Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-27, 19:08
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadhandemedlivet
Förstår att du inte kan relatera med dina 12500 från Försäkringskassan för att du är mongo. Självklart, skyll på blattar. Din nolla
Vad stod det i inlägg Snusfri citerade med ” Dags att nyktra till.” gick inte klicka sig tillbaka i tråden.
Citera
2025-05-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Du har rätt. Fel av mig.

Ja, polisen kan beslagta kapitalvaror från folk på gatan. Jag tycker att det är bra. Det är uppenbart vad den lagen syftar till och hur den i praktiken används; nämligen att se till att kriminella inte ska kunna flasha med vinsterna från brott. Icke en enda normal svensk kommer att få en klocka beslagtagen på detta sätt, om den är köpt med vita pengar, jag lovar dig.

Jag tycker att det här är bra. Det är ett steg i rätt riktning.
Nej det ett stort steg i fel riktning. Jag gillar inte heller kriminella som flashar, men hur jävla många är det? Polisen får bli bättre på att utreda brott istället för att införa diktaturlagar. Man ska inte behöva redovisa allt.
Ingenstans i världen behöver man göra det, bara i Sverige.
Citera
2025-05-27, 19:11
Medlem
Citat:
Var rädd om det och peta inte in pengar av tvivelaktigt urpsrung på det. Det innebär att pengar som kommer in ska kunna redogöras för. Annars blir du förr eller senare av med det. Och då ryker förmodligen även ditt bankID.
Exakt, skräck och terror i befolkningen. Tyvärr måste jag säga att du är för dum för att förstå. Du är en liten bokmal som inte förstår vekligheten och ser vårt saker är påväg, vilka som styr, osv osv
Citera
2025-05-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Hur får jag tag i ett intyg som visar att jag vill överföra mina penga pga att det känns säkrare att ha dom i min andra bank? Och att dessa pengar kommer användas till lite vanliga saker. Handla, betala räkningar? Ska jag få tag i intyg från en spåkärring då som bevisar att jag kommer gå på ica nästa vecka?
Avsluta kontot i banken och säg till dom att flytta lver pengarna till kontot du vill ha det till.

Det kan de inte säga ett skit emot. Jag brukar säga att jag ska investera pengarna i en guldaffär jag fått mail om.
Citera
2025-05-27, 19:13
Medlem
Citat:
Nej det ett stort steg i fel riktning. Jag gillar inte heller kriminella som flashar, men hur jävla många är det? Polisen får bli bättre på att utreda brott istället för att införa diktaturlagar. Man ska inte behöva redovisa allt.
Ingenstans i världen behöver man göra det, bara i Sverige.

En vanlig svensk med normalt liv behöver aldrig någonsin komma i kontakt med vare sig frågor från banker eller beslagtagna klockor eller liknande, det händer inte. Och i slutändan är det rätten, inte polisen, som bestämmer.

Du behöver inte redovisa allt. Som privatperson behöver du knappt redovisa något över huvud taget. Möjligen om du någon gång ska köpa t.ex. en bil och betala en större summa med swish, då måste du prata med banken på telefon, men det är också allt.

Dessa lagar, regler, bankfrågor osv, är betydligt effektivare än många verkar tro.
Citera
2025-05-27, 19:15
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Har skickat betydligt mer pengar än 30.000 till olika banker från min huvudbank under flera år utan några större problem än att svara på några standard frågor.
Citera
2025-05-27, 19:15
Medlem
Citat:
Exakt, skräck och terror i befolkningen. Tyvärr måste jag säga att du är för dum för att förstå. Du är en liten bokmal som inte förstår vekligheten och ser vårt saker är påväg, vilka som styr, osv osv

Vadå "skräck och terror"? Vad menar du med det?

Vita pengar är aldrig något problem. Vare sig kontant eller elektroniskt. Vita pengar är pengar det finns papper på.

Normalt fungerande människor hanterar inget annat än vita pengar.
Citera
2025-05-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Har skickat betydligt mer pengar än 30.000 till olika banker under flera år utan några större problem än att svara på några standard frågor.

Har du någonsin skickat pengar till en bank i Schweiz?
Citera
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Spelar ingen roll om pengar kommer in eller går ut från en svensk bank. Är det över 10 000kr så måste man övertyga en idiot som sitter och klipper/klistrar generella frågor/svar.

Juat nu vill jag för över 30 000kr från min lön till min bank i schweiz. Det fick jag inte, de vill veta vad pengarna ska användas till. Detta är till en bank i mitt namn. En bank jag ofta skickar pengar till. Do k aldrig över 1000 euro.

Sa bara att jag vill ha de i min andra bank för att de är säkrare där. Sen vad jag ska använda dom till? Inte fan vet jag? Köpa mjölk imorgon kanske. Serva bilen om en månad? Vafan?

Vad svarar retardesen med tror ni? Att jag ska bifoga ett kontrakt eller studieintyg eller jag vet inte vad mer för efterblivna saker som styrker vad pengarna ska användas till.

Liksom wtf?

Kommer föra över 9000kr åt gången iställler så inte nån anställd med downs syndrom får min transaktion på sitt skrivbord.

Vänd allt sådant som stör harmonin ryggen.

Agera på annat sätt så du slipper att prata med dom som du upplever som idioter med frågor om vad du skall använda dina pengar till.

Det har mej veterligt aldrig varit problem att växla cash i Schweiz så varför inte bara ta med dig kontanter?

Banker är inte dina kompisar och dom dansar inte efter din pipa och du kan heller inte uppfostra deras anställda som endast gör som dom blivit tillsagda.

System som inte funkar skall inte användas, simple as that !
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Har du någonsin skickat pengar till en bank i Schweiz?
Nej, bara Sverige och Spanien.
Citera
2025-05-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Nej, bara Sverige och Spanien.

Alltså inom EU. Det är annat att skicka pengar över EU:s yttre gräns.

Skickade du mellan Sverige och Spanien eller inom Sverige, inom Spanien?
Citera
2025-05-27, 19:22
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Alltså inom EU. Det är annat att skicka pengar över EU:s yttre gräns.

Skickade du mellan Sverige och Spanien eller inom Sverige, inom Spanien?
Jag skickade (åtskilliga gånger) från en svensk bank till en spansk.
Frågorna jag fick hade samma upplägg som när jag skickade inom Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in