2025-05-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Blablabla...

Du är en mytoman som är villig att ljuga för att skada män. Men du är förmodligen manosfärens bästa rekryterare.

Fortsätt du förgifta din själ. Ditt beteende kommer inte mottas bra av andra män. Alla kan se att du är oärlig.

Det räcker med att läsa igenom dina och mina ordväxlingar ett par dagar efter den 11:e maj för att få en inblick i det hela.

Du är den vekaste debattören jag någonsin har diskuterat med. Bara en massa känslor, rotvälska och trams. Ingen logik alls.

Mindervärdeskomplex kallar vi det för.
Citera
2025-05-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Ju mer du skriver på forumet desto mer göder du kvinnohatet. Kvinnor som du och de andra motvalskärringarna här i tråden är helt kass på att sälja in jämställdhet och feminism till män.
Vissa gamla hundar kan man nog inte lära något. Oavsett hur man paketerar det. Man får bara vänta att ni dör av bara.
Citera
2025-05-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Trist att du träffat på såna kvinnor i ditt liv. Som du inte kunnat kommunicera med och där du inte kunnat uttrycka din vilja och dina behov och sätta gränser.

Det brukar ju vara sånt man lär sig genom åren, men du stagnerade kanske tidigt i den emotionella utvecklingen.

Och så lite trötta härskartekniker. Då skulle jag säga att nästan alla män i min omgivning förlorat dragkampen mellan kuk och fitta. Det är kvinnorna som bestämmer allt utan att kolla med "regeringen" eftersom de är regeringen. Männen kan vara VD över 400 anställda men hemma är det hon som bestämmer. Nu skall kvinnorna ut och bestämma på företagen också så frågan är var män skall bestämma?
Citera
2025-05-29, 18:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och så lite trötta härskartekniker. Då skulle jag säga att nästan alla män i min omgivning förlorat dragkampen mellan kuk och fitta. Det är kvinnorna som bestämmer allt utan att kolla med "regeringen" eftersom de är regeringen. Männen kan vara VD över 400 anställda men hemma är det hon som bestämmer. Nu skall kvinnorna ut och bestämma på företagen också så frågan är var män skall bestämma?

Det blir lätt så när männen inte tar sitt ansvar för sina barn och sitt hem från början. De lämnade själva över ansvaret och bestämmanderätten. Antagligen för att de skulle jobba på sina karriärer istället.
Citera
2025-05-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ju mer du skriver på forumet desto mer göder du kvinnohatet. Män som du och de andra bittra männen här i tråden är helt kassa på att sälja in jämställdhet till män.

Vilket tantlamt försök, gäsp. Du får hitta på egna förolämpningar. Vad skall män med jämställdhet till? Målet är ju att göra män till andra sorteringens medborgare.
Citera
2025-05-29, 18:19
Medlem
Citat:
Det blir lätt så när männen inte tar sitt ansvar för sina barn och sitt hem från början. De lämnade själva över ansvaret och bestämmanderätten. Antagligen för att de skulle jobba på sina karriärer istället.

Om inte kvinnor vore så hypergama hade inte männen behövt jobba dygnet runt och göra karriär för att duga.
Citera
2025-05-29, 18:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Om inte kvinnor vore så hypergama hade inte männen behövt jobba dygnet runt och göra karriär för att duga.

Kvinnor vill bara hitta sina jämlikar.

Männen vill inte offra sina karriärer och sin löneutveckling för mer tid med familjen så de väljer själva att jobba så mycket.
Citera
2025-05-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vissa gamla hundar kan man nog inte lära något. Oavsett hur man paketerar det. Man får bara vänta att ni dör av bara.

Du och övriga testikeltuggare här i tråden är ju helt kass på att sälja in ert budskap. Det är ju lika knäppt som en säljare som blir osams med sina kunder eller en präst som ryker ihop med sin församling.
Citera
2025-05-29, 18:22
Avslutad
Citat:
Jag hatar inte män.

Nej, och det var väl inget jag uttryckte med 100% säkerhet heller.
Det var tydligt att du antog att det var på grund av deras fäder som de blev mördare, annars är det ju märkligt att du ställde frågan.

Citat:
Hur blir det enbart kvinnans/moderns fel så som antifeministerna i tråden vill framställa det som? Varför ifrågasätter du inte deras 100% skuldbeläggande på kvinnorna/mödrarna?
Det får de svara på.
Min diskussion är ju med dig och jag undrade varför du antog att det skulle vara fädernas fel att deras söner blev mördare, trots att du inte verkade ha några bevis för det.

Det vore intressant att få veta varför du instinktivt misstänkte fäderna. Är det något du blivit uppväxt med att tro?

Citat:
Du verkar vara en aning partisk.
Nej, jag tycker jag har visat ganska tydligt att jag är neutral i frågan. Jag har alltid varit emot att kvinnor skall vara kuvade. Alla ska leva på samma villkor, men om man ska skapa lagar som hindrar vissa män att öppet hata kvinnor, så är det ju inte mer än rätt att detsamma ska gälla för kvinnor som öppet hatar män?
Citera
2025-05-29, 18:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du och övriga testikeltuggare här i tråden är ju helt kass på att sälja in ert budskap. Det är ju lika knäppt som en säljare som blir osams med sina kunder eller en präst som ryker ihop med sin församling.

Du och övriga livmodertuggare här i tråden är ju helt kassa på att sälja in jämställdhet till män. Det är ju lika knäppt som en säljare som blir osams med sina kunder eller en präst som ryker ihop med sin församling.
Citera
2025-05-29, 18:23
Medlem
Citat:
Kom gärna med tips på hur feminism ska paketeras för att du ska vara intresserad.

Eller förstå att det är helt irrelevant vad en enskild gubbe tycker.
Citera
2025-05-29, 18:25
Medlem
Citat:

Kvinnan har inget eget ansvar och allt är mannens fel. Männen anpassar sig till efterfrågan efter bästa förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in