2025-05-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej det är inte konstigt. Liberalerna skrev att de vill terrorklassa kvinnohat. Det är inte svårare än så. Om de menade någonting annat så borde de skrivit någonting annat. Det går inte att ta bort det påståendet genom att hänvisa till ett annat som du gör.

Om jag hade påstått att liberalism eller feminism skulle terrorklassas så hade det också varit fel, oavsett eventuella förtydliganden. Man kan inte säga än sak och sen försöka låtsas att man menar en annan genom disverse motsägelsefulla tillägg.

Dessutom så skrev de ju att en del av motiveringen var att jämställdheten var under attack, vilket ju också är ett brett och svårdefinierat begrepp som kan innefatta alla möjliga åsikter.

DU skriver att det handlar om kvinnohat när liberalerna själva säger att det handlar om ett visst typ av kvinnohat, det organiserade och våldsbejakande. Du kan inte bara radera den biten och låtsas som att dom menar nått annat. Herregud hur gammal är du?

Citat:
Terrorklassa kvinnohat
Måndag 26 maj 2025

Det extrema kvinnohatet är en växande säkerhetsrisk – nu kräver Liberalerna att det klassas som terrorism.

Under de senaste åren har en våldsbejakande rörelse vuxit fram där kvinnohat står i centrum. Incelmiljön är ett tydligt exempel, men kvinnohat återkommer även inom andra former av extremism – såsom högerextremism och islamism. På sociala medier sprids propaganda som föraktar kvinnor och hetsar till våld. Det är en allvarlig utveckling som hotar både jämställdheten och det öppna, fria samhälle vi värnar.

Citat:
Liberalerna menar att Sverige måste gå samma väg. Det extrema kvinnohatet måste betraktas som vad det är – ett hot mot våra grundläggande värderingar. Därför vill vi att våldsbejakande kvinnohat ska kunna terrorklassas, precis som islamism och nazism

https://www.liberalerna.se/nyheter/terrorklassa-kvinnohat
Citera
2025-05-28, 11:03
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst..folk hatar...men så fort detta hat har gått över tankegränsen och börjar manifestera sig i terrordåd
så ja då tycker jag det definitivt ska klassas som en variant av terorrism och ex. hamna under Säpo.

Jag hade tyckt samma OM vi hade haft feminister som sprang omkring och sköt killar och män ex.

Nu har vi inte det, men! vi har unga killar som hatar kvinnor så mycket att de kan tänka sig skjuta skallen av så många de bara kommer åt. Och då bör deras plattforms hållas bevakade, så att i möjligaste mån vi besparar människor att mördas.
Om killar börja springa runt med gevär och skjuter skallen av kvinnor så bör de stoppas. Om grupper av kvinnor börja sätta i system att mörda män med gift så bör det stoppas.

Här vill du stoppa en helt och hållet fiktiv terrogrupp av män som springer runt å skjuter kvinnor. Vilka mer fiktiva terrogrupper vill du förbjuda?
Eller är du kanske själv är en terrorist som vill mörda oskyldiga? Du verkar lite hatisk tycker jag.

Edit: Den sista raden var ironisk eftersom du själv kommer med liknande halmgubbar
Citera
2025-05-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Vad pratar du om ?
Individer i våra samhällen som breder ut våldsbejakande ( fyll i här vilken sort du vill) är redan övervakade i preventiv syfte.
Du fabricerar hela tiden falska dikotomier. Det råder ingen tvivel om att det finns en INCEL community , att många av dem är neuroavvikande dras med svåra tillstånd av psykiskt ohälsa och har valt att lägga det på kvinnohat. Det finns dom som mår precis lika illa som dom - Och inte hatar på kvinnor.

Och du kommer här och jämför med tusenåriga utpräglade patriarkala religiösa traditioner med ett gäng störda ungdomar som behöver identifieras snarare än att gå dom till mötes med en terroriststämpel som bekräftar utanförskapet ännu mer. Du vill ge dom ytterligare en identitet frånsett den uppbara sjukligheten och de kommer tacksamt att ta emot den.

Allting blir VÄRRE.

Du är inte speciellt psykologiskt bevandrat va ? Snabba lösningar är din melodi

Då fyller jag alltså ut med incels och extremistiskt kvinnohat.

ja! jag jämför definitivt! "tusenåriga utpräglade patriarkala religiösa traditioner "
i syfte att förmå kvinnor att knullas och och ställa upp som hemmaslavar mot deras vilja och egenintresse.

med div incels vilja att återinföra "tusenåriga utpräglade patriarkala religiösa traditioner "
i syfte att förmå.........
Senast redigerad av Merapi 2025-05-28 kl. 11:08.
Citera
2025-05-28, 11:05
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Japp du tycker att IS, div. fundamentalistiska religioner, nazister div. höger- och vänsterextremism
ska få härja fritt och mörda så "fritt" de kan i befolkningen.
Lite bomber, masskjutningar, lastbilar som mejar ner folk på gågatorna etc etc. mår ju folk bara gott av, eller hur.

Det är du som påstår att jag tycker det, inte jag.

Det jag egentligen tycker är att vi inte ska terrorklassa känslor, åsikter eller att man inte får ha sex.
Citera
2025-05-28, 11:10
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
DU skriver att det handlar om kvinnohat när liberalerna själva säger att det handlar om ett visst typ av kvinnohat, det organiserade och våldsbejakande. Du kan inte bara radera den biten och låtsas som att dom menar nått annat. Herregud hur gammal är du?

Jag raderar ingenting, det är snarare du som gör det. De har skrivit att de vill terrorklassa kvinnohat, du vill "radera" det genom att hänvisa till saker du tycker motsäger det. I bästa fall kan jag sträcka mig till att det blir motsägelsefullt.

Om jag säger: "Den här bollen är röd. Den är blå". Vilken färg är bollen då?
Citera
2025-05-28, 11:12
Medlem
Citat:
Det är du som påstår att jag tycker det, inte jag.

Det jag egentligen tycker är att vi inte ska terrorklassa känslor, åsikter eller att man inte får ha sex.

Incels är numera, som sagt!, mer än enkom känslor och ett gäng snubbar som sitter och tycker synd om sig själva.
De är snubbar som hetsar och hatar så hårt i grupp så att de då och då skapar en attentatsman.
och när vederbörande går ut och skjuter skallen av x antal helt oskyldiga, så får de hurrarop i kör.
Du vet, om kvinnor inte ställer upp på sex, så förtjänar de ju inte att få leva.
Citera
2025-05-28, 11:14
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Japp du tycker att IS, div. fundamentalistiska religioner, nazister div. höger- och vänsterextremism
ska få härja fritt och mörda så "fritt" de kan i befolkningen.

Lite bomber, masskjutningar, lastbilar som mejar ner folk på gågatorna etc etc. mår ju folk bara gott av, eller hur.
Din hälsningsfras som du har är att du inte svarar på halmgubbar. Det fetade i ditt citat ovan är ett praktexempel på just halmgubberetorik.
"
Citat:
Vad menade han med halmgubbe? Uttrycket syftar på en argumentationsteknik som går ut på att förvränga motståndarens argument och sedan angripa dessa förvrängda argument i stället för de ursprungliga argumenten."
https://universitetslararen.se/2022/03/24/lar-dig-att-upptacka-bedragliga-argument/
Citera
2025-05-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Om killar börja springa runt med gevär och skjuter skallen av kvinnor så bör de stoppas. Om grupper av kvinnor börja sätta i system att mörda män med gift så bör det stoppas.

Här vill du stoppa en helt och hållet fiktiv terrogrupp av män som springer runt å skjuter kvinnor. Vilka mer fiktiva terrogrupper vill du förbjuda?
Eller är du kanske själv är en terrorist som vill mörda oskyldiga? Du verkar lite hatisk tycker jag.

Edit: Den sista raden var ironisk eftersom du själv kommer med liknande halmgubbar

"fiktiv"????

Du menar ingen Elliot Rodgers m.fl har existerat? utan idel påhitt?
Citera
2025-05-28, 11:18
Medlem
Citat:
Jag raderar ingenting, det är snarare du som gör det. De har skrivit att de vill terrorklassa kvinnohat, du vill "radera" det genom att hänvisa till saker du tycker motsäger det. I bästa fall kan jag sträcka mig till att det blir motsägelsefullt.

Där kan du läsa vad liberalerna säger i denna sak.

[...], "Därför vill vi att våldsbejakande kvinnohat ska kunna terrorklassas, precis som islamism och nazism."
Citera
2025-05-28, 11:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Incels är numera, som sagt!, mer än enkom känslor och ett gäng snubbar som sitter och tycker synd om sig själva.
De är snubbar som hetsar och hatar så hårt i grupp så att de då och då skapar en attentatsman.
och när vederbörande går ut och skjuter skallen av x antal helt oskyldiga, så får de hurrarop i kör.
Du vet, om kvinnor inte ställer upp på sex, så förtjänar de ju inte att få leva.

Att döda eller skada människor är redan olagligt.
Att göra hat och åsikter olagligt eller jaga grupper av ensamma män är jag emot.
Citera
2025-05-28, 11:20
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Vad skulle en ev. terrorlagstiftning åstadkomma, som inte praktiseras idag ?
Citera
2025-05-28, 11:21
Medlem
Citat:

Du lever ju i nån fantasivärld om du tror att du kan påstå att nått är nått det inte är?! 😂 om lagen skulle träda i kraft så skulle inte kvinnohat klassas som terror utan endast våldsbejakande kvinnohat, det kan du inte komma ifrån. Polisen skulle aldrig lägga ner resurser på det punkt slut.
Du kan låtsas måla upp dig till ett offer bäst fan du vill men verkligheten är att det är inte kvinnohat dom syftar på, återigen. Sen att du skulle på nått sätt vara ett offer för att du inte får yttra kvinnohat är komiskt i sig 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in