2025-05-28, 13:14
Avslutad
Terrorism handlar om andra saker. Verkar som att Liberalerna inte vill hamna över spärren i nästa val.
Citera
2025-05-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Rubriken stipulerar att liberalerna vill terrorklassa kvinnohat. Att de vidare är tvetydiga i texten tippar inte vågskålen till deras favör. Tvärtom skriver de att attacker på jämställdhet bidrar till förslaget. För mig pekar det mot att känslor och politiska åsikter är vad de vill förbjuda. Att flashbacks topp-feminist anser nåt annat får mig inte att göra en annan bedömning 😊

Ja, och det är ju det man vill, den extrema varianten av kvinnohat, den som vill döda.

Sen tack! för komplimangen....
Citera
2025-05-28, 13:17
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Terrorism handlar om andra saker. Verkar som att Liberalerna inte vill hamna över spärren i nästa val.

Tydligen kan hat vara terrorism nu. Jag hatar broccoli, när kommer insatsstyrkan med Jan Jönsson i spetsen?
Citera
2025-05-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Problemet är att om kvinnohat blir terrorstämplat medan manshat inte är det så är vi inte lika inför lagen. Precis som med könsstympning. Och militärtjänst fram till för 20 år sedan. Och lagen om kvinnofridskränking. Någon lag om mansfridskränkning finns inte.

Vi ÄR inte lika inför lagen NU på grund av alla de skäl jag räknade upp i förra inlägget. När du blir misshandlad, våldtagen, får ollonet avskuret, tvingas föda barn du inte vill ha och stanna hemma med dem vid spisen istället för att få utbilda dig, blir bortgift som 9-åring till en 30 år äldre kvinna, tvingas bära stora tygsjok över hela kroppen när det är skitvarmt - ja, då kan du börja tala om likhet inför lagen. Militärtjänst är det bästa sättet att få unga män att lära sig folkvett så gnäll inte om det är du snäll!
Citera
2025-05-28, 13:19
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Rubriken stipulerar att liberalerna vill terrorklassa kvinnohat. Att de vidare är tvetydiga i texten tippar inte vågskålen till deras favör. Tvärtom skriver de att attacker på jämställdhet bidrar till förslaget. För mig pekar det mot att känslor och politiska åsikter är vad de vill förbjuda. Att flashbacks topp-feminist anser nåt annat får mig inte att göra en annan bedömning 😊
Det sjuka här är att det är redan förbjudet att mörda och misshandla etc
Men nu vill man "stämma i bäcken" (trots att det största hotet mot kvinnor kommer från kulturer där otrogna kvinnor ännu stenas) och samtidigt skapa ännu mer övervakning av oliktänkande.
Citera
2025-05-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast det finns även kvinnlig "könstympning" som går ut på att förhuden till klitoris "prickas" eller skärs bort som motsvarar den manliga.

Och även manlig omskärelse leder då och då till död på små pojkbebisar och allvarlig begränsning av den sexuella förmågan, helt enkelt ett jäkligt onödigt ingrepp som borde förbjudas, även! om de inte är jämförbart med den värsta varianten av kvinnlig könstympning.

Och din poäng är? Att kvinnor inte genomgår fruktansvärda saker på grund av manligt förtryck eftersom inte alla kvinnor könsstympas och på grund av att vissa omskärelseprocesser går fel?
Omskärelse och könsstympning är idioti men omskärelsen kommer åtminstone ifrån att man vill minska ett obehag och öka hygienen hos pojkar i sandig öken medan den kvinnliga könsstympningen härstammar från att kvinnan inte ska känna njutning och sys ihop så att hon paketeras som orörd ägodel till sin man - båda dessa saker utgår från vad som är bra för mannen och skiter i vad som är bra för kvinnan.
Citera
2025-05-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, vi ska inte ha ett samhälle där kvinnor är skyddade men inte män. Det ska vara lika.

Ponera absurditeten i att inte skydda småpojkar i lagens mening mot pedofili bara för att det inte är lika förekommande eller inte har observerats på samma sätt som pedofili mot småflickor. De flesta skulle tycka detta är helt vansinnigt. Och det är det givetvis. Men detta tyckte inte Merapi. Men hon är den som står upp för jämlikhet ?

Okej, då är det väl bäst att vi genast skyler alla män i slöja, skär av dem ollonen och tvingar dem att vara hemma med barnen utan möjlighet att utbilda sig. Sen ska de våldtas och misshandlas regelbundet. Rätt ska vara rätt. Jag förstår inte vad du babblar om eftersom lagen ÄR lika vad det gäller straff för pedofili oavsett om det är pojkar eller flickor som drabbas - det är dock nästan uteslutande män som är pedofiler så även på det området är de terroristerna och inte offren.
Citera
2025-05-28, 13:35
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Det sjuka här är att det är redan förbjudet att mörda och misshandla etc
Men nu vill man "stämma i bäcken" (trots att det största hotet mot kvinnor kommer från kulturer där otrogna kvinnor ännu stenas) och samtidigt skapa ännu mer övervakning av oliktänkande.

Exakt så är det. Liberalernas förslag följer trenden vi ser i västvärlden med att censurera och övervaka oliktänkande.
Citera
2025-05-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Och din poäng är? Att kvinnor inte genomgår fruktansvärda saker på grund av manligt förtryck eftersom inte alla kvinnor könsstympas och på grund av att vissa omskärelseprocesser går fel?
Omskärelse och könsstympning är idioti men omskärelsen kommer åtminstone ifrån att man vill minska ett obehag och öka hygienen hos pojkar i sandig öken medan den kvinnliga könsstympningen härstammar från att kvinnan inte ska känna njutning och sys ihop så att hon paketeras som orörd ägodel till sin man - båda dessa saker utgår från vad som är bra för mannen och skiter i vad som är bra för kvinnan.

Min poäng var att det inte är särskilt konstruktivt att förneka problemen med manlig omskärelse och leder heller inte till att kvinnlig dito samt könsstympning minskar.

Och manlig omskärelse kommer till störst del från religiösa riter. Sen! har den fått andra betydelser som ex. hygien i USA.
Citera
2025-05-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Hur tänker du nu?
Nu är det ju så att dom flesta människor inte bara engagerar sig i lagar som direkt berör dom.
DET skulle ju däremot vara ett riktigt stort problem.

”-nä fan, jag är ju man, så jag skiter ju faktiskt i kvinnomisshandel, eller ja, alla brott mot kvinnor, för dom lagarna berör ju inte mig.
Jag äger ingen bil heller, så trafikregler behövs ju inte heller”

Otroligt märkligt resonemang. Jag blir inte upprörd om man ändrar lagen så att våldtäktsmän straffas hårdare eftersom jag inte är en våldtäktsman. Jag har inget att uppröras över. Det är väl bra att någon som gör fel straffas så varför uppröras över att det kommer en lag som ser till att det blir så? Det kommer inte att drabba någon oskyldig.
Citera
2025-05-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Min poäng var att det inte är särskilt konstruktivt att förneka problemen med manlig omskärelse och leder heller inte till att kvinnlig dito samt könsstympning minskar.

Och manlig omskärelse kommer till störst del från religiösa riter. Sen! har den fått andra betydelser som ex. hygien i USA.

Men jag har aldrig förnekat problemen med manlig omskärelse så du går på mig helt i onödan.
Citera
2025-05-28, 13:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Vi ÄR inte lika inför lagen NU på grund av alla de skäl jag räknade upp i förra inlägget. När du blir misshandlad, våldtagen, får ollonet avskuret, tvingas föda barn du inte vill ha och stanna hemma med dem vid spisen istället för att få utbilda dig, blir bortgift som 9-åring till en 30 år äldre kvinna, tvingas bära stora tygsjok över hela kroppen när det är skitvarmt - ja, då kan du börja tala om likhet inför lagen. Militärtjänst är det bästa sättet att få unga män att lära sig folkvett så gnäll inte om det är du snäll!

Förstår du vad termen inför lagen betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in