2025-05-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Feminismen drivs inte av manshat. Däremot finns det troligen enstaka feminister som hatar män.

Jaha, så hur många kvinnliga högavlönade chefer har skjutit ihjäl småbarn eller gått in på en biograf och skjutit ihjäl 26 unga människor? Eller huggit ihjäl två kvinnliga lärare med en yxa? Eller huggit två små flickor med kniv? Osv osv osv

Gjorde Valerie Solanas det?

Män har det våldskapital som kvinnor saknar. kvinnor har den sexuella makten som män saknar. Man kan inte få allt även om vissa kvinnor vill kunna allt män kan och dessutom föda barn.
Citera
2025-05-27, 19:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Det är ju dom man ska fånga upp? Jag förstår inte hur det kan va så svårt för er att förstå? Incels utgör ett hot mot andra men också sig själva. Om man kan fånga upp den gruppen innan dom går till handling så finns ju tid att hjälpa? Varför går det inte in i era huvuden? Det är som att ni är alldeles för känslosamma för att förstå

Det är inte värt det. Vänstermänniskor vill alltid "fånga upp" och "förebygga" som det så fint låter, men man pratar aldrig om vad det kostar och vem som ska stå för notan. Ta autisten som gick lös på Risbergska till exempel, miljoner och åter miljoner spenderas på en utredning för att komma fram till att han var nog konstig i huvet helt enkelt.

När det gäller självmordsbenägna eller våldsbenägna incels så gäller det ett sådant marginellt problem att det enda politiskt rimliga är att skita i dom.
Citera
2025-05-27, 19:59
Medlem
Citat:
Varför skulle det göra nån skillnad om jag gjorde?

Du äger problemet om du känner dig hotad. Jag känner mig varken hotad av femcels eller incels, tvärtom.
Citera
2025-05-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Du äger problemet om du känner dig hotad. Jag känner mig varken hotad av femcels eller incels, tvärtom.

Hur äger jag problemet?
Citera
2025-05-27, 20:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Män har det våldskapital som kvinnor saknar. kvinnor har den sexuella makten som män saknar. Man kan inte få allt även om vissa kvinnor vill kunna allt män kan och dessutom föda barn.

Denna tråden handlar om incels och incelsrörelsen.
Citera
2025-05-27, 20:02
Medlem
Citat:
Hur äger jag problemet?

Du är ju rädd för dem INNAN något har bekräftat din rädsla.
Citera
2025-05-27, 20:04
Medlem
Citat:

Nu finns det ju deltagare i tråden som likställer incel med kvinnohat så det det finns visst en koppling.
Citera
2025-05-27, 20:04
Medlem
Citat:
Du är ju rädd för dem INNAN något har bekräftat din rädsla.

Vem har sagt att jag är rädd? Den här tråden handlar om att terrorstämpla våldsbejakande kvinnohat för att kunna förhindra våldsdåd.
Citera
2025-05-27, 20:05
Medlem
Citat:
Nu finns det ju deltagare i tråden som likställer incel med kvinnohat så det det finns visst en koppling.

Ja det är DU som gör det. Jag har upprepat sagt att det handlar om våldsbejakande kvinnohat, jag har skrivit ett inlägg om att rubriken är missvisande och även anmält det. Det är NI som gång på gång tar upp annat.
Citera
2025-05-27, 20:11
Medlem
Citat:

Incel är en konsekvens av kvinnors sexuella makt som skapar incels. Männen uppvaktar och kvinnorna väljer. Några av de män som ratas utvecklas till incels . Incelforum har samma katalytiska effekt som Tinder har för kvinnors hypergami.
Citera
2025-05-27, 20:13
Medlem
Först varför skapa en så en enorm mängd Incels som politikerna har gjort.

Det bästa politikerna nu kan göra är att minska ner andelen män så antalet Incels minskar.

Importera inte Incelsproblematiken ,utan se till att andelen Incels minska. Kvinnor har ett stort ansvar genom att inte rösta på Incelsökande partier som V och MP.

Sedan är Islam en filosofi som inom sig har ett visst kvinnohat ,där skulle en stor del av fokus vara på Incels inom Islam. Svenska Incels är ett problem men inte alls lika stort.
Citera
2025-05-27, 20:13
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi har senaste tiden sett en radda terrordåd som utförs av ex incels specifikt riktat mot kvinnor...
Du har communities som enkom fokuserar på att hata kvinnor...
Du har numera algoritmer som leder in killar och män på s.k. "vanliga" konton ( TikTok ex) till incel material så fort de börjar söka på normala saker som träning eller datingtips.
Du har politiska organisationer och tom partier! som aktivt börja gå in för att förtrycka kvinnor...
Du har hela nationer och religioner i världen som aktivt hatar kvinnor och förtrycker kvinnor.

Varför ska det då INTE klassas som terrorism?

Kvinnohat är väl ett av de äldsta och mest spridda förtrycken vi har...

Idag har vi lagar och förordningar som gäller hat och hets mot andra folkgrupper, mot andra sexualiteter än den heterosexuella, mot andra religioner etc etc men kvinnor?? det är det fortsatt helt lagligt att hata och hetsa mot.
Och manshatet är lika viktigt att förbjuda?

En kvinna som du enligt egen utsago är, totalt oförmögen att förstå att ni inte ska sitta i några maktpositioner och saker som ansvar vill ni aldrig ta, inte ens för egna handlingar.

Ni drivs av känslor , och vad nu media förmedlar att ni ska tycka , inget eget tänk.

Ni tror att samhället inte behöver män, men allt du ser omkring dig är byggt och underhållet av män.

Klart som fan man ska få vara kritisk mot kvinnor , i ett land där "yttrandefrihet" påstås existera.

Liberalerna är ett riktigt skitparti. Ett under att dom ens är kvar över 4%.
Senast redigerad av Bassplay 2025-05-27 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in