Citat:
Ska jag presentera ett argument med logisk giltighet + soundness som illustrerar att du har tänkt fel eller vad begär du för att du ska erkänna att du har fel? Om du inte är villig att acceptera att du har fel, någonsin, då är du en propagandist som behöver bekämpas verbalt.
Nej, inga felaktiga slutsatser har dragits. Jag har dragit en korrekt slutsats.
Du får nog öva på att läsa frågorna tydligare så att du inte blir besviken sedan när du svarar fel.
Citat:
Nej, det är inte ren rappakalja att konstatera för vilken grupp som överrepresentationen är störst.
Citat:
Du för samma flera av de kanske största riskgrupperna för kriminalitet, könet man + invandrare från ett specifikt område med enorma socioekonomiska problem, vissa delar av Afrika, där Sverige har tagit emot flyktingar, mestadels yngre män och jämför detta med enkom den största riskgruppen. och får fram att de med flera riskfaktorer "vinner."...och ur detta drar du sen slutsaten att invandring eller Afrika är "problemet".
Som sagt saligt idiotiskt.
Bara lägg ner tramset.
Som sagt saligt idiotiskt.
Bara lägg ner tramset.
Vad står det under din profil här i kommentarsfältet? Jo, det står: ''-Svarar hädanefter bara på seriösa inlägg, vill man ha svar från mig så får man alltså hålla sig ifrån personpåhopp, tjaffs, trams och halmbyggen''.
Du kör ju själv med halmbyggen/halmgubbar. Du hittar ju på mina åsikter åt mig. Du är inkonsekvent.
Tänker du diskutera ärligt eller fly med svansen mellan benen?
Det idiotiska är att häva ur dig saker som du inte förstår, köra med halmgubbar (hitta på slutsatser åt mig) och inte vilja ta något som helst ansvar för när du har tänkt fel.
Du blandar även ihop deskriptiv med inferentiell statistik.
Du trillade rätt dit i fällan och du svarade fel. Detta bekräftas av logik, av ChatGPT och du kan även titta i BRÅ:s rapport hur de definierar överrepresentation så kommer du se att mitt resonemang var klockrent.
Du kan inte hitta på slutsatser åt mig. Det är bara oärligt. Läs din minitext under din profil här i kommentarsfältet. Där nämner du halmbyggen, men du begår ju detta själv? Du är ju inte konsekvent för fem öre.
Du är upprörd över att du inte förstår begreppet överrepresentation. Det är därför du skriver som du gör. Det var precis det som var min poäng - att illustrera att du inte ens har grepp om de enklaste statistiska koncepten.
Men du menar alltså på att man inte kan utifrån ett deskriptivt perspektiv uttala sig om vilken grupp av två grupper som är mest överrepresenterad när det gäller något? Det kan vara bland det dummaste jag har hört. Givetvis kan jag göra detta om jag vill.
Det finns inget logiskt problem, slutsatsen är helt korrekt och du hade fel.
Du hittar på dina slutsatser åt mig. Det är inget som accepteras.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 15:12.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 15:12.
.