2025-05-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kom gärna med tips på hur feminism ska paketeras för att du ska vara intresserad.

Eller förstå att det är helt irrelevant vad en enskild gubbe tycker.

Varför skulle jag hjälpa er? Vad vinner jag på det?
Citera
2025-05-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Varför skulle jag hjälpa er? Vad vinner jag på det?
Exakt. Och vad skulle kvinnor vinna på att skräddarsy feminism så den passar dig.
Citera
2025-05-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor vill bara hitta sina jämlikar.

Männen vill inte offra sina karriärer och sin löneutveckling för mer tid med familjen så de väljer själva att jobba så mycket.

En halvsanning. Kvinnor gifter sig sidledes och uppåt. Bara i undantagsfall nedåt.
Citera
2025-05-29, 18:32
Medlem
Citat:
Exakt. Och vad skulle kvinnor vinna på att skräddarsy feminism så den passar dig.

Varför skall jag hjälpa motståndarlaget?
Citera
2025-05-29, 18:33
Medlem
Citat:
Varför skall jag hjälpa motståndarlaget?
Tråkigt att det är din inställning. Men inte direkt skadligt för vare sig dig eller feminismen.
Citera
2025-05-29, 18:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det var tydligt att du antog att det var på grund av deras fäder som de blev mördare, annars är det ju märkligt att du ställde frågan.

Det får de svara på.
Min diskussion är ju med dig och jag undrade varför du antog att det skulle vara fädernas fel att deras söner blev mördare, trots att du inte verkade ha några bevis för det.

Det vore intressant att få veta varför du instinktivt misstänkte fäderna. Är det något du blivit uppväxt med att tro?

Fäder är väldigt viktiga för sina söner, därför antog jag att det inte enbart kan vara mödrarnas/kvinnornas fel.

Sen beror det troligen inte enbart på en sak och beror troligen inte på samma saker i alla fallen.

Citat:
Nej, jag tycker jag har visat ganska tydligt att jag är neutral i frågan. Jag har alltid varit emot att kvinnor skall vara kuvade. Alla ska leva på samma villkor, men om man ska skapa lagar som hindrar vissa män att öppet hata kvinnor, så är det ju inte mer än rätt att detsamma ska gälla för kvinnor som öppet hatar män?

Detta handlar inte om att förbjuda tankar, idéer, känslor. Detta handlar om att ge flickor och kvinnor samma skydd som andra utsatta grupper.

Som jag skrivit innan så tror jag inte hårdare straff och liknande är en särskilt stor del av lösningen. Jag tror mer på att jobba med gärningsmannaprofiler osv.

Man hade kunnat få upp ögonen för de här pojkarna/killarna innan de drogs in i våldsbejakande extremism om man hade haft andra befogenheter och mer kunskap.
Citera
2025-05-29, 18:37
Medlem
Citat:
Tråkigt att det är din inställning. Men inte direkt skadligt för vare sig dig eller feminismen.

Jag tillhör inte de som gynnas, tvärtom.
Citera
2025-05-29, 18:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
En halvsanning. Kvinnor gifter sig sidledes och uppåt. Bara i undantagsfall nedåt.

Japp, kvinnor och män går efter lite olika kriterier.

I övrigt så vill män inte offra sina karriärer och sin löneutveckling för mer tid med familjen. De väljer själva att jobba så mycket.
Citera
2025-05-29, 18:39
Medlem
"Man hade kunnat få upp ögonen för de här pojkarna/killarna innan de drogs in i våldsbejakande extremism om man hade haft andra befogenheter och mer kunskap."

Men de kvinnliga lärarna tittat åt andra hållet och gick och fikade i lärarrummet.
Citera
2025-05-29, 18:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnan har inget eget ansvar och allt är mannens fel. Männen anpassar sig till efterfrågan efter bästa förmåga.

Kvinnor tar massor med ansvar.

Män väljer själva bort mer tid med familjen till förmån för sina karriärer/jobb.
Citera
2025-05-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Japp, kvinnor och män går efter lite olika kriterier.

I övrigt så vill män inte offra sina karriärer och sin löneutveckling för mer tid med familjen. De väljer själva att jobba så mycket.

Det kostar att åka till Dominikanska för att frugan skall kunna bräcka väninnorna på Inst och Facebook.
Citera
2025-05-29, 18:42
Medlem
Vad skall vi med jämställdhet till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här