2025-05-29, 18:42
Medlem
Jenny9s avatar
[quote=JqsClouseau|92038624]
"Man hade kunnat få upp ögonen för de här pojkarna/killarna innan de drogs in i våldsbejakande extremism om man hade haft andra befogenheter och mer kunskap."

Men de kvinnliga lärarna tittat åt andra hållet och gick och fikade i lärarrummet.

Jaha, gjorde de. Där fanns kanske nybakade kanelbullar och nybryggt kaffe. Säkerligen gillade eleverna att få lite håltimme under tiden.
Citera
2025-05-29, 18:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Vad skall vi med jämställdhet till?

Jag tyckte du sa att du älskade att vara pappaledig med dina söner?
Citera
2025-05-29, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fäder är väldigt viktiga för sina söner, därför antog jag att det inte enbart kan vara mödrarnas/kvinnornas fel.

Sen beror det troligen inte enbart på en sak och beror troligen inte på samma saker i alla fallen.

Detta handlar inte om att förbjuda tankar, idéer, känslor. Detta handlar om att ge flickor och kvinnor samma skydd som andra utsatta grupper.

Som jag skrivit innan så tror jag inte hårdare straff och liknande är en särskilt stor del av lösningen. Jag tror mer på att jobba med gärningsmannaprofiler osv.

Man hade kunnat få upp ögonen för de här pojkarna/killarna innan de drogs in i våldsbejakande extremism om man hade haft andra befogenheter och mer kunskap.
Men det finns extrem feminism som går ut över männen också. Du är fortfarande fast vid att endast diskutera våldet, men extremism är ju bredare än så.
Citera
2025-05-29, 18:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det kostar att åka till Dominikanska för att frugan skall kunna bräcka väninnorna på Inst och Facebook.

Säkerligen mår de bittra gubbarna också bra av lite karibisk sol. Kanske tinar deras kalla och döda hjärtan upp en aning innan de frivilligt springer in i ekorrhjulet igen.
Citera
2025-05-29, 18:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Fäder är väldigt viktiga för sina söner, därför antog jag att det inte enbart kan vara mödrarnas/kvinnornas fel.

Sen beror det troligen inte enbart på en sak och beror troligen inte på samma saker i alla fallen.

Detta handlar inte om att förbjuda tankar, idéer, känslor. Detta handlar om att ge flickor och kvinnor samma skydd som andra utsatta grupper.

Som jag skrivit innan så tror jag inte hårdare straff och liknande är en särskilt stor del av lösningen. Jag tror mer på att jobba med gärningsmannaprofiler osv.

Man hade kunnat få upp ögonen för de här pojkarna/killarna innan de drogs in i våldsbejakande extremism om man hade haft andra befogenheter och mer kunskap.

Det kan man mycket väl göra utan hårdare straff och utan att terroristklassa kvinnohat.

Baksidan av dessa hårdare tag är utökade och mer godtyckliga maktbefogenheter åt statliga och privata aktörer som egenintresse av större frihet att använda hemliga och extraordinära maktmedel med ett minimum av demokratiskt kontroll. Större frihet för dem är mindre frihet för oss.

Kriget mot knarket, kriget mot terrorismen, kriget mot whatever har alltid haft dessa baksidor som begränsar demokrati och frihet under förespegling att det är den enda vägen att göra något åt detta, samtidigt som resultaten inte motsvarar förväntningarna.
Citera
2025-05-29, 18:49
Medlem
Citat:
Japp, kvinnor och män går efter lite olika kriterier.

I övrigt så vill män inte offra sina karriärer och sin löneutveckling för mer tid med familjen. De väljer själva att jobba så mycket.

Det är int LIIIITE olika kriterier som du försöker spela ner... Mannen skall vara beskyddare och försörjare. Det är HÅRDKODAT i skallen på er kvinnor och en biologi som ni verkar skämmas för och avsky hos er själva.

"Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder. Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent."
Citera
2025-05-29, 18:53
Medlem
[quote=Jenny9|92038663]
Citat:
"Man hade kunnat få upp ögonen för de här pojkarna/killarna innan de drogs in i våldsbejakande extremism om man hade haft andra befogenheter och mer kunskap."

Men de kvinnliga lärarna tittat åt andra hållet och gick och fikade i lärarrummet.

Jaha, gjorde de. Där fanns kanske nybakade kanelbullar och nybryggt kaffe. Säkerligen gillade eleverna att få lite håltimme under tiden.

Och några år senare blir den lata och fega lärarinnans dotter vådaskjuten av mammans elever som radikaliserats av gängen när hon äter pizza med sin kompis. Karma...
Citera
2025-05-29, 18:54
Medlem
Citat:
Jag tyckte du sa att du älskade att vara pappaledig med dina söner?

Jag var sjukskriven ett år. Övrig tid delade jag med barnens mamma.
Citera
2025-05-29, 18:55
Medlem
Citat:
Säkerligen mår de bittra gubbarna också bra av lite karibisk sol. Kanske tinar deras kalla och döda hjärtan upp en aning innan de frivilligt springer in i ekorrhjulet igen.

Vem har sagt att han har tid att följa med?
Citera
2025-05-29, 19:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det kan man mycket väl göra utan hårdare straff och utan att terroristklassa kvinnohat.

Baksidan av dessa hårdare tag är utökade och mer godtyckliga maktbefogenheter åt statliga och privata aktörer som egenintresse av större frihet att använda hemliga och extraordinära maktmedel med ett minimum av demokratiskt kontroll. Större frihet för dem är mindre frihet för oss.

Hur tänker du dig att samhället ska kunna komma tillrätta med tex gängkriminalitet och terrorism om man inte ger berörda myndigheter utökade befogenheter och inför hårdare straff? Alltså jobbar både förebyggande och samtidigt inför tex hårdare straff.

Är du påläst om hur danskarna kom tillrätta med gängkriminaliteten i Köpenhamn? Jag säger inte att deras tillvägagångssätt var optimalt men de fick bukt med den värsta gängkriminaliteten genom att ändra lagar och införa hårdare straff.

Citat:
Kriget mot knarket, kriget mot terrorismen, kriget mot whatever har alltid haft dessa baksidor som begränsar demokrati och frihet under förespegling att det är den enda vägen att göra något åt detta, samtidigt som resultaten inte motsvarar förväntningarna.

The war on drugs och the war on terror är katastrofer eftersom det är amerikanska företag som driver det.

Tex 11/9 kaparna var saudier, finansierade av saudiska kungahuset. USA anföll Irak och Afghanistan. Efter ett tag var hela budgeten på flera miljarder dollar för Iraks återuppbyggnad borta (man ville inte göra om samma misstag som i första Irakkriget). Det enda Obama administrationen kunde göra var att konstatera att amerikanska företag förskingrat pengarna. Det var deras "war on terror".

Deras war on drugs är lika illa skött och genomkorrumperat.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-29 kl. 19:07.
Citera
2025-05-29, 19:08
Medlem
Citat:
Hur tänker du dig att samhället ska kunna komma tillrätta med tex gängkriminalitet och terrorism om man inte ger berörda myndigheter utökade befogenheter och inför hårdare straff? Alltså jobbar både förebyggande och samtidigt inför tex hårdare straff.

Är du påläst om hur danskarna kom tillrätta med gängkriminaliteten i Köpenhamn? Jag säger inte att deras tillvägagångssätt var optimalt men de fick bukt med den värsta gängkriminaliteten genom att ändra lagar och införa hårdare straff.

The war on drugs och the war on terror är katastrofer eftersom det är amerikanska företag som driver det.

Tex 11/9 kaparna var saudier, finansierade av saudiska kungahuset. USA anföll Irak och Afghanistan. Efter tag var hela budgeten på flera miljarder dollar för Iraks återuppbyggnad borta (man ville inte göra om samma misstag som i första Irakkriget). Det enda Obama administrationen kunde göra var att konstatera att amerikanska företag förskingrat pengarna. Det var deras "war on terror".

Deras war on drugs är lika illa skött och genomkorrumperat.

Utveckla gärna kopplingen gängkriminalitet och kvinnohat. Är gängmedlemmarna incels?
Citera
2025-05-29, 19:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
...,Men du är förmodligen manosfärens bästa rekryterare.
....
Jag ignorerar din ad-hominem-attack utan går direkt till själva kärnan i sakfrågan. Att skylla feminism för mäns radikalisering i manosfären är som att skylla medborgarrättsrörelsen för uppkomsten av vit makt.

Så nej, det är inte kampen för rättvisa som skapar hat, utan motreaktionen från dem som förlorar på jämställdhet. Manosfärens bästa rekryterare finns faktiskt bland kvinnohatande snubbar, sådana som du, Andrew Tate och liknande typer. De tjänar stora pengar på att via propagandakanaler (bloggar, YT-klipp mm) hjärntvätta lättpåverkade unga killar och locka dem till att prenumerera på diverse saker och köpa böcker med kvinnofientligt innehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in