2025-05-29, 21:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jo jag tror alla förstår varför kvinnor väljer björnen. Precis som man förstår varför ett barn som blev biten av en hund är rädd för hundar långt upp i vuxen ålder.

Det är svårt för kvinnor att överkomma sina känslor av rädsla och utsatthet, eftersom ni är så känslostyrda och ängsliga. Det är den där förbannade evolutionspsykologin som gör sig påmind igen, som feminster vägrar att ta på allvar.
Jag förstår också varför ett barn som blev våldtagen av sin klasskamrats pappa är rädd för män långt upp i vuxen ålder.
Citera
2025-05-29, 23:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag förstår också varför ett barn som blev våldtagen av sin klasskamrats pappa är rädd för män långt upp i vuxen ålder.

Ja, men visst vore det bra om hon kunde komma över den rädslan?
Citera
2025-05-30, 10:17
Medlem
Att man inte ens kan skilja på vanligare och farligare tyder på att man har låg intelligens.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-30 kl. 10:20.
Citera
2025-05-30, 10:22
Medlem
[quote=lupac|92040036 Rotvälska
[/QUOTE]

Det är bara ren oärlighet ifrån din sida. Det är inget du har att komma med.
Citera
2025-05-30, 10:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jo jag tror alla förstår varför kvinnor väljer björnen. Precis som man förstår varför ett barn som blev biten av en hund är rädd för hundar långt upp i vuxen ålder.

Det är svårt för kvinnor att överkomma sina känslor av rädsla och utsatthet, eftersom ni är så känslostyrda och ängsliga. Det är den där förbannade evolutionspsykologin som gör sig påmind igen, som feminster vägrar att ta på allvar.

FN statistiken jag postade handlade om sexuellt våld/våld och inte om att bli "biten av en hund som barn".

Människor lär av sina erfarenheter och upplevelser, det är en djupt rotad egenskap hos människan. Hade vi inte lärt oss vad som är farligt/dödligt hade vi inte suttit här idag.

Evolutionspsykologi är en massa spekulationer och kan vara ett bra komplement till annan forskning såsom arkeologi. Evolutionspsykologi kan inte stå ensamt.
Citera
2025-05-30, 10:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, men visst vore det bra om hon kunde komma över den rädslan?

Naturligtvis hade det varit det lille vän.
Citera
2025-05-30, 11:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Att man inte ens kan skilja på vanligare och farligare tyder på att man har låg intelligens.

Den hypotetiska frågan var inte ställd så.
Citera
2025-05-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Du, lupac och Merapi har alla hävdat att män är farligare för kvinnor än vad björnar är och hänvisat till uträkningar och statistik som endast visar vad som är vanligast.
Citera
2025-05-30, 11:17
Medlem
Logiska samband:

Ju fler farliga män det finns ,desto räddare blir kvinnor.

Ju mer övergrepp som kvinnor utsätts för desto mindre gillar de män.

Ju tryggare kvinnor upplever omgivningen ,desto mer gillar hon män.

Ju mer män skyddar kvinnor desto mer gillar kvinnor män och är mindre rädda.
Citera
2025-05-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

So what? Om du, Lupac och Merapi häver ur er saker som inte är korrekta så har vi rätt att påtala det även om originalfrågeställningen inte ställdes så till tjejerna lol.

Nu ska jag göra annat, hejdå.
Citera
2025-05-30, 11:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Logiska samband:

Ju fler farliga män det finns ,desto räddare blir kvinnor.

Ju mer övergrepp som kvinnor utsätts för desto mindre gillar de män.

Ju tryggare kvinnor upplever omgivningen ,desto mer gillar hon män.

Ju mer män skyddar kvinnor desto mer gillar kvinnor män och är mindre rädda.
Fast kvinnor här, har väl aldrig varit tryggare än idag, så jag anser nog inte att det stämmer. Desto mer uppmärksammat det som ändå händer blir, desto mer skrämda blir kvinnor.

Edit: Om män och kvinnor ska vara jämställda och ses som samma sak, varför ska män då försvara dem. När det gäller feminismen, så drar de alla män över en kam och tar de värsta som norm.

Får pojkar idag ens lära sig att man ska vara snällare mot flickor, för de är svagare, eller anses det misogynt att säga det?
Senast redigerad av EnCarte 2025-05-30 kl. 11:47.
Citera
2025-05-30, 12:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Du, lupac och Merapi har alla hävdat att män är farligare för kvinnor än vad björnar är och hänvisat till uträkningar och statistik som endast visar vad som är vanligast.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
So what? Om du, Lupac och Merapi häver ur er saker som inte är korrekta så har vi rätt att påtala det även om originalfrågeställningen inte ställdes så till tjejerna lol.

Nu ska jag göra annat, hejdå.

Andemeningen är inte vad som är vanligare.

Andemeningen är att män är farligare för kvinnor än björnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in