2025-05-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Du har rätt, det är inte direkt logiskt...

Tatueringsartikeln är från den 25 februari. På skärmdumpen kan du se att storyn publicerades 16 timmar tidigare. Tatueringen hänvisar till att de blev utsparkade efter det första avsnittet, som spelades in den 22 februari. Så fotot är förmodligen från den 24 februari.
https://nojeslivet.se/kandisar/ciara-zelmerlow-har-tatuerat-sig-med-sin-danspartner/

Om MZ och CJ delade hotellrum i Helsingborg och tillbringade natten där tillsammans, så 1. borde MZ förmodligen ha sett tatueringen (såvida inte CJ brukar sova fullt påklädd), och 2. använde MZ förmodligen kokainet den natten. Så varför märkte hon inte det på kvällen eller tidigare på morgonen när det var överallt på bordet och golvet i hotellrummet?

På morgonen den 27:e publicerade MZ en story från hotellets gym efter ett träningspass. Så han var uppe tidigt och kunde faktiskt ha checkat ut tidigare än CJ. Jag minns också storyn från henne om hotellrummet som kom efteråt. Det såg väldigt städat ut och som om de var på väg att lämna. Man kunde se CJ, en man och en kvinna i rosa i bakgrunden. Om MZ också var där tidigare är det verkligen konstigt om han packade allt prydligt, men förbisåg spår av kokain... Och om han inte städade, men hon gjorde det, så borde hon ha sett kokainet först, eller hennes vänner som gick runt. Men då skriver du inte att städarna har hittat det, eller hur? Det är konstigt att det är CJ och hennes vänner (ST), men sedan är det tydligen städarna som hittat kokainet (SMS)... Vad är det som händer?

Bortsett från det kan de knappast ha sett varandra personligen, efter det fram till Mello. Hon var tillbaka i England i början av mars och postade stories därifrån, och flög tillbaka med äldste sonen först onsdagen före Mello. Intervjun med tatueringen publicerades den 8 mars på morgonen, så den gjordes troligen dagen innan, på fredagen. Så de kan inte ha sett varandra närmare då heller, att han inte såg hennes arm.
Ja, oavsett är det många dagar han inte sett sin frus tatuering.

Det är det jag inte får att gå ihop. Det var så väldigt iordning (såg samma video med någon i rosa) och att han bara drog till gymmet och lämnade kokain överallt?
1) Han hade lovat att vara drogfri i Sverige.
2) Hon hade kompisar på hotellet - men han försökte inte ens gömma det?

Han har också sagt att kokainet endast intas på festkvällar, vilket man kan anta innefattar en del alkohol. Men han går ändå upp tidigt (?) efter en festnatt och går till gymmet?

Har väl ingen direkt poäng, förutom att inget går ihop. Finns säkert en helt logisk förklaring men utifrån ser det minst sagt "udda" ut.
Och så var det ju det faktum att han själv säger att kokainet var från den hotellkvällen.

Då jag har noterat att Ciara följer en expert på hur man uppträder övertygande i en rättegång så verkar hon inte helt främmande för att förbereda sig ordentligt.
Det var nog lite därför jag kom att tänka på storylinen i "Kvinnan på tåget":

Det handlar om en kvinnlig alkolist. Hon dricker så pass mycket att hon ibland får minnesluckor. En natt sker ett mord och alla bevis pekar på kvinnan. Det finns ingen som inte tror att hon gjort det - inte ens hon själv.
Tvisten i slutet är förstås att hon är oskyldig. Den verklige mördaren, hennes exman, har helt enkelt utnyttjat det faktum att hon får minnesluckor, inte kommer ihåg exakta skeenden och därmed varken kan eller ens försöker försvara sig.

Lite för mycket film här kanske, men vem vet? Ibland överträffar ju verkligheten dikten.
Senast redigerad av Lazydell 2025-05-27 kl. 20:57.
Citera
2025-05-27, 21:36
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, oavsett är det många dagar han inte sett sin frus tatuering.

Vad har tatueringen med något att göra?
Citera
2025-05-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Vad har tatueringen med något att göra?
Men läs lite bakåt. Högst 2-3 sidor så ser du. Så konstigt att du/ni inte kan göra något jobb själva!
Men för att svara dig så tycker jag att det är lite udda att han inte vet vad hans frus tatuering föreställer.
Citera
2025-05-27, 22:05
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men läs lite bakåt. Högst 2-3 sidor så ser du. Så konstigt att du/ni inte kan göra något jobb själva!
Men för att svara dig så tycker jag att det är lite udda att han inte vet vad hans frus tatuering föreställer.

Jag har läst och förstår inte grejen. Finns inget udda med det då förhållandet antagligen redan tagit slut vid tidpunkten. Det är den självklara förklaringen till det.
Citera
2025-05-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Att någon som säger sig vara en beroende personlighet ska odla vin är inte någon lysande idé.

Risken är att han byter ut ett beroende till något annat alkohol, spel, shopping m.m

Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag tror det blir omöjligt för ett statligt bolag att sälja vin med etikett på en missbrukare.

Tror inte det blir några problem för Måns, GW har ju också drogproblem halvårsvis vilket han varit öppen med och även kallat sig själv alkoholist till och från. Detta har uppenbarligen inte SB några invändningar emot??! trots deras reklam utåt, att pga att de finns så räddar de ALLA svenskar från alkoholmissbruk??! (iaf)

Men hans viner säljer väldigt bra med miljontals flaskor per år.
Citera
2025-05-27, 22:11
Medlem
Någon som har bild på nannyn?
Citera
2025-05-27, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Tror inte det blir några problem för Måns, GW har ju också drogproblem halvårsvis vilket han varit öppen med och även kallat sig själv alkoholist till och från. Detta har uppenbarligen inte SB några invändningar emot??! trots deras reklam utåt, att pga att de finns så räddar de ALLA svenskar från alkoholmissbruk??! (iaf)

Skillnaden är väl att GW, till skillnad från M, inte utger sig för att vara helylle?
Citera
2025-05-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Skillnaden är väl att GW, till skillnad från M, inte utger sig för att vara helylle?

Så kan det nog vara men nu handlade väl frågan om huruvida SB ska sälja vin od för någon som har ett drogberoende av något slag.?!

Men SB tjänar ju uppenbarligen pengar på de här personerna, varför fortsätter de annars sälja deras produkter trots att de känner till deras svårigheter?
Citera
2025-05-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Jag har läst och förstår inte grejen. Finns inget udda med det då förhållandet antagligen redan tagit slut vid tidpunkten. Det är den självklara förklaringen till det.
För att jag ska förstå att den självklara förklaringen (till att man inte sett sin egen frus tatuering) är att förhållandet redan är slut skulle jag vilja veta vad tidpunkten du nämner kan tänkas vara?

Edit: Alltså när är förhållandet redan slut?
Senast redigerad av Lazydell 2025-05-27 kl. 22:55.
Citera
2025-05-27, 23:04
Medlem
Citat:
Så kan det nog vara men nu handlade väl frågan om huruvida SB ska sälja vin od för någon som har ett drogberoende av något slag.?!

Men SB tjänar ju uppenbarligen pengar på de här personerna, varför fortsätter de annars sälja deras produkter trots att de känner till deras svårigheter?
Självklart handlar det om pengar. Arrangörer i Sverige har bokat in Yasin i sommar, en kriminell som har dömts för vapenbrott och förberedelse till människorov. När det handlar om pengar faller alla principer.
Citera
2025-05-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror många överanalyserar hans beteende, precis som i trådarna om till exempel My och Book. När drevet väl tagit fart så stör sig stalkerkärringarna på precis allt och tillslut finns det ingen möjlighet för deras offer att vara mänskliga överhuvudtaget.

Jag kan också slå sönder saker när jag blir arg. Jag har dåligt tålamod när det gäller att laga saker. Drar det ut på tiden så slår jag hellre sönder sakerna och köper nytt, mest för att jag blir sur på mig själv för att jag helt enkelt inte klarar av att fixa problemet.

Det betyder inte att jag misshandlar min kvinna eller barn och alla som känner mig tycker väl mest att det är kul när jag blir så arg, för de tycker jag är löjlig.

Det är aldrig okej att misshandla en kvinna men det är mänskligt att vara annorlunda, även om det finns folk på nätet som alltid kräver att deras hackkycklingar ska vara perfekta.

Det är klassat som våld att kasta saker om andra ser det. Det är psykologi och ofta ett tecken på att våldet trappas upp ett förtäckt hot
Citera
2025-05-28, 01:59
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

GW dricker inte alls längre. Vi får se om du har rätt. Har svårt att tro att det som hänt inte skulle påverka kundernas och systembolagets inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in