2025-05-27, 14:41
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Mitt enda råd till Pontus: SPRING!!! Ebba sysslar med emotional blackmail genom att ta upp saker vid dåliga situationer (resturang eller badplats). Sedan den tonen när Pontus hoppade på bron? Man kan vara irriterad ibland, även mot sin partner, men jämför ex hur Ebba var som irriterad mot Pontus till hur Karin var irriterad mot Niklas i LIB.

Snackade med en av mina polare gällande Sam och hon berättade att en av hennes klasskompisar hade matchat med honom på Tinder. Där hade han åsikten att kvinnor skulle vara vid spisen osv. Det är lite kul att se hur han i programmet pratar om jämställdhet, men hans handlingar visar på något annat.
Nej, det hade han inte. Tyvärr ljög din polares klasskompis. Inga män säger så på Tinder, då får de nämligen inte ligga. Som egen företagare med ett varumärke att förvalta är han också förståndigare än att säga sådant som inte är allmänt accepterat i samhället. T ex att kvinnan skall stå vid spisen. Befängt.

Sam är helt bäng men inte så bäng.
Citera
2025-05-27, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Nej, det hade han inte. Tyvärr ljög din polares klasskompis. Inga män säger så på Tinder, då får de nämligen inte ligga. Som egen företagare med ett varumärke att förvalta är han också förståndigare än att säga sådant som inte är allmänt accepterat i samhället. T ex att kvinnan skall stå vid spisen. Befängt.

Han kanske inte får ligga på Tinder, han kanske bara beter sig knäppt där med dålig framgång, precis som i tv?
Han kanske inte vill ligga med tjejer?
Citera
2025-05-27, 15:18
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Denise måste lämna Sam snarast, killen är ju helt knäpp

När Sam avvisar Denise så är det något hon får acceptera. Men när Denise vill ta avstånd så blir Sam svart i ögonen och känner sig sårad. "Du lämnar fläckar efter dig." "Du pratar till mig som jag är löjlig." Jag undrar hur han ser på sina patienter, tjocka, fula, gamla. Blir han äcklad av dem eller förmår han känna empati?
Citera
2025-05-27, 15:48
Medlem
mishimas avatar
Sam vill ha en lydsam docka som ger status i kompisgänget och familjen. Då passar inte en tjej som snusar, köper second hand och bor i Årsta. Det måste vara något finare.

Att han kallade henne bohem tyder på dålig kännedom. Tycker hon är en rätt vanlig tjej.
Senast redigerad av mishima 2025-05-27 kl. 15:50.
Citera
2025-05-27, 16:22
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:

Ja han är ju väldigt noga med att gaslighta och vränga orden så han ska låta genomtänkt, vänlig, djup etc Han är noga med sitt varumärke och vad han ger utomstående för intryck.
Det är bara fejk och vandringsskröna över att någon skulle ha matchat med honom på Tinder och att han skulle sagt så.
Man får inte ens några matchningar från första början om det står sådant i ens profil.

Hela historien andas "Jag mötte Lassie"
(Om ni inte minns fenomenet så finns länk)

https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-motte-lassie-blev-viral-innan-sociala-medier-ens-existerade/
Citera
2025-05-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja han är ju väldigt noga med att gaslighta och vränga orden så han ska låta genomtänkt, vänlig, djup etc Han är noga med sitt varumärke och vad han ger utomstående för intryck.
Det är bara fejk och vandringsskröna över att någon skulle ha matchat med honom på Tinder och att han skulle sagt så.
Man får inte ens några matchningar från första början om det står sådant i ens profil.

Hela historien andas "Jag mötte Lassie"
(Om ni inte minns fenomenet så finns länk)

https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-motte-lassie-blev-viral-innan-sociala-medier-ens-existerade/

Vilken kul artikel att läsa!
Här i tråden har ju Lassie själv skrivit, dvs de damer som säger att de haft tinderdejter med Sam och legat med honom.
Citera
2025-05-27, 17:21
Avslutad
Utan att sätt allt hittills så är Sam en narcissist. Allt om hur han talar om sig själv och trycker ner hon tjejen han har gift sig med. När hon talar om saker som han gör som hon är obekväm/inte tycker om, så handlar det om henne istället för honom.
Citera
2025-05-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har också tänkt det hela tiden, men Denise var rädd för att inte paras ihop med en mörk man, så jag tror att det var därför de valde Sam snarare än Alex. Men personlighetsmässigt hade de fungerat bättre. Kan samtala om saker normalt, hakar inte upp sig på småsaker och behandlar den andre som en vuxen människa. Både två har också fin utstrålning och ett attraktivt yttre.

Snyggt fångat! Jag hade helt glömt det där med att hon ville ha en mörk kille.
Citera
2025-05-27, 17:23
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vilken kul artikel att läsa!
Här i tråden har ju Lassie själv skrivit, dvs de damer som säger att de haft tinderdejter med Sam och legat med honom.

De mötte Lassie 🤣
Citera
2025-05-27, 17:25
Medlem
Citat:
Det är ett känt fenomen att män inte kan ta ett avvisande på ett bra sätt. De brukar döda kvinnan som lämnar. Ibland dödar de även barnen. Eller dödar barnen och låter kvinnan leva ett liv i evig sorg.

Kasta inte sten i glashus. https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se

OnT: Denise måste vara den mest välbalanserade individen i årets säsong. Hon tar alla diskussioner lugnt och sansat utan att brusa upp och gå in i försvarsställning. Kan formulera och uttrycka sina känslor i ord. Sexologens prat om att Sam och Denise är två huvudfotingar som är mycket i huvudet istället för i känslor tycker jag var orättvist. Sam möjligtvis. Denise har inget val.

Denise var tydlig med att hon ville börja giftermålet med en kyss, efter det hade hon nog gärna fortsatt känslosamt och fysiskt men Sam satte stopp för det.

Hon hade fyllt resväskan med snusdosor i för alla kyssar hon ville ha.
Citera
2025-05-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Blir äcklad av Dennis sexfixering. Förvånande att Jannika verkar "kär" med tanke på att relationen kretsar kring hans kuk. Han sökte väl till programmet för att kunna bli av med oskulden.
Jannika pratar om hans "impotens":
"När det går bra för dig, då blir du jätteexalterad och säger KOM, KOM, KOM, men jag vill säga NEJ NEJ NEJ!"
I senare avsnitt får han tala ut med psykologen angående hans gråt-och panikattack han fick när han kom för tidigt. Totalt gränslös man.

Sam är mycket obehaglig och verkar ha svårt att hantera människor. Lever upp till den stereotypa bilden av läkare som autistisk, självupptagen och allvarsam men för den delen inte särskilt smart. Har säkert köpt sig en läkarlegitimation för att bli accepterad inom familjen. Han blev svårt chockad och kunde inte begripa att Denise blev sårad när han kallade henne för oattraktiv.

Denise och Alexander är trevliga och lättsamma människor som borde bli ihop. Den godhjärtade Jannika kan bli ihop med sköra Pontus.

Sam och Dennis borde leva ensamma.

Ja fan vad äckliga de är , fattar de inte att deras släkt med tittar !?? Inte vill de eller vi veta om hans impotens eller hur de har det i bingen ! 🤮 Finns faktiskt en gräns o den saknar de helt , så pinsamt o osmakligt . Ebba då som måste berätta att hon får orgasm !
Citera
2025-05-27, 17:30
Avslutad
Citat:
Jag tycker att du är för snäll och artig. Män ska inte fråga kvinnor om lösningar på problem de själva kan lösa. Kvinnor finns inte på denna jord för att underlätta för män. Vilket Alex tydligt redogör för var anledningen. Han frågar Amanda för att det är lättare att fråga Amanda än att själv leta reda på handduken. (Han skulle som sagt inte ens klivit in i duschen utan att först ta fram en handduk.)

Min bestämda åsikt är att kvinnor inte finns på denna jord för att underlätta för män. Men, jag skyller kvinnorna helt och fullt för denna dysfunktionella cykel. Det är kvinnornas ansvar att sluta underlätta för de hjälplösa kräken.

Män behöver kvinnor och kvinnor behöver män. Det är så vår natur funkar och funkat sen människans början. Sen får du ”tycka” eller vara av vilken ”uppfattning” du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in