Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Det var tydligt att du antog att det var på grund av deras fäder som de blev mördare, annars är det ju märkligt att du ställde frågan.
Det får de svara på.
Min diskussion är ju med dig och jag undrade varför du antog att det skulle vara fädernas fel att deras söner blev mördare, trots att du inte verkade ha några bevis för det.
Det vore intressant att få veta varför du instinktivt misstänkte fäderna. Är det något du blivit uppväxt med att tro?
Fäder är
väldigt viktiga för sina söner, därför
antog jag att det inte enbart kan vara mödrarnas/kvinnornas fel.
Sen beror det troligen inte enbart på en sak och beror troligen inte på samma saker i alla fallen.
Citat:
Nej, jag tycker jag har visat ganska tydligt att jag är neutral i frågan. Jag har alltid varit emot att kvinnor skall vara kuvade. Alla ska leva på samma villkor, men om man ska skapa lagar som hindrar vissa män att öppet hata kvinnor, så är det ju inte mer än rätt att detsamma ska gälla för kvinnor som öppet hatar män?
Detta handlar inte om att förbjuda tankar, idéer, känslor. Detta handlar om att ge flickor och kvinnor samma skydd som andra utsatta grupper.
Som jag skrivit innan så tror jag inte hårdare straff och liknande är en särskilt stor del av lösningen. Jag tror mer på att jobba med gärningsmannaprofiler osv.
Man hade kunnat få upp ögonen för de här pojkarna/killarna innan de drogs in i våldsbejakande extremism om man hade haft andra befogenheter och mer kunskap.