Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Är man våldsbejakande incel för livet , eller är det en tillfällig fnurra på tråden i en redan störd uppfattning om män/kvinnor ?
De flesta "manosfärer" på ex. vis youtube håller en helt annan standard jämfört med avloppsbrunnen på FB. Och baserar man sin uppfattning på enbart vad anonyma snubbar som tävlar i maximal misogynism och likställer det med ett allmänt samhällsproblem (terror) då är man ute och cyklar.
Jag tycker det är ett populistisk stort misstag ( levererad dessutom av en Liberal) att försöka stämpla det som terrorism.
Du som ofta beger dig ut i hetluften här på FB-sidor och bemöter provocerande småungar blandat med lite löst bös - Hur pass nyttigt för en själv är det att bemöta och mata trollen ? Du leker med tanken om att detta är ett stort samhällsproblem som behöver kontrolleras och övervakas ?
Ett förslag om att terrorstämpla misshagliga åsikter i ett könskrig är kontraproduktivt för det första (Det blir värre) För det andra så är manosfärer och misogynister på nätet en typisk åsiktsprodukt. De finns några få drivande bland alla förvirrade småungar som hakar på i sin frustration.
Ungefär som en hel del på andra sidan könskriget beter sig .
Finns nog både och...men spelar ju ingen roll för det vi diskuterar....incels existerar, de utgör idag ett reellt fysiskt hot mot kvinnor, iom att de faktiskt utför dåd, och uppenbart sitter och hesar varandra till just detta...på precis samma sätt som IS hetsar fram detta, eller annan liknande extremism, och självklart ska de, och deras likar, då klassas som just terrorism.
Andrew Tate ex, är ingen "anonym snubbe".
Och för din information: misogynism ÄR ett allvarligt samhällsproblem. Har varit så länge.
Det är direkt skadligt för ett samhälle att kvinnor och flickor våldtas, mördas, hotas och hatas....allright?
Inte speciellt "nyttigt" alls...men jag gör det nu regelbundet, för att jag tycker det är av enorm vikt att människor aktivt bryter dessa åsiktsbubblor som numera är det normala...
Feminister behövs helt enkelt på div. obskyra forum där snubbar håller till och därför finns jag här.