2025-05-28, 11:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Vad är nästa terrorklassning? Alla som inte kan tänka sig att rösta på Liberalerna?

Haha ja, för då är man emot den liberala demokratin.....
Citera
2025-05-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Titeln är att de vill terrorklassa kvinnohat.

Man skulle kunna terrorklassa organiserad uppmaning till våld mot kvinnor, även om jag har svårt att se varför det vore motiverat.

Man ska inte terrorklassa hat. Hat är en känsla.

Det är samma visa från er vänsterliberala extremister varje gång. Censur med hänvisning till hat eller desinformation.

Det är en rubriksättning.
I texten framgår mer exakt vad de vill.

verkligen? du har svårt se varför det är motiverat att förhindra uppmaningar till våld mot kvinnor....
wow!

Har du lika svårt se varför det är motiverat att förhindra uppmaningar till våld riktat mot andra grupper?
barn? män? kristna? what ever?

Liksom just kvinnor där det plötsligt inte är "värt" besväret?

man terrorklassar VÅLSDBEJAKANDE hat....fattar du skillanden?
Hat i form av ord....och HAT i form av vi mördar de jävlarna?
Citera
2025-05-28, 11:52
Medlem
Citat:
Jag tycker inte vi ska terrorklassa hat som IS uttrycker eller känner heller.

Sån är jag, en hyvens person som står upp för yttrandefrihet, även din.

Fast nu gör vi det...IS = islamism ÄR terrorklassat.
Varför? jo för att just den lilla extrema biten av islam är våldsbejakande och har utfört en radda dåd som bevis för det.

Incels m.fl manosfär är tillika extrema bitar av misogynism, och alltså också våldsbejakande...de har också utfört en radda dåd i nutid...

Berätta varför ska just de inte synas i sömmarna av Säpo?
Är det månne för att offren just är kvinnor?
Citera
2025-05-28, 11:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är en rubriksättning.
I texten framgår mer exakt vad de vill.

verkligen? du har svårt se varför det är motiverat att förhindra uppmaningar till våld mot kvinnor....
wow!

Har du lika svårt se varför det är motiverat att förhindra uppmaningar till våld riktat mot andra grupper?
barn? män? kristna? what ever?

Liksom just kvinnor där det plötsligt inte är "värt" besväret?

man terrorklassar VÅLSDBEJAKANDE hat....fattar du skillanden?
Hat i form av ord....och HAT i form av vi mördar de jävlarna?

Ska jag inte läsa rubriken menar du 😂

Nej, i inget fall tycker jag man ska terrorklassa hat. En uppmaning till mord är mer exakt än hat. Det fyller ingen annan funktion att nämna hat än att möjliggöra förföljning av oliktänkande.
Citera
2025-05-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Du glömde nämna Mattias Flink. Han som sköt ihjäl fem kvinnor och två män. I Sverige dessutom.

Vill fortfarande inte terrorklassa människor som uttrycker hat/kritik (numera klassas andra åsikter och kritik som hat) och sopa ihop dem i en terrorrupp. Vill fortfarande inte ha ett samhälle som terroriserar sina medborgare med övervakning åsiktsregistrering etc. Incels kan vem som helst klassas som numera. En ny titel att ha som käpphäst för att skapa en boogeyman.

Vill du att polis/ Säpo ska ha koll på IS miljön i Sverige?
så att du kan gå hyfsat tryggt på stan i Sverige?
Citera
2025-05-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ska jag inte läsa rubriken menar du 😂

Nej, i inget fall tycker jag man ska terrorklassa hat. En uppmaning till mord är mer exakt än hat. Det fyller ingen annan funktion att nämna hat än att möjliggöra förföljning av oliktänkande.

nej du bör fatta att rubriksättningar är just rubriker med ett syfte att fånga uppmärksamhet och itne fullödiga beskrivningar av texten innehåll.

återigen både IS och incels uppmanar till mord.
Senast redigerad av Merapi 2025-05-28 kl. 11:59.
Citera
2025-05-28, 12:01
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Fast nu gör vi det...IS = islamism ÄR terrorklassat.
Varför? jo för att just den lilla extrema biten av islam är våldsbejakande och har utfört en radda dåd som bevis för det.

Incels m.fl manosfär är tillika extrema bitar av misogynism, och alltså också våldsbejakande...de har också utfört en radda dåd i nutid...

Berätta varför ska just de inte synas i sömmarna av Säpo?
Är det månne för att offren just är kvinnor?

Syftet med IS är att döda otroende och införa ett muslimskt kalifat. Det är detta mål som är legitimt att terrorklassa, inte deras hat. Man kan inte vara med i IS och vara mot våld mot kristna, men man kan vara en incel och vara emot våld mot kvinnor.

Jag är emot våld mot kvinnor, även om du försöker antyda motsatsen. Jag är för yttrandefrihet och demokrati vilket är det jag försvarar.
Citera
2025-05-28, 12:06
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
nej du bör fatta att rubriksättningar är just rubriker med ett syfte att fånga uppmärksamhet och itne fullödiga beskrivningar av texten innehåll.

återigen både IS och incels uppmanar till mord.

Jag förstår det. Jag tycker dock inte man kan bortse från rubriken. Ribriken säger att kvinnohat ska terrorklassas.

Folk med blå tröjor uppmanar säkerligen också till mord, det är dock inte en bra anledning att terrorklassa folk i blå tröjor tycker jag.
Citera
2025-05-28, 12:11
Medlem
Citat:
Syftet med IS är att döda otroende och införa ett muslimskt kalifat. Det är detta mål som är legitimt att terrorklassa, inte deras hat. Man kan inte vara med i IS och vara mot våld mot kristna, men man kan vara en incel och vara emot våld mot kvinnor.

Jag är emot våld mot kvinnor, även om du försöker antyda motsatsen. Jag är för yttrandefrihet och demokrati vilket är det jag försvarar.

Syftet med IS är att införa ett kalifat, där just deras muslimska inriktining ska gälla över alla andra muslimska inriktningar... och inte att döda alla "otroende" (Det målet hade varit alldeles för jävla jobbigt tom för IS.)
Och i sitt arbete med att få till detta så sysslar de med terrorism så att världen ska hålla sig väck från deras mål.
och denna terrorism är alltså just terrorklassad så av vi "otroende" men även andra inriktingar av islam, kan gå hyfsat trygga.

Och ordet incel...anväds i dubbel betydning..du kan vara en incel..dvs i ofrivillgit celibat...och du kan vara en "troende" incel dvs ingå i den gruppering som aktivt sitter och hatar kvinnor i grupp.
Och det är den senare som vi pratar om här.
Citera
2025-05-28, 12:16
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Vad tror du Säpos bevakning av ex IS åstadkommer i Sverige, gällande terrordåd?

Terrordåd är en sak. Att förbjuda kvinnoHAT är komplett en helt annan femma.

Även du har missat poängen med T.S.

Säpo varnade redan 2021 för radikaliserade former som liknar Incels , man har funnit att de dessutom ingår i högerradikala kretsar , hotar myndighetspersoner och civila.

Högerradikala är redan övervakade ., då de dessutom ofta ägnar sig åt HMF . Enligt Lawline.se så definieras varken män eller kvinnor som folkgrupp då kön är övesäntlig i kriterierna.

Vad säpo kan åstadkomma vette fan. Men med tanke på att samhällets övervakningspotential kraftigt har stegrats genom nya lagar så antar jag att de främst är ute att stoppa pågpende planer som innebär fara för någon annans liv.

Som tur är så blir det nog inget med förslaget. Då EU har sista ordet för vad som klassas som terrorism .
Citera
2025-05-28, 12:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nu kan jag inte hur polisen och Säpo jobbar med specifikt terrorism.
men jag antar...att den klassifiseringen ger dem vissa rättigheter som att ex. spana på vissa individer eller grupper...

och oavsett om någon grupps hat och extremistiska åsikter riktas mot en religion, ett värdesystem eller en grupp av människor som nu ex kvinnor eller homosexuella och leder till massdöd i div attentat så bör Säpo ha dessa rättigheter.

Tycker inte som ni, att just gruppen kvinnor inte behöver skydd från detta.

Sett till den stora bilden...så låt mig gissa att just kvinnor är den grupp i världen som mest dör pga hat riktat mot just deras grupptillhörighet.

Tror kvinnor som dödas bara för att de är just kvinnor, s.k. femicides, klår med råge all annan form av hat och terror med dödlig utgång riktat mot en specifik grupp i världens samlade historia.
Finns beräkningar gjorda på att ca 51 000 kvinnor i världen mördas pga kvinnohat, år ut och år in.

men nää...självklart ska män ha rätt att få lov fortsätta hetsa fram lite mord på kvinnor...who cares

Likställer du här mord på kvinnor som mördas för att de har haft en relation med en man som mördar dem när det tar slut med mord motiverade av kvinnohat, eller menar du att dessa 51000 mord på kvinnor är ytterligare mord som specifikt motiveras av kvinnohat utgående från t ex incels hat mot kvinnor?
Citera
2025-05-28, 12:20
Medlem
Citat:
Jag förstår det. Jag tycker dock inte man kan bortse från rubriken. Ribriken säger att kvinnohat ska terrorklassas.

Folk med blå tröjor uppmanar säkerligen också till mord, det är dock inte en bra anledning att terrorklassa folk i blå tröjor tycker jag.

Men det säger alltså int texten
Och du bör också inse att bara för att du ex sitter och skriver något hatiskt om kivnnor på flashback...så kommer ingen säpoagent och knackar på din dörr.
Sitter du däremot på ett incelforum, och upprepar hat och uppmaningar om att döda, tillräckligt frekvent och aggressivt, så kommer du kanske riskera att ditt namn kommer finnas på en säpolista nånstans och vad nu Säpo sätter in för åtgärder...och med rätta! för nej din rätt att hata ska inte överstiga människors rätt till sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in