2025-05-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Att döda eller skada människor är redan olagligt.
Att göra hat och åsikter olagligt eller jaga grupper av ensamma män är jag emot.

Precis...IS är också hat och åsikter.....
ska vi inte terrorklassa deras våldsbejakande varianter av extremism?

För är ju vad du säger...
Citera
2025-05-28, 11:22
Avslutad
Vad är nästa terrorklassning? Alla som inte kan tänka sig att rösta på Liberalerna?
Citera
2025-05-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Vad skulle en ev. terrorlagstiftning åstadkomma, som inte praktiseras idag ?
Nu kan jag inte hur polisen och Säpo jobbar med specifikt terrorism.
men jag antar...att den klassifiseringen ger dem vissa rättigheter som att ex. spana på vissa individer eller grupper...

och oavsett om någon grupps hat och extremistiska åsikter riktas mot en religion, ett värdesystem eller en grupp av människor som nu ex kvinnor eller homosexuella och leder till massdöd i div attentat så bör Säpo ha dessa rättigheter.

Tycker inte som ni, att just gruppen kvinnor inte behöver skydd från detta.

Sett till den stora bilden...så låt mig gissa att just kvinnor är den grupp i världen som mest dör pga hat riktat mot just deras grupptillhörighet.

Tror kvinnor som dödas bara för att de är just kvinnor, s.k. femicides, klår med råge all annan form av hat och terror med dödlig utgång riktat mot en specifik grupp i världens samlade historia.
Finns beräkningar gjorda på att ca 51 000 kvinnor i världen mördas pga kvinnohat, år ut och år in.

men nää...självklart ska män ha rätt att få lov fortsätta hetsa fram lite mord på kvinnor...who cares
Senast redigerad av Merapi 2025-05-28 kl. 11:34.
Citera
2025-05-28, 11:25
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
https://www.liberalerna.se/nyheter/terrorklassa-kvinnohat

Där kan du läsa vad liberalerna säger i denna sak.

[...], "Därför vill vi att våldsbejakande kvinnohat ska kunna terrorklassas, precis som islamism och nazism."

Titeln är att de vill terrorklassa kvinnohat.

Man skulle kunna terrorklassa organiserad uppmaning till våld mot kvinnor, även om jag har svårt att se varför det vore motiverat.

Man ska inte terrorklassa hat. Hat är en känsla.

Det är samma visa från er vänsterliberala extremister varje gång. Censur med hänvisning till hat eller desinformation.
Citera
2025-05-28, 11:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Du lever ju i nån fantasivärld om du tror att du kan påstå att nått är nått det inte är?! 😂 om lagen skulle träda i kraft så skulle inte kvinnohat klassas som terror utan endast våldsbejakande kvinnohat, det kan du inte komma ifrån. Polisen skulle aldrig lägga ner resurser på det punkt slut.
Du kan låtsas måla upp dig till ett offer bäst fan du vill men verkligheten är att det är inte kvinnohat dom syftar på, återigen. Sen att du skulle på nått sätt vara ett offer för att du inte får yttra kvinnohat är komiskt i sig 😂

Jag tycker du ska rikta din frustration mot Liberalerna istället, det är de som skrivit att de vill terrorklassa kvinnohat, inte jag.
Citera
2025-05-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tycker du ska rikta din frustration mot Liberalerna istället, det är de som skrivit att de vill terrorklassa kvinnohat, inte jag.

Du är ju ett bra exempel på hur missinformation sprids. Är du den som läser rubriker i Aftonbladet med och sen skriver arga kommentarer men har HELT och hållet blivit lurad av click bait utan att läsa artiklarna? Antar det. Det är ett tecken på låg intelligens så du vet. Speciellt om folk gång på gång försöker rätta dig med fakta men du vägrar lyssna. Det får stå för dig, det är inte jag som är dum i huvet.
Citera
2025-05-28, 11:30
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Precis...IS är också hat och åsikter.....
ska vi inte terrorklassa deras våldsbejakande varianter av extremism?

För är ju vad du säger...

Jag tycker inte vi ska terrorklassa hat som IS uttrycker eller känner heller.

Sån är jag, en hyvens person som står upp för yttrandefrihet, även din.
Citera
2025-05-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nope. Hatet riktas mot helt normala, oftast unga tjejer och kvinnor. Den genomsnittlige manosfär-anhängaren har ingen aning om vad feminismen egentligen är och står för.

Det intressanta är vad feminister representerar. Många vill inte ta i begreppet med tång, är det för att de är så korkade att de inte kan göra en snabb google sökning kring ordets ursprungliga betydelse eller kan det ha att göra med att de förstår, liksom jag, att begreppet är problematiskt?

Citat:
Man hatar "karriärkvinnor" eller egentligen kvinnor som överhuvudtaget kan försörja sig själva och inte är beroende av en man. Samtidigt som man hatar "golddiggers". Dessa kvinnor som jobbar försöker vara som män och anklagas för att vara maskulina och oattraktiva.

Så man kan inte ogilla golddiggers men samtidigt vilja vara ''the breadwinner''? Som sagt, det här med logik klarar ni inte av.

Citat:
Alla kvinnor över 30 är fula, gamla och kommer dö ensamma omgivna av en massa katter och tomma lådvinsförpackningar.

Oj! Feministernas nästa vapen - halmgubbar. Kan du inte länka till någon känd manosfär profil som säger att alla kvinnor över 30 är fula, gamla och kommer dö ensamma omgivna av en massa katter och tomma lådvinsförpackningar. För du har väl inte hittat på det här?

Äldre kvinnor är mindre attraktiva som regel och sedan vet man ju riskerna som kan observeras med stigande ålder. Exempelvis att det kan bli något fel med barnet.

Citat:
Vidare är kvinnor bortskämda horor som knullat med 30 olika killar innan 20. Sen när hon är 30+ och vill ha barn så letar hon upp en beta man och utnyttjar honom.

Många betamän utnyttjas.

Citat:
Kvinnor i väst är vidare manliga, maskulina, okvinnliga (lagar inte mat, städar inte, föder inga barn, osv), dominanta, ytliga, dumma i huvudet, följare, förstörda av för många kukar/feminismen, woke, osv osv osv

Många är manliga, ja.

Citat:
The modern woman har förstört hela den västliga civilisationen pga att hon gått emot sin naturliga och gudagivna roll (serva mannen och föda hans barn, vara oskuld när hon gifter sig, inte jobba med manliga jobb, vara feminin, klä sig i feminina kläder, inte ha för starka egna åsikter, inte "tjafsa" emot)

Osv osv osv - allt enligt manosfären/antifeminismen/manliga MAGA influensers, med flera.

Vänligen nu presentera stöd för det frågade det jag om ovanför. Du kan inte sitta på det här forumet och bara hitta på en massa saker.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-28 kl. 11:43.
Citera
2025-05-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Vad skulle en ev. terrorlagstiftning åstadkomma, som inte praktiseras idag ?
Vad tror du Säpos bevakning av ex IS åstadkommer i Sverige, gällande terrordåd?
Citera
2025-05-28, 11:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Du är ju ett bra exempel på hur missinformation sprids. Är du den som läser rubriker i Aftonbladet med och sen skriver arga kommentarer men har HELT och hållet blivit lurad av click bait utan att läsa artiklarna? Antar det. Det är ett tecken på låg intelligens så du vet. Speciellt om folk gång på gång försöker rätta dig med fakta men du vägrar lyssna. Det får stå för dig, det är inte jag som är dum i huvet.

Återigen är det liberalerna som kommer med otydliga budskap. Att först skriva en sak och sedan en annan är ju inte läsarens fel, utan den som skriver det.
Att du övergår till personangrepp visar på din auktoritära och aggresiva sida.
Citera
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
"fiktiv"????

Du menar ingen Elliot Rodgers m.fl har existerat? utan idel påhitt?
Du glömde nämna Mattias Flink. Han som sköt ihjäl fem kvinnor och två män. I Sverige dessutom.

Vill fortfarande inte terrorklassa människor som uttrycker hat/kritik (numera klassas andra åsikter och kritik som hat) och sopa ihop dem i en terrorrupp. Vill fortfarande inte ha ett samhälle som terroriserar sina medborgare med övervakning åsiktsregistrering etc. Incels kan vem som helst klassas som numera. En ny titel att ha som käpphäst för att skapa en boogeyman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524

Gissar att bakgrunden här är våldsdåd som är riktade mot kvinnor som grupp, där gärningsmannen ofta har radikaliserats online? Det blir dock ett jävla steg från den typen av sällsynta extremhändelser till att terrorklassa den vaga formuleringen "kvinnohat", vilket mer eller mindre totalt hade urholkat betydelsen av ordet.

Det var idiotiskt när SD ville terrorklassa Greta Thunbergs sittstrejk och detta är faktiskt snäppet dummare. För mycket populism i Tidö för tillfället.

https://omni.se/sd-klimataktivister-ska-domas-for-terrorbrott/a/dR9bgz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in