2025-05-30, 12:11
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Var inte vaccinet säkert och effektivt? Varför får man då blodpropp och myokardit av det? Varför måste du ta ett nytt var sjätte månad? Varför sprider man fortfarande viruset fastän man tagit vaccinet?
Ta och läs rapporten vita huset gjorde om covid.

https://oversight.house.gov/release/final-report-covid-select-concludes-2-year-investigation-issues-500-page-final-report-on-lessons-lea rned-and-the-path-forward/

Ja, vaccinet är säkert och effektivt.
Nej, allvarliga biverkningar är sällsynta även om de förekommer. Viruset det skyddar mot har betydligt vanligare och allvarligare biverkningar.
Nej, man måste inte ta ett nytt var sjätte månad. Var får du det ifrån? Det finns möjlighet att ta uppdaterat vaccin särskilt för riskgrupper. Precis som med influensavaccin. Eller tror du att influensavaccin skyddar resten av livet? Blir svårt med ett muterande virus.

Och just muterande virus är den främsta orsaken till att vaccin som utvecklades för utsprungsvarianten inte skyddar särskilt bra mot att smittas av omikronvarianterna. Däremot är skyddet mot svår sjukdom och i värsta fall död fortsatt bra.
Citera
2025-05-30, 12:12
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Här har du ett exempel.

https://youtu.be/5mSLBm36QXU?si=sNi3GZv0aW7L_eg8&t=219

Jag föreslår att du ser på hela klippet med, och du bör lyssna på hela det förhöret som hålls. Man har absolut inte gjort den forskning man bör gjort om mRNA vaccin.

Vilken forskning saknar du?
Citera
2025-05-30, 12:16
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ja. Men vaccineringen var trots allt frivillig. Det var bara att säga "Nej!" till erbjudandet och ta konsekvenserna av kinesernas virus.
Själv är jag glad att jag sade "Ja".

Den var indirekt ofrivillig eftersom du ett tag inte fick ta del av vissa samhällsfunktioner
Citera
2025-05-30, 12:19
Medlem
Ajogens avatar
Löjligt.
Hur kan ett vaccin som inte inokulerar dig eller stoppar smittspridning vara effektivt.
Hur kan ett vaccin med så många sidoeffekter, däribland död, var säkert.

Jag tror på fullaste allvar att ni som försvarar covid responsen så hårt som du gör har drabbats av mass formation.

https://youtu.be/Ao0MYSZmE2c?si=rBNISz1xp1e1HR9P

Du tar inte till dig något av vad som tilldelas utan bara upprepar samma saker om och om igen.

Man ljög om ursprunget, man ljög i studierna, man ljög om IoC, man ljög om Gain of function, man ljög om maskerna, om lockdowns, etc etc.

Du bör ta och läsa rapporten som vita huset gjorde om covid.

Sammanfattning: https://oversight.house.gov/release/final-report-covid-select-concludes-2-year-investigation-issues-500-page-final-report-on-lessons-lea rned-and-the-path-forward/

Rapporten:
https://oversight.house.gov/wp-content/uploads/2024/12/2024.12.04-SSCP-FINAL-REPORT-ANS.pdf
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ja, vaccinet är säkert och effektivt.
Nej, allvarliga biverkningar är sällsynta även om de förekommer. Viruset det skyddar mot har betydligt vanligare och allvarligare biverkningar.
Nej, man måste inte ta ett nytt var sjätte månad. Var får du det ifrån? Det finns möjlighet att ta uppdaterat vaccin särskilt för riskgrupper. Precis som med influensavaccin. Eller tror du att influensavaccin skyddar resten av livet? Blir svårt med ett muterande virus.

Och just muterande virus är den främsta orsaken till att vaccin som utvecklades för utsprungsvarianten inte skyddar särskilt bra mot att smittas av omikronvarianterna. Däremot är skyddet mot svår sjukdom och i värsta fall död fortsatt bra.
Citera
2025-05-30, 12:19
Medlem
Ajogens avatar
Ja, nån form av Orwellsisk frivillighet
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Den var indirekt ofrivillig eftersom du ett tag inte fick ta del av vissa samhällsfunktioner
Citera
2025-05-30, 12:22
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Nu tar du och ljuger som hästarna travar.
Jag är klart säker på att du inte ens läser artikeln.
Du har nog en bra framtid som politiker med manipulativa sättet du för dig med.

Återigen, i min mening har det inte undanhållits något sådant.
Dr. Jordan Vaughn argumenterar för att det borde funnits tydligare information från CDC och FDA om kända biverkningar. Jag anser att det är hans fulla rätt att göra det men att han, Thorp, Peter McCullough och liknande figurer ofta saknar vetenskapligt stöd och har spridit ren desinformation.

Hur du får det till att JAG ljuger är jag mycket intresserad av.
Kan du ge ett enda exempel på en lögn jag lagt fram?
Citera
2025-05-30, 12:24
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Determinants of COVID-19 vaccine-induced myocarditis

Results:
We found the number of myocarditis reports in VAERS after COVID-19 vaccination in 2021 was 223 times higher than the average of all vaccines combined for the past 30 years. This represented a 2500% increase in the absolute number of reports in the first year of the campaign when comparing historical values prior to 2021. Demographic data revealed that myocarditis occurred most in youths (50%) and males (69%). A total of 76% of cases resulted in emergency care and hospitalization. Of the total myocarditis reports, 92 individuals died (3%). Myocarditis was more likely after dose 2 (p < 0.00001) and individuals less than 30 years of age were more likely than individuals older than 30 to acquire myocarditis (p < 0.00001).

Conclusion:
COVID-19 vaccination is strongly associated with a serious adverse safety signal of myocarditis, particularly in children and young adults resulting in hospitalization and death. Further investigation into the underlying mechanisms of COVID-19 vaccine-induced myocarditis is imperative to create effective mitigation strategies and ensure the safety of COVID-19 vaccination programs across populations.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10823859/

Ja, mrna vaccin är väldigt farliga.

Ja, snittöverlevandet efter vaccinering är tre år läste jag på flashback 2021. Riktigt läskiga grejer.

LL
Citera
2025-05-30, 12:25
Medlem
Ajogens avatar
Du har helt fel i det. Det finns massvis med förhör, som jag gett dig exempelvis, som bevisar motsattsen till ditt påståenden. Själva rapporten, som du ska läsa innan du uttalar dig med sån bravad, säger rakt emot dig.

Du har noll koll och hävdar dig. Mycket förargande när folk ger lejd till dessa människor som förövar sig på våra liv som du nu gör.
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Återigen, i min mening har det inte undanhållits något sådant.
Dr. Jordan Vaughn argumenterar för att det borde funnits tydligare information från CDC och FDA om kända biverkningar. Jag anser att det är hans fulla rätt att göra det men att han, Thorp, Peter McCullough och liknande figurer ofta saknar vetenskapligt stöd och har spridit ren desinformation.

Hur du får det till att JAG ljuger är jag mycket intresserad av.
Kan du ge ett enda exempel på en lögn jag lagt fram?
Citera
2025-05-30, 12:26
Medlem
Ajogens avatar
Du får också tänka på hur dåligt behandling man fick innan vaccinet.
Ventilation, morfin etc.
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Ja, snittöverlevandet efter vaccinering är tre år läste jag på flashback 2021. Riktigt läskiga grejer.

LL
Citera
2025-05-30, 12:26
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Löjligt.
Hur kan ett vaccin som inte inokulerar dig eller stoppar smittspridning vara effektivt.

Ja, det kan det. Så är det bara. Sedan kan du tycka det är löjligt. Studier har i efterhand visat tydligt att miljontals liv räddades. Det betyder något. Det gör inte dina åsikter.

Finns det något vaccin eller läkemedel som helt och hållet saknar biverkningar?
Citera
2025-05-30, 12:53
Medlem
Hehe... rätt kul att svensk media dröjer med nyheten att HHS stoppade ett kontrakt värt 7 miljarder kronor med Moderna för ett mRNA-baserat "vaccin" mot fågelinfluensan eftersom de finns säkerhetsfaror med mRNA-plattformen.

Ett undantag... hittills är det bara GAMEREACTOR som skrivit om det i Sverige!! 😁😁😁

Avtal om vaccin mot fågelinfluensa skrotat av den amerikanska administrationen
https://www.gamereactor.se/avtal-om-vaccin-mot-fagelinfluensa-skrotat-av-den-amerikanska-administrationen-1559123/
Moderna bekräftade på onsdagen att dess federala kontrakt för att utveckla ett vaccin mot fågelinfluensa har avslutats efter en statlig granskning som citerade oro över vetenskapliga och säkerhetsmässiga riktmärken.

Den mRNA-baserade sprutan var en av flera kandidater som Moderna hoppades skulle kompensera för sjunkande covid-relaterade intäkter. Även om företaget fortfarande ser lovande resultat i sina data i mellanstadiet och planerar att följa alternativa vägar, kan förlusten av offentlig finansiering bromsa framstegen.
Det här är ju inget beslut som HHS "killgissar" fram även om vissa här verkar tro det.
Citera
2025-05-30, 12:57
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Löjligt.

Jag tror på fullaste allvar att ni som försvarar covid responsen så hårt som du gör har drabbats av mass formation.

https://youtu.be/Ao0MYSZmE2c?si=rBNISz1xp1e1HR9P

Du tar inte till dig något av vad som tilldelas utan bara upprepar samma saker om och om igen.

Man ljög om ursprunget, man ljög i studierna, man ljög om IoC, man ljög om Gain of function, man ljög om maskerna, om lockdowns, etc etc.

Du bör ta och läsa rapporten som vita huset gjorde om covid.

Sammanfattning: https://oversight.house.gov/release/final-report-covid-select-concludes-2-year-investigation-issues-500-page-final-report-on-lessons-lea rned-and-the-path-forward/

Rapporten:
https://oversight.house.gov/wp-content/uploads/2024/12/2024.12.04-SSCP-FINAL-REPORT-ANS.pdf

Stoppa smittspridning är inte ett kriterium för vaccin. Stelkramps- och rabiesvaccin har ingenting med smittspridning att göra t ex.

Om du med "säkert" menar totalt riskfritt så finns inga sådana läkemedel. Det handlar alltid om balansen risk/nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in