Det är helt klart problematiskt att dom inte kunde ge mig stödet jag behövde. Men det var du som förstörde mitt liv med ditt pedofilande.
Sen kan såklart placeringen i sig vara jobbig för många, men det ligger igen på föräldern att göra förändringar. Fia gör inga förändringar. Pappan som kom upp i live och hade det stökigt hemma vägrade släppa in soc för en kontroll, han vägrar också göra förändringar. Så ja, föräldrar dömer i så fall sina barn till döden pga sin egen stolthet.
Undantaget är väl barn placerade på eget beteende.
Forskningen du refererar till, om jag inte missminner mig, är en C-uppsats från vad. 2 pers? Men kan såklart minnas fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Oavsett vem som är sjuk i huvudet ska inte barn plågas. Vård ska inte göra barnen värre och mer kriminella eller att de dör i förtid. Kan man inte visa i forskning att det blir bättre för barnen så ska man självklart inte tvångsplacera barn som man gör idag.
Nej barn ska inte plågas. Som sagt, ge mig exempel på insatser som du anser hjälper mer. Vård i hemmet är inte ett alternativ, så kom med andra tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Har all rätt att vistas här. Det finns inget som säger att man måste mobba F för att få hänga här. Jag förklarar att hon är TRAUMATISERAD av att bli av med sina barn. Därav hennes beteende.
Nä du behöver inte mobba henne. Men du behöver diskutera henne och inte soc. Vilket du gör KONSTANT. Inlägget jag citerade har 0 med Fia och göra.