Citat:
Ursprungligen postat av
Kokacola
De enda jag kan tänka mig vara anledningen till att Markström kom med framför Ullmark är att Hallam ville se hur Markström prestera i landslaget efter att han missade Four Nations, och därmed få en uppfattning hur han skall formera målvakterna i OS. Om han blev nåt klokare utav det återstår att se, de svenska folket blev åtminstone klara med att Ullmark och Ersson bör vara favoriter.
Fick känslan att Markström var tänkt som etta inför 4 Nations, eller åtminstone som en del av en 1a/1b-lösning tillsammans med Ullmark. Så det är väl ändå förståeligt att han fick chansen nu (kanske ville man ha honom som tydlig etta i VM som du skriver, vem vet). Men att stänga ute Ullmark helt kändes onödigt. Jag förstår inte hur man lyckas göra så här kontroversiella laguttagningar två år i rad, först Nylander-gate i förra VM, och nu det här.
Det känns som man ställer till det helt i onödan.
Jag gillar annars att man tar in NHL-influenser på tränarbänken (då Hallam inte känns som en man för den internationella scenen), men inte om det sker på bekostnad av laguttagningarna. Det är rätt uppenbart att Sörensen lobbat för Söderblom, vilket gjorde att det inte fanns någon plats kvar för Ullmark. Till vilken nytta?
Hallam känns mer som en coach som hade varit optimal under pandemiåren, när turneringarna ändå spelades utan NHL-spelare.