2025-05-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej DU överskattar däremot din egen förmåga.

Nej, jag överskattar inte min förmåga. Jag underskattar den.

Citat:
Chat GPT sammanställer information från nätet och presenterar det på ett begripligt sätt, DET är den stora fördelen med just Chat Gpt, du slipper sitta och leta upp källor...och söka upp informationen själv.
Och du får även källorna den använder sig av om du ber om det.
I detta fallet använde den sig av BRÅm en seriös källa som det går att lita på.

Så ChatGPT:s svar till mig var felaktigt då eller? Om ChatGPT:s svar till mig var felaktigt, hur kan du då lita på det som du själv frågar ChatGPT?

Jag har angett en källreferens. Du har frågat ChatGPT. Det är två olika saker. Att ChatGPT säger något kan du inte använda som bevis. ChatGPT måste fortfarande kunna bestyrka det som sägs.

Citat:
Du har missförstått, vilket källa det nu än är du nu ev. letat upp.

OK, har jag missförstått hur man räknar på överrepresentation eller har jag utläst någon siffra utifrån den källa jag uppgav på ett så pass felaktigt sätt att jag drar helt fel slutsatser? Vänligen specificera så utreder vi detta. Ni feminister älskar ju sanningen så nu utreder vi detta så kommer vi systematiskt gå igenom och se vem som har rätt.

Sluta fly nu. Vilken siffra specifikt har du problem med och vilken informationsdel har jag missförstått?

Du vet vilken källan är, för jag har uppgett den: https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga%201%20delstudie%201.pdf

Citat:
alltså män kontra kvinnor, Invandrare kontra svenskar... etc.

Och alltså inte en noga utvald specificerad grupp som även innehåller stora delar av den grupp som man jämför med. ( män)

Så "fulingen" här är enkom din.

Det var ju inte min fråga lilla vän. Jag frågade aldrig dig om män var mer överrepresenterade än kvinnor. Så varför skulle det vara relevant för?

Nej, det finns ingen fuling. Det fula är att köra med efterhandskonstruktioner som du gör. Min fråga till dig var extremt rak. Att du inte förstår vad statistisk överrepresentation syftar på är ditt problem, inte mitt. Det var bara för att illustrera att du har låg trovärdighet, feministhövding.

Den här gången kommer du inte undan. Peka ut vad jag har missförstått i BRÅ rapporten så går vi igenom det systematiskt .
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 12:08.
Citera
2025-05-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Vad är alternativet? Hur tänker du att man ska göra istället?

Skaffa högre medvetande hos 3 aktörer.

1. Politiker ,behöver veta vad de håller på med och styra sin aktiviteter så att det blir mer gillande mellan könen. Hur de ska göra får de tillsätta en eller fler utredningar och anlita experter och se vad som ger resultat.

2. Media bör veta mer och det borde ingå i deras utbildning som journalister att de borde ha det i åtanke ,att ju mer föräldrarna gillar varandra desto mer harmoniska barn.

3. Kapitalisterna borde helt enkelt lära sig att ta hänsyn inte bara till ekonomiska faktorer och även väga in mentala , inte placera 1000 ensamma män i ett område t.ex ,det kommer inte sluta så bra. Man behöver ha en blandning av könen ,en könsbalans.
Citera
2025-05-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Skaffa högre medvetande hos 3 aktörer.

1. Politiker ,behöver veta vad de håller på med och styra sin aktiviteter så att det blir mer gillande mellan könen. Hur de ska göra får de tillsätta en eller fler utredningar och anlita experter och se vad som ger resultat.

2. Media bör veta mer och det borde ingå i deras utbildning som journalister att de borde ha det i åtanke ,att ju mer föräldrarna gillar varandra desto mer harmoniska barn.

3. Kapitalisterna borde helt enkelt lära sig att ta hänsyn inte bara till ekonomiska faktorer och även väga in mentala , inte placera 1000 ensamma män i ett område t.ex ,det kommer inte sluta så bra. Man behöver ha en blandning av könen ,en könsbalans.

Jo men du svarar inte på min fråga angående det du skrev. Ska vi förbjuda kvinnor att skilja sig från män? Eller vad är din lösning?
Citera
2025-05-27, 12:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Berätta vilka terrordåd har begåtts mot det andra könet?

exempel tack.
Misogynist terrorism (Wikipedia)

Bläddra ner i artikeln tills du kommer fram till:

List of incidents

• 1984 Cleveland Public Library shooting[20]
• 1989 École Polytechnique massacre
• 1991 Luby's shooting[5]
• 2009 Collier Township shooting
• 2014 Isla Vista killings[note 1]
• 2014–2015 Portsmouth knife attacks[21]
• 2015 Umpqua Community College shooting[17]: 34 
• 2018 Toronto van attack[22]
• 2018 systematic shooting of female drivers in Texas[23]
• 2018 Tallahassee shooting[24]
• 2020 Toronto machete attack
• 2020 Glendale Westgate Entertainment District shooting[25]
Citera
2025-05-27, 12:28
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Misogynist terrorism (Wikipedia)

Bläddra ner i artikeln tills du kommer fram till:

List of incidents

• 1984 Cleveland Public Library shooting[20]
• 1989 École Polytechnique massacre
• 1991 Luby's shooting[5]
• 2009 Collier Township shooting
• 2014 Isla Vista killings[note 1]
• 2014–2015 Portsmouth knife attacks[21]
• 2015 Umpqua Community College shooting[17]: 34 
• 2018 Toronto van attack[22]
• 2018 systematic shooting of female drivers in Texas[23]
• 2018 Tallahassee shooting[24]
• 2020 Toronto machete attack
• 2020 Glendale Westgate Entertainment District shooting[25]

Detta är inte terrorism. Med samma logik så utövade Breivik terrorism.
Citera
2025-05-27, 12:32
Medlem
upplaenningens avatar
Det vill dom allt med sina ynka 2 %. L vill nog gå all time-low och sjunka till 0,5 %
Citera
2025-05-27, 12:44
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, frågan var män kontra afrikanska invandrare. Du kan försöka rädda henne men hon hade fel. Acceptera det nu. Men du menar att hon tolkade: ''Afrikanska invandrare'' som ''kvinnor''? Jo men tjena, vilken patetisk efterhandskonstruktion ifrån din sida.
Ok, vi säger så. Det finns inga kvinnor och barn i Afrika. Bara män. Idel MÄN!!

Undrar bara hur afrikanska män förökar sig när det inte finns kvinnor.

Mer korrekt är dock att jämföra ”personer med inrikes bakgrund” med ”personer av utrikes bakgrund”, precis som BRÅ gör. I BRÅ:s samtliga grupper ingår individer som är 15 år eller äldre, av bägge könen.

Så ditt trams om ”afrikanska invandrare” kontra ”män” har du tagit direkt ur sammanhanget.

Citat:
Jag frågade henne vilken grupp som är mest överrepresenterad - afrikanska invandrare eller män, hon svarade män, vilket är helt felaktigt. Att hon inte förstår vad statistisk överrepresentation syftar på är inte mitt fel. Faktum är att det var det som var själva poängen - att illustrera att hon inte ens behärskar grunderna.
Det finns män, kvinnor och barn i gruppen afrikanska invandrare och i gruppen män ingår också afrikanska invandrare.

Notera att Afrika är en enorm kontinent bestående av många olika nationer som Algeriet, Somalia, Nigeria, Kenya, Sydafrika osv. Med olika religioner, kulturer och språk mm.

Citat:
Hennes svar där hon t o m skrev: ''Är du helt''? Vilket antyder att hon tycker svaret är rätt uppenbart:
Även jag ger dig svaret: Är du helt...sanslös, Pelle!

Citat:
...En grupp kan i teorin begå 99 % av alla brott och ändå inte vara en överrepresenterad grupp. Så jag förstår inte varför du nämner en siffra (90 %) som i sitt vakuum inte ger svar på din fråga? Däremot håller jag med om att män är överrepresenterade när det kommer till brott.
Nu var det enbart våldsbrott och sexualbrott frågan gällde. Inte snatterier, bedrägerier, förskingring, bilstölder osv.

Förresten finns vissa typer av brott där kvinnor är överrepresenterade. T ex förskingring.

Gruppen Män är fortfarande överrepresenterad i våldsbrott och sexualbrott jämfört med gruppen Kvinnor. Exakt det som Merapi försökt trumma in i din skalle.
Citera
2025-05-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ok, vi säger så. Det finns inga kvinnor och barn i Afrika. Bara män. Idel MÄN!!

Halmgubbe. Det har jag aldrig påstått. Är du för ointelligent för att förstå min poäng?

Citat:
Mer korrekt är dock att jämföra ”personer med inrikes bakgrund” med ”personer av utrikes bakgrund”, precis som BRÅ gör. I BRÅ:s samtliga grupper ingår individer som är 15 år eller äldre, av bägge könen.

Det är jag som påtalade detta för dig, inte tvärtom. Du använder den information som jag har sagt till dig emot mig.

Nej, att jämföra inrikesfödda med utrikesfödda är fel variabler och är givetvis inte relevant om jag avser att ta reda på vilken grupp som har störst överrepresentation - afrikanska invandrare eller män.

Du är en idiot. Den jämförelse som är av intresse beror på frågeställningen.

Citat:
Så ditt trams om ”afrikanska invandrare” kontra ”män” har du tagit direkt ur sammanhanget.

Det var en fråga för att illustrera att Merapi inte förstår vad en överrepresentation är. Jag bestämmer själv vad jag vill fråga, det gör inte du.

Citat:
Det finns män, kvinnor och barn i gruppen afrikanska invandrare och i gruppen män ingår också afrikanska invandrare.

Det har ingen betydelse om barn (15-17 år) och kvinnor ingår i statistiken. Det har ingen betydelse alls för min poäng. Jag har förklarat varför. Du är för dum för att förstå.

Citat:
Gruppen Män är fortfarande överrepresenterad i våldsbrott och sexualbrott jämfört med gruppen Kvinnor. Exakt det som Merapi försökt trumma in i din skalle.

Nej, hon kan inte trumma in något som jag redan vet. Det är hennes svar på min fråga som allting härrör ifrån (mitt resonemang).

Den siffra du uppgav i ett vakuum bevisar inte att det finns en överrepresentation.

Jag kommer inte diskutera med dig mer på det här forumet i lika hög utsträckning (back and forth) efter att ha sett hur omoget och oärligt du beter dig. Jag kommer bara replikera på saker du säger när jag finner det påkallat.

När du struntar i logik, ärlighet, sanningen och inte tar till dig av något det man säger så är det meningslöst att diskutera. Det är inte en bra utgångspunkt för produktiva diskussioner.

Hejdå, jag kommer inte läsa ditt svar om du svarar på detta. Men fortsätt du slösa din tid.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-27 kl. 13:06.
Citera
2025-05-27, 13:49
Avslutad
Citat:
Halmgubbe. Det har jag aldrig påstått. Är du för ointelligent för att förstå min poäng?

Det är jag som påtalade detta för dig, inte tvärtom. Du använder den information som jag har sagt till dig emot mig.

Nej, att jämföra inrikesfödda med utrikesfödda är fel variabler och är givetvis inte relevant om jag avser att ta reda på vilken grupp som har störst överrepresentation - afrikanska invandrare eller män.

Du är en idiot. Den jämförelse som är av intresse beror på frågeställningen.

Det var en fråga för att illustrera att Merapi inte förstår vad en överrepresentation är. Jag bestämmer själv vad jag vill fråga, det gör inte du.

Det har ingen betydelse om barn (15-17 år) och kvinnor ingår i statistiken. Det har ingen betydelse alls för min poäng. Jag har förklarat varför. Du är för dum för att förstå.

Nej, hon kan inte trumma in något som jag redan vet. Det är hennes svar på min fråga som allting härrör ifrån (mitt resonemang).

Den siffra du uppgav i ett vakuum bevisar inte att det finns en överrepresentation.

Jag kommer inte diskutera med dig mer på det här forumet i lika hög utsträckning (back and forth) efter att ha sett hur omoget och oärligt du beter dig. Jag kommer bara replikera på saker du säger när jag finner det påkallat.

När du struntar i logik, ärlighet, sanningen och inte tar till dig av något det man säger så är det meningslöst att diskutera. Det är inte en bra utgångspunkt för produktiva diskussioner.

Hejdå, jag kommer inte läsa ditt svar om du svarar på detta. Men fortsätt du slösa din tid.
Fasiken vilka problem du hade fått om du hade varit ens i närheten av några som helst högre utbildningssammanhang med att redogöra för resultatet av jämförelsen mellan ”afrikanska invandrare” och ”män”.
Citera
2025-05-27, 14:08
Medlem
Ajogens avatar
Den här lagen kommer göra nada för att skydda kvinnor. Precis som chatcontrol kommer göra nada för att skydda barn mod pedofiler.
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Terror blir det först när hatet går till terror-handling. Dvs. Mord, misshandel på kvinnor, bara för att de är kvinnor. Det är det som Liberalerna vill lagstifta mot.

I Turkiet sker det mord på 1000 kvinnor per år. Orsak: de är kvinnor.

I Sverige existerar det främst kvinnohatande åsikter. Liberalerna vill väl ligga ett steg före innan Detta kvinnohat börjar leda till terror-handlingar mot kvinnor.
Citera
2025-05-27, 14:16
Medlem
Citat:
Så ChatGPT:s svar till mig var felaktigt då eller? Om ChatGPT:s svar till mig var felaktigt, hur kan du då lita på det som du själv frågar ChatGPT?

Jag har angett en källreferens. Du har frågat ChatGPT. Det är två olika saker. Att ChatGPT säger något kan du inte använda som bevis. ChatGPT måste fortfarande kunna bestyrka det som sägs.

ChatGPT svarar bara så korrekt den kan på din fråga. Problem här är att du ställer fel fråga, och drar helt fel slutsatser av svaret.

Citat:
Det var ju inte min fråga lilla vän. Jag frågade aldrig dig om män var mer överrepresenterade än kvinnor. Så varför skulle det vara relevant för?

Nej, det finns ingen fuling. Det fula är att köra med efterhandskonstruktioner som du gör. Min fråga till dig var extremt rak. Att du inte förstår vad statistisk överrepresentation syftar på är ditt problem, inte mitt. Det var bara för att illustrera att du har låg trovärdighet, feministhövding.

Den här gången kommer du inte undan. Peka ut vad jag har missförstått i BRÅ rapporten så går vi igenom det systematiskt .

Nä just din fråga var ju är afrikanska invandrade till Sverige överrepresenterade i kriminalitet kontra gruppen män i Sverige.
Vilket alltså är total rappakalja...

Du för samma flera av de kanske största riskgrupperna för kriminalitet, könet man + invandrare från ett specifikt område med enorma socioekonomiska problem, vissa delar av Afrika, där Sverige har tagit emot flyktingar, mestadels yngre män och jämför detta med enkom den största riskgruppen. och får fram att de med flera riskfaktorer "vinner."...och ur detta drar du sen slutsaten att invandring eller Afrika är "problemet".

Som sagt saligt idiotiskt.

Bara lägg ner tramset.
Citera
2025-05-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Om du kollar Brå så får du lära dig att män är mer utsatta för ekonomiskt våld, men kanske lättare att leva i sina egna vanföreställningar än att ta reda på fakta?

"Jag hatar ju män så det är nog så" Herregud vilken idiot du är. Tänk om du tog reda på lite fakta innan du trycke ut dig 38.000 efterblivna inlägg.

Källa tack från BRÅ, att män är mer utsatta för ekonomiskt våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in