2025-05-28, 18:50
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Otroligt märkligt resonemang. Jag blir inte upprörd om man ändrar lagen så att våldtäktsmän straffas hårdare eftersom jag inte är en våldtäktsman. Jag har inget att uppröras över. Det är väl bra att någon som gör fel straffas så varför uppröras över att det kommer en lag som ser till att det blir så? Det kommer inte att drabba någon oskyldig.

Nä jag förstod det.
Citera
2025-05-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Tycker du ska ange källor som bekräftar det du tycker.

Det där är ju bara allmänt struntprat.
Varför skulle polisen prioritera mäns våld mot män? Det är väl bara så att 90% av mäns våld är riktat mot andra män, inte att det är prioriterat av polisen på något sätt.
Det är bara mycket mer av det.

Och den övriga 10% av mäns våld som är riktat mot kvinnor är det mesta sponant våld inom familjen, relationen mm. mest pga missbruk och svartsjuka.

Att det skulle vara organiserat är ju bara skitsnack. Ditt påstående är ju så absurt att man bara kan skratta åt dej. Sök hjälp.

Menar du att du tror att polisen lägger mer resurser på våld i nära relation över gängvåld eller fotboll etc?

Ja det som diskuteras i tråden är att organiserat kvinnohat från incels som är våldsbejakande bör terrorklassas. Det är vad tråden handlar om.
Citera
2025-05-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Majoriteten män är inte naturliga ledare. Ett fåtal män är ledar-material, vilka alla följer, kvinnor som män.

Vi tror oss inte kunna få bort manosfären. Vi pratar om att begränsa dess skadliga påverkan på samhället.

Feminismen har orsakat ofantligt mycket mer skada i samhället än vad "manosfären" har gjort. Så vi kan ju börja där. Faktum är att utrotar vi feminismen så försvinner även "manosfären" på köpet, eftersom den är ett direkt resultat av feminismen.

Ditt och liberalernas fokus är felriktat.
Citera
2025-05-28, 18:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag tycker det är absurt ja, att flickor och kvinnor inte ska skyddas på samma sätt mot hatvåld som andra folkgrupper.

Vad är hatvåld? Gör det ondare än vanligt våld?
Citera
2025-05-28, 18:59
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Menar du att du tror att polisen lägger mer resurser på våld i nära relation över gängvåld eller fotboll etc?

Ja det som diskuteras i tråden är att organiserat kvinnohat från incels som är våldsbejakande bör terrorklassas. Det är vad tråden handlar om.

Jag undrarde om du kan komma med en källa på det du svamlar om. EN källa.

Att påstå att det överhuvudtaget existerar organiserade våldsbejakande incels är ju så bisarrt att man undrar om du lider av någon psykisk sjukdom.
Citera
2025-05-28, 19:01
Medlem
scoremaxs avatar
Ja man kan iallafall dra slutsatsen att hyfsat normala män och kvinnor inte befunnit sig i upprinnelsen till den här eventuella lagstiftningen.

Lite mer extrema kvinnor som vill kontrollera lite mer extrema män verkar vara danspartners i den här historien.
Citera
2025-05-28, 19:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Vanliga män på FB behöver inte vara särskilt oroliga. Det är inte kvinnohat att kritisera uttalanden som är felaktiga och bristfälliga som kommer ifrån kvinnor. Män vill ha likvärdiga spelregler. Det är inte särskilt mycket begärt.

Ska SÄPO utreda män som applicerar logiskt och statistiskt resonerande? Lol.

Jag kan inte komma på en enda användare på forumet som har uppviglat till att skada/göra illa kvinnor.

Börjar Sverige bli för extremt så kommer män flytta. Vem ska då försvara och leda Sverige? Du, Lupac och Jenny?

Du förstår inte hur mycket du behöver män. Men om en kris sker i Sverige kommer du vara väldigt glad över att det finns män.

Det är inte du som kommer försvara Sverige om det blir krig här. Det är MÄN. Män är bättre på att hålla huvudet kallt och vi kan hantera stress bättre. Mäns naturliga ledarskap kommer träda i kraft i en sådan situation. Ditt feministiska pladder kommer ignoreras och du kommer snabbt inse skillnaden mellan män och kvinnor i en sådan situation och vilka våra styrkor är.

Om det någonsin blir en rejäl kris i Sverige så kommer du lära dig jävligt snabbt hur pass beroende du är av män. Det kommer bli oerhört kännbart.

Du kommer inte få bort manosfären hur mycket du än försöker.
Det där låter mer som ditt önsketänkande än verklighet. Om män vore så naturliga ledare under stress - varför flippar då så många av dem ur när en kvinna säger emot? I synnerhet du, Pelle Sanslös!

Om naturligt ledarskap handlar om att höja rösten och vägra be om hjälp - då är det kanske dags för dig och dina manosfär-gelikar att omdefiniera ”ledarskap”. Så fort ni säger ”naturligt ledarskap” vet man att det bara handlar om osäkerhet. Inte fakta.

Kul teori förresten, den som du framför. Synd bara att världens mest framgångsrika krishantering under pandemin leddes av kvinnor.

Mäns största styrka verkar vara att ge sig själva diplom i egenskaper de inte testats i. Exakt vad du är bäst på.

Nej, man kan inte få bort manosfären. Endast begränsa deras påverkan på samhället och kraftigt minska deras makt att radikalisera osäkra, unga män till att hata kvinnor och anamma våldsbejakande attityder.
Citera
2025-05-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jag undrarde om du kan komma med en källa på det du svamlar om. EN källa.

Att påstå att det överhuvudtaget existerar organiserade våldsbejakande incels är ju så bisarrt att man undrar om du lider av någon psykisk sjukdom.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisarbete-mot-kvinnovald-riskerar-att-hamna-i-skymundan

https://www.sydostran.se/2019-04-19/sexualbrott-maste-prioriteras-hogre/

https://www.theguardian.com/society/2022/oct/30/global-incel-culture-terrorism-misogyny-violent-action-forums

Finns enormt mycket du kan söka på angångens hur incels radikaliserar varandra till att begå terrorbrott men jag har en känsla av att allt jag säger kommer du hitta ursäkter om och förneka.
Citera
2025-05-28, 19:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Håller absolut med dig. Det kvittar om det uppmanas till våld, uppvigling och anstiftan till brott mot judar, kvinnor, vita, svarta, osv.

Ingen har pratat om att förbjuda åsikter och idéer. Jag tror du blandar ihop yttrandefrihet och hets/uppvigling/anstiftan mot folkgrupp. Jag håller absolut med om att det kan vara svårt att dra en tydlig gräns mellan de två.

Jag tror det är absolut nödvändigt att förbjuda islamism, nazism och liknande, inte för att det kommer att göra dessa grupperingar mindre våldsamma utan för att det blir lättare för majoritetssamhället att förebygga, uppmärksamma och identifiera dessa.

Jämförelsen med dödsstraff haltar.

Jag pratar om att kunna ge utredande myndigheter medel att ingripa innan handlingen.

Jag förstår verkligen ditt Edward Snowden perspektiv, men jag kan tycka att det är en aningen naivt när man står inför våldsbejakande grupperingar (som är mer eller mindre organiserade)

Visst ska man i ett demokratiskt samhälle ha koll på grupper som hotar samhället och Säpo, underrättelsetjänster och extraordinära befogenheter i vissa fall är nödvändigheter.

Men det betyder inte att hårdare straff, utökning av det straffbara området och ändrade definitioner inom juridiken är nödvändiga och leder till färre brott och färre terrorister.

Jag menar att det är det som är naivt och om man så vill populistiskt i det missbrukade ordets rätta bemärkelse. Därav min något mindre lyckade referens till dödsstraff som är en del av denna naiva tro på att generellt hårdare tag är lösningen.
Citera
2025-05-28, 19:40
Medlem
dementeds avatar
Visst om vi får ut fler muslimer ur landet vilket är en naturlig konsekvens av det så varför inte.
Citera
2025-05-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Men Gud va ni håller på. Hur är hon odräglig? Det är ju ni som kommer med en massa hat och personangrepp och gaslighting och Gud vet vad. Det är ju lixom bara att gå bak i tråden och läsa vad och hur ni skriver och jämföra. Kvinnor fattar att det är lönlöst att diskutera med misogyna män men det är viktigt att inte låta sånt gå emotsagd och allt jag ser är att hon knäcker er och ni lägger såna är patetiska kommentarer som svar. Som att hon är orsaken till att ni hatar kvinnor. Absolut inte. Vi går inte på det, vi kan era tekniker och vi ger oss inte

Jag skulle snarare säga att hon är som att hälla bensin på lågorna. Ingen är som sagt gladare och mer tacksamma än era motståndare.

Den som "vinner" en diskussion förlorar en vän.
Citera
2025-05-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Jag skulle snarare säga att hon är som att hälla bensin på lågorna. Ingen är som sagt gladare och mer tacksamma än era motståndare.

Den som "vinner" en diskussion förlorar en vän.

För att ni inte vill bli emotsagda men välkommen till verkligheten. Det är ni som lever utanför samhället med era åsikter och det borde säga er att ni är dom som har fel åsikter. Att vara fylld av hat är inte normalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in