2025-05-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Gulligt att Fia tror att göra kontot privat skulle hindra någon från att spela in
Finns ändå inget på sidan. Dock vet jag inte om hon livat sen den blev privat.
2025-05-30, 09:40
Medlem
Mrsmupps avatar
Citat:
Låt moderatorerna moderera vad som är off-topic eller inte, anser du något vara off-topic är det bara att rapportera.

Det är en skvallertråd, lär dig vad skvaller betyder innan du ska börja ha åsikter om det.
Självklart ingår personer Fia associera sig med till ämnet, förstår väl vem som helst. Likaså socialtjänsten när det är en del av diskussionen utifrån vad någon av föräldrarna i "nätverket" pratat om.

Är som vilken offentlig person som helst, som Fia är, hon företräder en officiell organisation, och bedriver samhällsdebatt och opinionsbildning, att det på något sätt inte skulle få diskuteras i det offentliga rummet är helt bisarrt, att inte tillåta det är vad diktaturer håller på med.

Fia hade älskat att få vara en diktator, som tur är har hon inget inflytande över någon förutom Soffpotatisen SuperSulle och det är ju bara för att han ska ha någonstans att bo som han står ut med vildvittran. Han var ju också hemlös när han träffade Fia, så verkar ju vara hennes typ helt enkelt, och ja man ska ju få vara attraherad av vem man vill, hemlösa levantin-män känns bara så väldans nichat, men är väl därför vi alla älskar Fia här i tråden, hon är ju fascinerande och underhållande, det går det inte att ta ifrån henne.

Är Sulle hennes första sambo? Enligt F har hon aldrig bott ihop med pappan till barnen.
Och varför blev Sulle hemlös? Lägenhet verkar han ha haft ,iaf den tiden han hade fungerande umgänge med barnen,nu är han mer eller mindre fast hos F.
2025-05-30, 11:09
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmupp
Är Sulle hennes första sambo? Enligt F har hon aldrig bott ihop med pappan till barnen.
Och varför blev Sulle hemlös? Lägenhet verkar han ha haft ,iaf den tiden han hade fungerande umgänge med barnen,nu är han mer eller mindre fast hos F.

Dom träffades under en "hungerstrejk" på Sergels torg där Sulle sov på en madrass där och inte hade lägenhet, han "orkade ente" jobba gissar jag på. Det var just det här med att man inte får campa på Sergels torg som polisen hade problem med, som då intelligensreserven då givetvis tolkade som att de styrs av soc och håller på att försöka tysta dom...
2025-05-30, 11:24
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det finns ofta en sjuhelvetes massa bättre alternativ än att placera barnet din nöt. Vem är en socionom att avgöra om en förälder är "värdelös"? De sitter ju bara och hittar på och ljuger i sina utredningar. Du fattar inte hur låg nivå det är på dessa och det är ditt problem.

Nämn 1 bättre alternativ för ett utsatt barn. Och då menar jag på riktigt utsatt barn, inte ett av dina fall där allt är frid och fröjd sen kommer soc och rövar bort ungen utan anledning.

En socionom tillsammans med div andra inblandade är helt klart en grupp människor som kan avgöra om en förälder är värdelös eller inte. Hitta på och ljuger är något du inte har några belägg för.
Jag kan stryka dig lite medhårs och säga att dom säkert misstolkar en hel del.

Citat:
Det är inte så det fungerar. Soc lyssnar inte på föräldrarna. Det är ofta så att det är soc som vägrar att lyssna och förstå problemet, utan det är bara på deras sätt utan diskussion.

Din definition av att lyssna på föräldrarna är att soc borde lita blint på det föräldrarna säger och skita i vad barnet säger.
Att påstå att föräldrar inte får säga sitt är bara rent trams, lyssna på Fias samtal (eftersom du inte har en aning om vad som händer) så får du höra klart och tydligt att soc lyssnar på vad hon säger.
Det är här mentalisering kommer in i bilden.

Citat:
Det har inte bara för med biologiska föräldrarna att göra. Forskning visar att överdödligheten för placerade barn är i storleksordningen hundratals procent högre. Det kan inte bara lastas de biologiska föräldrarna din nöt, utan soc psykopatiska "vård" som inte fungerar och gör barnen ännu värre och dör i förtid i större utsträckning efter "vården" tagit slut din nöt.

Du börjar fortfarande i fel ände.
Om vi tar mig som exempel, och du är peddopappan med en dator full med barnporr.

När tror du skadorna på mig inträffade? Dom åren under din pedofili eller först efter att jag placerades? Att jag sen fortsätter att må dåligt pga vad du utsatte mig för och till slut tar mitt liv är ju inte socialtjänstens fulla fel. Det är helt klart problematiskt att dom inte kunde ge mig stödet jag behövde. Men det var du som förstörde mitt liv med ditt pedofilande.

Sen kan såklart placeringen i sig vara jobbig för många, men det ligger igen på föräldern att göra förändringar. Fia gör inga förändringar. Pappan som kom upp i live och hade det stökigt hemma vägrade släppa in soc för en kontroll, han vägrar också göra förändringar. Så ja, föräldrar dömer i så fall sina barn till döden pga sin egen stolthet.

Undantaget är väl barn placerade på eget beteende.

Forskningen du refererar till, om jag inte missminner mig, är en C-uppsats från vad. 2 pers? Men kan såklart minnas fel.

Citat:
Oavsett vem som är sjuk i huvudet ska inte barn plågas. Vård ska inte göra barnen värre och mer kriminella eller att de dör i förtid. Kan man inte visa i forskning att det blir bättre för barnen så ska man självklart inte tvångsplacera barn som man gör idag.

Nej barn ska inte plågas. Som sagt, ge mig exempel på insatser som du anser hjälper mer. Vård i hemmet är inte ett alternativ, så kom med andra tack.

Citat:
Har all rätt att vistas här. Det finns inget som säger att man måste mobba F för att få hänga här. Jag förklarar att hon är TRAUMATISERAD av att bli av med sina barn. Därav hennes beteende.

Nä du behöver inte mobba henne. Men du behöver diskutera henne och inte soc. Vilket du gör KONSTANT. Inlägget jag citerade har 0 med Fia och göra.
2025-05-30, 11:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nämn 1 bättre alternativ för ett utsatt barn. Och då menar jag på riktigt utsatt barn, inte ett av dina fall där allt är frid och fröjd sen kommer soc och rövar bort ungen utan anledning.
Finns mängder med bättre alternativ i de flesta fall. Du har en totalt felaktig bild av vilka barn som placeras och att föräldrarna måste ha brustit. Så ser inte verkligheten nu.

Citat:
En socionom tillsammans med div andra inblandade är helt klart en grupp människor som kan avgöra om en förälder är värdelös eller inte. Hitta på och ljuger är något du inte har några belägg för.
Jag kan stryka dig lite medhårs och säga att dom säkert misstolkar en hel del.
Nej verkligen inte. Socionomer har alldeles för lite utbildning för att kunna göra sådana bedömningar som har med livsavgörande beslut att göra. De misstolkar, förvränger och ljuger i sina barnutredningar i princip utan granskning och kontroll. Alla vet om det. Inkl kommunpolitikerna men alla håller tyst.

Citat:
Din definition av att lyssna på föräldrarna är att soc borde lita blint på det föräldrarna säger och skita i vad barnet säger.
Problemet är att soc inte lyssnar på föräldrarna som är experter på situationen de befinner sig i. De kör sitt eget race från sitt kontor och därmed uppstår ständigt "konflikter", som hade kunnat undvikas om inte soc vore så tjurskalliga och maktfullkomliga och missbrukar tvångsplaceringar.

Citat:
Att påstå att föräldrar inte får säga sitt är bara rent trams, lyssna på Fias samtal (eftersom du inte har en aning om vad som händer) så får du höra klart och tydligt att soc lyssnar på vad hon säger.
Det är här mentalisering kommer in i bilden.
Föräldrar har inte en chans mot dessa byråkrater. Det märks att du inte vet vad du pratar om eller har förmågan att sätta dig in i och förstå hur illa situationen ser ut. Fallet Adam i senaste UG är toppen på isberget av hur det här går till.

Citat:
Du börjar fortfarande i fel ände.
Om vi tar mig som exempel, och du är peddopappan med en dator full med barnporr.
Ingen aning om vad du pratar om.

Citat:
När tror du skadorna på mig inträffade? Dom åren under din pedofili eller först efter att jag placerades? Att jag sen fortsätter att må dåligt pga vad du utsatte mig för och till slut tar mitt liv är ju inte socialtjänstens fulla fel. Det är helt klart problematiskt att dom inte kunde ge mig stödet jag behövde. Men det var du som förstörde mitt liv med ditt pedofilande.
Du verkar vara helt förvirrad.

Citat:
Sen kan såklart placeringen i sig vara jobbig för många, men det ligger igen på föräldern att göra förändringar. Fia gör inga förändringar. Pappan som kom upp i live och hade det stökigt hemma vägrade släppa in soc för en kontroll, han vägrar också göra förändringar. Så ja, föräldrar dömer i så fall sina barn till döden pga sin egen stolthet.
Problemet är att soc sitter och skruvar på allt. Kommer de in i bostaden kommer de att skruva på alla intryck för att få som de vill. Det är klart att ingen rimlig förälder som haft med soc att göra vill det, utan att själv hunnit dokumentera ordningen hemma noggrant så att det finns något som motbevisar deras påhitt.

Citat:
Undantaget är väl barn placerade på eget beteende.

Citat:
Forskningen du refererar till, om jag inte missminner mig, är en C-uppsats från vad. 2 pers? Men kan såklart minnas fel.
Nej det är det inte. Det är seriös forskning av en forskare från MIT.

https://www.sns.se/artiklar/fler-dodsfall-och-valdsbrott-ny-studie-belyser-allvarliga-konsekvenser-av-lvu/

Citat:
Nej barn ska inte plågas. Som sagt, ge mig exempel på insatser som du anser hjälper mer. Vård i hemmet är inte ett alternativ, så kom med andra tack.

Hjälp och stöd i det egna hemmet när behoven finns exempelvis. Anpassad hjälp efter barns diagnoser etc.

Citat:
Nä du behöver inte mobba henne. Men du behöver diskutera henne och inte soc. Vilket du gör KONSTANT. Inlägget jag citerade har 0 med Fia och göra.
Jag diskuterar henne och jag ser att hon visar tecken på att vara svårt traumatiserad och jag tycker inte det är underhållande på något sätt och känner ingen lust att döma henne som ni andra. Ni har ingen normal hobby.
2025-05-30, 11:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Finns mängder med bättre alternativ i de flesta fall. Du har en totalt felaktig bild av vilka barn som placeras och att föräldrarna måste ha brustit. Så ser inte verkligheten nu.

Kunde inte bemöta frågan. Väljer att ordbajsa propaganda som en riktig textrobot.

Citat:
Nej verkligen inte. Socionomer har alldeles för lite utbildning för att kunna göra sådana bedömningar som har med livsavgörande beslut att göra. De misstolkar, förvränger och ljuger i sina barnutredningar i princip utan granskning och kontroll. Alla vet om det. Inkl kommunpolitikerna men alla håller tyst.

Vilken tur att det inte bara är socionomer inblandade då.
Den andra hälften har du inga belägg för.

Citat:
Problemet är att soc inte lyssnar på föräldrarna som är experter på situationen de befinner sig i. De kör sitt eget race från sitt kontor och därmed uppstår ständigt "konflikter", som hade kunnat undvikas om inte soc vore så tjurskalliga och maktfullkomliga och missbrukar tvångsplaceringar.
Haha ja undra varför man inte väljer att lyssna på förövaren. Istället för att försöka prata sig fri och övertyga om sin oskuld kan man lix bara gå med på insatser och visa soc att det är ett felaktigt beslut.

Citat:
Föräldrar har inte en chans mot dessa byråkrater. Det märks att du inte vet vad du pratar om eller har förmågan att sätta dig in i och förstå hur illa situationen ser ut. Fallet Adam i senaste UG är toppen på isberget av hur det här går till.

Bra exempel. Fallet Adam handlar om en mamma som ljög från början till slut. Utsatte sitt barn för diverse hemskheter och samtidigt försökte hämnas på exet.

För att göra det hela ännu mer skevt, Gullimax tar mamman i försvar.

Citat:
Ingen aning om vad du pratar om.

Du verkar vara helt förvirrad.

Känsligt ämne?

Citat:
Problemet är att soc sitter och skruvar på allt. Kommer de in i bostaden kommer de att skruva på alla intryck för att få som de vill. Det är klart att ingen rimlig förälder som haft med soc att göra vill det, utan att själv hunnit dokumentera ordningen hemma noggrant så att det finns något som motbevisar deras påhitt.

Mannen i liven medgav själv att det var stökigt, smutsigt och väldigt mycket saker. Vad menar du att soc skulle ha förvrängt?
Mannen har tidigare fått tillbaka sitt barn efter att ha städat upp hemma, men nu hade det blivit stökigt igen.

Mannen tyckte inte det var problematiskt att hans dotter luktade äckligt i skolan utan tyckte skolan skulle tysta barnen som påpekade att hans dotter luktar äckligt.

Citat:
Nej det är det inte. Det är seriös forskning av en forskare från MIT.

https://www.sns.se/artiklar/fler-dodsfall-och-valdsbrott-ny-studie-belyser-allvarliga-konsekvenser-av-lvu/

Då mindes jag fel, göteborgs universitet var det i alla fall.

Citat:
Hjälp och stöd i det egna hemmet när behoven finns exempelvis. Anpassad hjälp efter barns diagnoser etc.

Jag bad om alternativ som INTE var hjälp i hemmet.

Citat:
Jag diskuterar henne och jag ser att hon visar tecken på att vara svårt traumatiserad och jag tycker inte det är underhållande på något sätt och känner ingen lust att döma henne som ni andra. Ni har ingen normal hobby.

Nej du diskuterar inte henne. Du slänger in ett ord eller två om henne för att inte klassas som OT.
Vilken idiot som helst ser att hon är traumatiserad. Bara idioter som du som inte vill att hon ska söka vård för sitt mående.

Mentalisering mentalisering mentalisering.
2025-05-30, 12:29
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Japp, är ganska övertygad att vår egna Kurre och Fia lider av exakt samma sak, total avsaknad av både mentaliseringsförmåga och självinsikt i kombination med en väldigt grandios självbild.

Tragiskt på ett sätt, för är det så, kommer man ju aldrig kunna ta emot vare sig hjälp eller vård.
Sen ständigt projicera sina egna problem på andra, Fia pratar mycket om "ni vet det där tjejgänget som mobbades", aldrig reflekterat över att det kanske var mest hon som vart mobbad av ett tjejgäng, och att långt ifrån alla barn blir mobbade, låter som ett trauma hon skulle behöva behandla.

Med vår Kurre så är det alltid "vi" som ska skaffa oss ett liv, men "vi" har alla pratat en del om hur våra liv ser ut, när det är relevant, men Kurre vågar inte ens berätta vad han jobbar med, om han har barn själv etc.

Tragiskt för dom, men nånstans väljer dom väl själva att leva i det, för självbilden är det viktigaste, inte att få vara lycklig, och anledningen till att det totalt saknas något typ av nätverk, är antagligen för alla runt omkring dom har försökt och försökt och till slut gett upp.

Kanske sitter det personer från Fias familj och läser denna tråd, till er skulle jag bara vilja säga, ingen klandrar er för att ha tagit avstånd, det måste ha varit jobbigt att behöva se det här hända utifrån, utan att kunna göra något åt det, men klandra inte er själva över att ni skulle kunnat gjort mer, dessa personer är inte mottagliga och det är ett handikapp.
2025-05-30, 12:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Kunde inte bemöta frågan. Väljer att ordbajsa propaganda som en riktig textrobot.
Vad för slags propaganda? Det är ju ni i denna tråd som sprider direkt livsfarlig propaganda om socialtjänsten som inte har något som helst med verkliga förhållanden att göra över huvud taget.

Citat:
Vilken tur att det inte bara är socionomer inblandade då.
Den andra hälften har du inga belägg för.
Problemet är att det är just socionomerna tolkar vad de riktiga experterna säger och gör sina egna i många fall helt galna bedömningar.

Citat:
Haha ja undra varför man inte väljer att lyssna på förövaren. Istället för att försöka prata sig fri och övertyga om sin oskuld kan man lix bara gå med på insatser och visa soc att det är ett felaktigt beslut.
Problemet är återigen att soc inte lyssnar och de behöver inga som helst bevis för sina ingripanden. Magkänslor räcker som bevis i domstol.

Citat:
Bra exempel. Fallet Adam handlar om en mamma som ljög från början till slut. Utsatte sitt barn för diverse hemskheter och samtidigt försökte hämnas på exet.
Ja och vad gjorde socialtjänsten: TRODDE på mamman under flera års tid och anklagade den professionella utredaren hos polisen för att vara "partisk" och "subjektiv". Att pappan vann vårdnadstvisten brydde de sig inte om heller, utan placerade istället stackars Adam med sin mamma och isolerade honom från omvärlden och lät honom inte ens gå i skolan?! Alltså det är ingen hejd på elakheterna och galenskaperna inom denna myndighet. Och denna myndighet sitter ni och grupprunkar ikapp till dagarna i ända?

Citat:
För att göra det hela ännu mer skevt, Gullimax tar mamman i försvar.
Ingen aning om vem det är? Är det inte F som diskuteras i tråden?

Citat:
Känsligt ämne?

Citat:
Mannen i liven medgav själv att det var stökigt, smutsigt och väldigt mycket saker. Vad menar du att soc skulle ha förvrängt?
ja det menar jag att soc gör. Det borde inte godkännas, utan det borde finnas videodokumentation som bevis och inte soc egna ord.

Citat:
Mannen har tidigare fått tillbaka sitt barn efter att ha städat upp hemma, men nu hade det blivit stökigt igen.
Ja men vem är en socionom att avgöra vad som är stökigt eller inte?

Citat:
Mannen tyckte inte det var problematiskt att hans dotter luktade äckligt i skolan utan tyckte skolan skulle tysta barnen som påpekade att hans dotter luktar äckligt.
Ingen aning om vad du pratar om. Men vem är en socionom att avgöra något sådant?

Citat:
Då mindes jag fel, göteborgs universitet var det i alla fall.
C-uppsats är inget att hänga i granen.

Citat:
Jag bad om alternativ som INTE var hjälp i hemmet.
Nej jag vet att du vill placera allt och alla och plåga föräldrar och barn.

Citat:
Nej du diskuterar inte henne. Du slänger in ett ord eller två om henne för att inte klassas som OT.
Vilken idiot som helst ser att hon är traumatiserad. Bara idioter som du som inte vill att hon ska söka vård för sitt mående.
Finns ingen vård som hjälper mot att bli av med sitt barn på det där sättet som hon blivit tyvärr. Vet inte vad du snackar om, men frisk kan du inte vara som inte kan sätta dig in i F:s situation.

Citat:
??
2025-05-30, 12:34
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Citat:
??

Alltså, behöver man ens säga något? hahahaha
2025-05-30, 12:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Ni är så sjuka allihopa. Det finns bara ett sätt ni kan lära er att ni har fel och det är att råka ut för det elända som F gått igenom. Hon är inte ensam om detta, utan det pågår många skumma fall i dagsläget som inte kommer upp till ytan pga soc sekretess som de gömmer sig bakom.
2025-05-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ni är så sjuka allihopa. Det finns bara ett sätt ni kan lära er att ni har fel och det är att råka ut för det elända som F gått igenom. Hon är inte ensam om detta, utan det pågår många skumma fall i dagsläget som inte kommer upp till ytan pga soc sekretess som de gömmer sig bakom.
Varför ger du inte några exempel på skumma fall , de föräldrar som syns och berättar om sina ärenden är inga skumma fall utan finns klara orsaker till att barnen placerats utanför hemmen .
Ett stort antal av familjerna som är aktiva på sociala media har haft insatser i åratal innan barnen omhändertagits eller vägrat insatser som de när lvu är ett faktum plötsligt är villiga att gå med på
2025-05-30, 12:47
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Japp, är ganska övertygad att vår egna Kurre och Fia lider av exakt samma sak, total avsaknad av både mentaliseringsförmåga och självinsikt i kombination med en väldigt grandios självbild.

Tragiskt på ett sätt, för är det så, kommer man ju aldrig kunna ta emot vare sig hjälp eller vård.

Med vår Kurre så är det alltid "vi" som ska skaffa oss ett liv, men "vi" har alla pratat en del om hur våra liv ser ut, när det är relevant, men Kurre vågar inte ens berätta vad han jobbar med, om han har barn själv etc.

Tragiskt för dom, men nånstans väljer dom väl själva att leva i det, för självbilden är det viktigaste, inte att få vara lycklig, och anledningen till att det totalt saknas något typ av nätverk, är antagligen för alla runt omkring dom har försökt och försökt och till slut gett upp.

Kanske sitter det personer från Fias familj och läser denna tråd, till er skulle jag bara vilja säga, ingen klandrar er för att ha tagit avstånd, det måste ha varit jobbigt att behöva se det här hända utifrån, utan att kunna göra något åt det, men klandra inte er själva över att ni skulle kunnat gjort mer, dessa personer är inte mottagliga och det är ett handikapp.

Jag håller med till 100%.

Citat:
Vad för slags propaganda? Det är ju ni i denna tråd som sprider direkt livsfarlig propaganda om socialtjänsten som inte har något som helst med verkliga förhållanden att göra över huvud taget.

Problemet är att det är just socionomerna tolkar vad de riktiga experterna säger och gör sina egna i många fall helt galna bedömningar.

Problemet är återigen att soc inte lyssnar och de behöver inga som helst bevis för sina ingripanden. Magkänslor räcker som bevis i domstol.

Ibland undrar jag om du ens läser något. Textrobot-beteende. Kan iofs låta säkerhetsexperten uttala sig kring det.

Citat:
Ja och vad gjorde socialtjänsten: TRODDE på mamman under flera års tid och anklagade den professionella utredaren hos polisen för att vara "partisk" och "subjektiv". Att pappan vann vårdnadstvisten brydde de sig inte om heller, utan placerade istället stackars Adam med sin mamma och isolerade honom från omvärlden och lät honom inte ens gå i skolan?!

Kurt hur ska du ha det, ska soc lyssna på föräldern eller inte? Du är lite förvirrad känner jag.

Citat:
Ingen aning om vem det är? Är det inte F som diskuteras i tråden?

Nej jag vet att du inte vet. Hade du hängt med i svängarna hade du vetat att Gulli och Fia är TT-bekanta.

Citat:
ja det menar jag att soc gör. Det borde inte godkännas, utan det borde finnas videodokumentation som bevis och inte soc egna ord.

Ja men vem är en socionom att avgöra vad som är stökigt eller inte?

Ingen aning om vad du pratar om. Men vem är en socionom att avgöra något sådant?

Jag upprepar. Pappan själv säger att det är stökigt, smutsigt och för mycket saker. Har socialtjänsten ljugit då?

Citat:
Nej jag vet att du vill placera allt och alla och plåga föräldrar och barn.

Finns ingen vård som hjälper mot att bli av med sitt barn på det där sättet som hon blivit tyvärr. Vet inte vad du snackar om, men frisk kan du inte vara som inte kan sätta dig in i F:s situation.

Du får bestämma dig. Ska man erbjuda vård eller inte? Är du vården? Ska du ge Fia den vård och beslut hon behöver? Är du en hycklare? Njuter du av att se Fia gå bakåt hela tiden? Du känns lite sadistisk faktiskt.

Citat:

Hahaha men verkligen.. självmål på självmål.

Fia, jag vet att du tycker om när folk håller med dig. Men även du måste se att han är en totalt hjärndöd idiot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in