2025-05-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ChatGPT svarar bara så korrekt den kan på din fråga. Problem här är att du ställer fel fråga, och drar helt fel slutsatser av svaret.

Ska jag presentera ett argument med logisk giltighet + soundness som illustrerar att du har tänkt fel eller vad begär du för att du ska erkänna att du har fel? Om du inte är villig att acceptera att du har fel, någonsin, då är du en propagandist som behöver bekämpas verbalt.

Nej, inga felaktiga slutsatser har dragits. Jag har dragit en korrekt slutsats.

Du får nog öva på att läsa frågorna tydligare så att du inte blir besviken sedan när du svarar fel.

Citat:
Nä just din fråga var ju är afrikanska invandrade till Sverige överrepresenterade i kriminalitet kontra gruppen män i Sverige.
Vilket alltså är total rappakalja...

Nej, det är inte ren rappakalja att konstatera för vilken grupp som överrepresentationen är störst.

Citat:
Du för samma flera av de kanske största riskgrupperna för kriminalitet, könet man + invandrare från ett specifikt område med enorma socioekonomiska problem, vissa delar av Afrika, där Sverige har tagit emot flyktingar, mestadels yngre män och jämför detta med enkom den största riskgruppen. och får fram att de med flera riskfaktorer "vinner."...och ur detta drar du sen slutsaten att invandring eller Afrika är "problemet".

Som sagt saligt idiotiskt.

Bara lägg ner tramset.

Vad står det under din profil här i kommentarsfältet? Jo, det står: ''-Svarar hädanefter bara på seriösa inlägg, vill man ha svar från mig så får man alltså hålla sig ifrån personpåhopp, tjaffs, trams och halmbyggen''.

Du kör ju själv med halmbyggen/halmgubbar. Du hittar ju på mina åsikter åt mig. Du är inkonsekvent.

Tänker du diskutera ärligt eller fly med svansen mellan benen?

Det idiotiska är att häva ur dig saker som du inte förstår, köra med halmgubbar (hitta på slutsatser åt mig) och inte vilja ta något som helst ansvar för när du har tänkt fel.

Du blandar även ihop deskriptiv med inferentiell statistik.

Du trillade rätt dit i fällan och du svarade fel. Detta bekräftas av logik, av ChatGPT och du kan även titta i BRÅ:s rapport hur de definierar överrepresentation så kommer du se att mitt resonemang var klockrent.

Du kan inte hitta på slutsatser åt mig. Det är bara oärligt. Läs din minitext under din profil här i kommentarsfältet. Där nämner du halmbyggen, men du begår ju detta själv? Du är ju inte konsekvent för fem öre.

Du är upprörd över att du inte förstår begreppet överrepresentation. Det är därför du skriver som du gör. Det var precis det som var min poäng - att illustrera att du inte ens har grepp om de enklaste statistiska koncepten.

Men du menar alltså på att man inte kan utifrån ett deskriptivt perspektiv uttala sig om vilken grupp av två grupper som är mest överrepresenterad när det gäller något? Det kan vara bland det dummaste jag har hört. Givetvis kan jag göra detta om jag vill.

Det finns inget logiskt problem, slutsatsen är helt korrekt och du hade fel.

Du hittar på dina slutsatser åt mig. Det är inget som accepteras.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 15:12.
Citera
2025-05-27, 14:57
Medlem
Citat:
Källa tack från BRÅ, att män är mer utsatta för ekonomiskt våld.

Du har avfärdat BRÅ källan som jag har skickat. Så du kan inte förlita dig på BRÅ utan ett logiskt problem uppstår.

Antingen accepterar du BRÅ som en tillförlitlig källa eller så gör du inte det.

Skärpning nu. Nu höjer du dig. Det här forumet förtjänar bättre.
Citera
2025-05-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fasiken vilka problem du hade fått om du hade varit ens i närheten av några som helst högre utbildningssammanhang med att redogöra för resultatet av jämförelsen mellan ”afrikanska invandrare” och ”män”.

Halmgubbar, ständiga provokationer, fultolkningar, psykologisk krigsföring etc. Lägg ner nu är du snäll.

Kan du presentera ett argument med logisk giltighet + soundness som sätter mig på pottan? Varsågod, du kommer inte lyckas eftersom du hittar på. Sätt igång, äg mig nu, din dumma feminist. Visa vad du går för.

Jag kan presentera ett argument med logisk giltighet + soundness som illustrerar att Merapi har fel. Ska jag göra det?

Du kan för lite om statistik och logik. Det är det som är problemet.

Här är mitt svar till Merapi:

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och ChatGPT fick den fråga som du fick. Du svarade fel på frågan och även ChatGPT ansåg att du svarade fel. Men jag och ChatGPT har fel alltså?

Nej, inga felaktiga slutsatser har dragits. Jag har dragit en korrekt slutsats.

Du får nog öva på att läsa frågorna tydligare så att du inte blir besviken sedan när du svarar fel.

Nej, det är inte ren rappakalja att konstatera för vilken grupp som överrepresentationen är störst.

Vad står det under din profil här i kommentarsfältet? Jo, det står: ''-Svarar hädanefter bara på seriösa inlägg, vill man ha svar från mig så får man alltså hålla sig ifrån personpåhopp, tjaffs, trams och halmbyggen''.

Du kör ju själv med halmbyggen/halmgubbar. Du hittar ju på mina åsikter åt mig. Du är inkonsekvent.

Tänker du diskutera ärligt eller fly med svansen mellan benen?

Det idiotiska är att häva ur dig saker som du inte förstår, köra med halmgubbar (hitta på slutsatser åt mig) och inte vilja ta något som helst ansvar för när du har tänkt fel.

Du blandar även ihop deskriptiv med inferentiell statistik.

Du trillade rätt dit i fällan och du svarade fel. Detta bekräftas av logik, av ChatGPT och du kan även titta i BRÅ:s rapport hur de definierar överrepresentation så kommer du se att mitt resonemang var klockrent.

Du kan inte hitta på slutsatser åt mig. Det är bara oärligt. Läs din minitext under din profil här i kommentarsfältet. Där nämner du halmbyggen, men du begår ju detta själv? Du är ju inte konsekvent för fem öre.

Du är upprörd över att du inte förstår begreppet överrepresentation. Det är därför du skriver som du gör. Det var precis det som var min poäng - att illustrera att du inte ens har grepp om de enklaste statistiska koncepten.

Men du menar alltså på att man inte kan utifrån ett deskriptivt perspektiv uttala sig om vilken grupp av två grupper som är mest överrepresenterad när det gäller något? Det kan vara bland det dummaste jag har hört. Givetvis kan jag göra detta om jag vill.

Det finns inget logiskt problem, slutsatsen är helt korrekt och du hade fel.

Du hittar på dina slutsatser åt mig. Det är inget som accepteras.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 15:11.
Citera
2025-05-27, 15:12
Avslutad
Citat:
Ständiga provokationer, fultolkningar, psykologisk krigsföring etc. Lägg ner nu är du snäll.

Du kan för lite om statistik. Det är det som är problemet.

Försök få ett arbete godkänt med den jämförelsen så får du se.
Citera
2025-05-27, 15:13
Medlem
Citat:
Försök få ett arbete godkänt med den jämförelsen så får du se.

OK, kan du presentera ett argument som tydligt slår fast vad jag har gjort för fel utan halmgubbar. Argumentet behöver vara logiskt giltigt och premisserna måste givetvis stämma också.

Kör igång. Det här är din chans.

För du kan inte sitta och hitta på saker här och dumförklara andra utan att ha torrt under fötterna.

Ett deduktivt, tydligt argument. Jag väntar. Om du inte har något argument så kan ditt trams avfärdas.
Citera
2025-05-27, 15:17
Medlem
Citat:
Du har avfärdat BRÅ källan som jag har skickat. Så du kan inte förlita dig på BRÅ utan ett logiskt problem uppstår.

Antingen accepterar du BRÅ som en tillförlitlig källa eller så gör du inte det.

Skärpning nu. Nu höjer du dig. Det här forumet förtjänar bättre.

Nej din mupp, jag har avfärdat dina slutsatser av BRÅs statistisk.
Citera
2025-05-27, 15:23
Avslutad
Citat:
OK, kan du presentera ett argument som tydligt slår fast vad jag har gjort för fel utan halmgubbar. Argumentet behöver vara logiskt giltigt och premisserna måste givetvis stämma också.

Kör igång. Det här är din chans.

För du kan inte sitta och hitta på saker här och dumförklara andra utan att ha torrt under fötterna.

Ett deduktivt, tydligt argument. Jag väntar. Om du inte har något argument så kan ditt trams avfärdas.
Det räcker så bra med att konstatera att hade du varit i närheten av högre utbildning hade du fattat att afrikanska invandrare och män inte är jämförbara grupper. Du skulle inte ens få ett gymnasiearbete godkänt med den jämförelsen. Ändå framhärdar du.
Citera
2025-05-27, 15:28
Medlem
Citat:
Halmgubbar, ständiga provokationer, fultolkningar, psykologisk krigsföring etc. Lägg ner nu är du snäll.

Kan du presentera ett argument med logisk giltighet + soundness som sätter mig på pottan? Varsågod, du kommer inte lyckas eftersom du hittar på. Sätt igång, äg mig nu, din dumma feminist. Visa vad du går för.

Jag kan presentera ett argument med logisk giltighet + soundness som illustrerar att Merapi har fel. Ska jag göra det?

Du kan för lite om statistik och logik. Det är det som är problemet.

Why tråkmåns håll dig till topic istället för att försöka med gotcha moments om hur man räknar överrepresentation. Du har från början varit den som vill tjafs. Lägg ner
Citera
2025-05-27, 15:32
Medlem
Citat:
Det räcker så bra med att konstatera att hade du varit i närheten av högre utbildning hade du fattat att afrikanska invandrare och män inte är jämförbara grupper. Du skulle inte ens få ett gymnasiearbete godkänt med den jämförelsen. Ändå framhärdar du.

Det räcker med att konstatera att du kör en halmgubbe. Anser du att ChatGPT har fel? Ja eller nej? Om det jag säger är fel, så är det ChatGPT säger fel också. Vänligen svara på frågan.

Det här är inget gymnasiearbete eller statistiskt arbete. Det här är en banal observation utifrån tillgänglig statistik.

Jämföra för vilket ändamål? Du hoppar över ändamålet.

Fast det här är ingen statistisk analys där målet är att dra inferenser (inferentiell statistik). Det jag beskriver är en rå observation med deskriptiv karaktär (deskriptiv statistik).

Menar du att det är logiskt felaktigt att hävda att en grupp är mer överrepresenterad än en annan grupp? Nej, det är det absolut inte. Det är ingen traditionell ''statistisk analys'', absolut inte, men givetvis kan man observera och peka ut detta. Det finns inget logiskt problem här överhuvudtaget.

Det jag säger är fullständigt korrekt men ditt mål är att göra allt för att få mig att se dålig ut. Men du har inget argument tyvärr och anledningen till att du inte har ett argument är för att du inte har torrt under fötterna.

Det är ingen jävla inferentiell statistisk analys det här. Det är en banal observation att vissa grupper är mer överrepresenterade än andra. Det finns inget logiskt misstag här.

Om uppgiften var att ta reda på vilken grupp som har störst överrepresentation av gruppen män och afrikanska invandrare. Så menar du att jag inte hade fått godkänt om jag hade pekat ut att det är gruppen afrikanska invandrare utifrån den uträkning som jag har gjort? Då har du helt fel .

Givetvis kan man uttala sig på det här sättet. Det finns inget problem överhuvudtaget.

Sluta hålla på att förminska andra. Du har inget att komma med här.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 15:41.
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2025-05-27, 15:35
Moderator
Överrepresentation i brottsstatistik är inte ämnet för tråden. Var goda diskutera ämnet som är återgivet i trådstarten.
2025-05-27, 15:39
Medlem
Citat:
Nej din mupp, jag har avfärdat dina slutsatser av BRÅs statistisk.

Du har inte lyckats motbevisa det jag säger. Du kan inte hitta på mina slutsatser åt mig eller bara häva ur dig något utan belägg.

Men nu svarar du på min fråga:
Har ChatGPT fel, ja eller nej? Svara nu.
Citera
2025-05-27, 15:42
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ja, den gruppen stavas kvinnor....och nej det är raka motsatsen till demokrati.

Sverige är ett av de länder i världen som har flest incels, enligt forskning, så är väl bara en tidsfråga.
Demokrati är att du får utrycka hat. Kallas för yttrandefrihet. Dock verkar du föredra tyranni. Sen kan du inte bygga ny lagstiftningar baserat på någonting som du tror är en tidsfråga. Kanske bättre att jobba förebyggande om du inte vill ha fler mord i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in