Citat:
Du fick ett sakligt svar, som svarade på det du skrev. Jag ser inte att du här ens försökte bemöta det.
I stället skriver du meningen ovan här.
Nog är det väl du själv som lever upp till det du påstår om andra.
Jaha, och vaddå?
Varför kan du inte vara tydlig.
Är din mening att kommunens invånare först skall betala sina egna boendeutgifter, för att sedan subventionera några hyresgästers boende ?
Om det är det du menar så kan du väl skriva det klart och tydligt.
För om kommunen säljer mark till underpris till det kommunala bostadsbolaget, är det precis det jag skriver ovan som sker.
Man måste vara enormt girig för att driva en sådan skamlös linje.
Alla som bara vill se lägre hyror kan ju ta av sina besparingar och skänka till allmännyttan då. Då kan den sänka hyrorna. Varsågoda.
Hur mycket bygger då företaget. Det är inte speciellt mycket. Och dom lär bara bygga på platser där dom kan få ut en hyra som gör att dom går runt, SAMT att HGF har gått med på en sådan hyra.
Det kan ju du ordna då. Du bara subventionerar marken från ditt sparande. Det var ju enkelt löst.
Vill man få bort sovjet-politiken och köerna så är det marknadshyra som gäller. Då byggs så mycket som folk är villiga att betala för.
I stället skriver du meningen ovan här.
Nog är det väl du själv som lever upp till det du påstår om andra.
Jaha, och vaddå?
Varför kan du inte vara tydlig.
Är din mening att kommunens invånare först skall betala sina egna boendeutgifter, för att sedan subventionera några hyresgästers boende ?
Om det är det du menar så kan du väl skriva det klart och tydligt.
För om kommunen säljer mark till underpris till det kommunala bostadsbolaget, är det precis det jag skriver ovan som sker.
Man måste vara enormt girig för att driva en sådan skamlös linje.
Alla som bara vill se lägre hyror kan ju ta av sina besparingar och skänka till allmännyttan då. Då kan den sänka hyrorna. Varsågoda.
Hur mycket bygger då företaget. Det är inte speciellt mycket. Och dom lär bara bygga på platser där dom kan få ut en hyra som gör att dom går runt, SAMT att HGF har gått med på en sådan hyra.
Det kan ju du ordna då. Du bara subventionerar marken från ditt sparande. Det var ju enkelt löst.
Vill man få bort sovjet-politiken och köerna så är det marknadshyra som gäller. Då byggs så mycket som folk är villiga att betala för.
Saklig? Ursäkta hur ska jag praktiskt kunna skänka pengar till allmännyttan? Hur ska jag kunna köpa mark på attraktiva ställen och bygga hyresrätter när majoriteten anvisas till ett fåtal större aktörer?
Så nej, du är inte ett dugg saklig. Vilket hindrar mig från ett bemöta resten av ditt trams. Det är så uppenbart att du inte har en aning om hur marknaden för nyproduktion fungerar. Exempelvis att det är inte hyressystemet på nyproduktion som hindrar fastighetsbolagen att tävla mot producenterna av bostadsrätterna, utan att hyran skulle göra att de bedömer att de inte får skiten uthyrt. Som jag förklarade för Flanders, hur de ekonomiska förutsättningar skiljer sig för de olika upplåtelseformerna.