2025-05-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Pontus har ett OTROLIGT stort huvud /kranium.
Och små stumpar till tänder , hans tandkött ser inte heller helt fräscht ut faktiskt, som om han plötsligt fått till sig att börja borsta stumparna . Hans fru då?! Vilken elak bitch!, egotrippad med noll självinsikt, hundfan är med med hela tiden, till och med nedbäddad i sänghalmen! Hade jag varit med henne så hade jag tagit ut skilsmässa dag 3 . Usch !
Citera
2025-05-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Snart måste väl GVFÖ ha trålat upp landets alla rödhåriga män. Ute i det vilda är de minoritet, men i GVFÖ regerar de.

Läkaren Sam.. äntligen en hunk i GVFÖ (experten kunde inte låta bli att själv fria till honom, "å någon annans vägnar"). Men är han gay? Eller bara standard perfektionistisk läkare? Oavsett så är han kanske främst med för att prestera fram en fru till den iranska sidan släkten, nu när kravet på yrke är uppfyllt.

Amanda.. snygg, framgångsrik, vinner allt. Det hade varit spännande att se henne med läkaren, potentiellt explosivt. Hennes match.. väl ängslig när han antog att hon var ful (skräcken i hans ögon när hon skämtade på ljudinspelningen ). Bara en kvinna med mycket att erbjuda skämtar om att hon inte har det, fattar han inte det så kommer han inte passa henne. Han ser trevlig ut men tveksamt om det räcker, Amanda är inte Ida. Risk att hon kör över honom a la Märtha. Hennes hårda yta döljer säkert en dålig självkänsla, men hon verkar inte redo att släppa garden. I eftersnacket verkade hon vilja distansera sig från hela programmet, så till den grad att hon var med på länk.

En brandingenjör och en bartender? Att båda börjar på b känns svagt som gemensam nämnare. Hade inte Ebba passat bättre med Dennis, eller Alexander. Experterna kanske vill se gnistor på gemensamma träffar.

Modigt av Dennis att visa upp sina tillkortakommanden (till skillnad från måste-vara-perfekt-Amanda), hoppas han kan växa av programmet (no pun intended). Kanske inte blir så många par denna säsong, men spännande personer.
Håller med dig om nästan allt du skrev förutom det med Sam ! Hur kan man inte se att han är psykopat? Så jäkla obehaglig person , ögonen höll på att ploppa ur sina hålor och svartnade vid det senaste avsnittet 😮. Hoppas verkligen att Denise förstår sitt värde och springer så sulorna brinner !!!
Citera
2025-05-27, 13:58
Medlem
Är ett riktigt under att alla paren förutom Dennis & Jannika fortfarande är med i programmet.
Produktionen måste jue tvinga dem på något sätt.

Sam är direkt elak mot Denise konstant, och verkar dessutom förstå att han är det och verkar tycka att det är helt okej och ingen big deal.

Pontus och Ebba hade kanske haft förutsättningar att fungera men hennes plötsliga konstanta svägningar
får en att bli åksjuk.
Inget jag hade orkat hålla vid liv.

Alexander och Amanda kanske förvisso kan fungera om båda(framförallt Amanda) lär sig kommunicera. Men det lär inte hända.
Jag förstår att det inte är kul att vara som en mamma för sin pojkvän/man som Amanda uttrycker det.
Men det är jue inte jättekonstigt att man fråga om var saker finns ofta när man bor i en lägenhet som man inte känner till, tillsamans med någon som vet var allt är.
Att handduken råka ligga på tvättmaskinen just denna gång gör ingen skillnad, hade den hängt där man ska hänga handdukar eller om han vet att hon brukar förvara handdukar på tvättmaskinen så hade det kanske vatt en annan sak, den uppfattningen får jag dock inte att han skulle haft möjlighet att lära sig.

I alla fall å verkar både framförallt Sam och även Amanda för egocentriska för att det ska lyckas, men även Ebba till viss mån.
Citera
2025-05-27, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Det är ett känt fenomen att män inte kan ta ett avvisande på ett bra sätt. De brukar döda kvinnan som lämnar. Ibland dödar de även barnen. Eller dödar barnen och låter kvinnan leva ett liv i evig sorg.

Kasta inte sten i glashus. https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se

OnT: Denise måste vara den mest välbalanserade individen i årets säsong. Hon tar alla diskussioner lugnt och sansat utan att brusa upp och gå in i försvarsställning. Kan formulera och uttrycka sina känslor i ord. Sexologens prat om att Sam och Denise är två huvudfotingar som är mycket i huvudet istället för i känslor tycker jag var orättvist. Sam möjligtvis. Denise har inget val.

Denise var tydlig med att hon ville börja giftermålet med en kyss, efter det hade hon nog gärna fortsatt känslosamt och fysiskt men Sam satte stopp för det.

Välbalanserad? Hon sa bokstavligen att han funderade på att ta botox för ett EN man sagt att han inte attraherad av henne? Är det en välbalanserad reaktion och slutsats tycker du?
Citera
2025-05-27, 14:07
Medlem
Schnyggves avatar
Det hade ju verkligen varit FÖRÖDANDE om en stunds bad och spontanitet kom i vägen för Amandas träningsschema. Jag tycker hon borde skaffa en assistent / coach istället. Som kan finnas där, underlätta för henne så att hon inte missar en enda sekund av sin jävla träning.

Det finns en enda bra grej med deras relation, och det är att de båda två är bra på att ta upp saker och tala om det.

Sam ändå. Det är som någon har satt honom här. Någon har klätt honom. Någon har inrett hans fina lägenhet. Han har iakttaget och noterat vissa saker som människor gör, så de borde vara ok. För det har han sett andra göra. Någonstans har det bara gått väldigt fel. Bakom de där ögonen. Ett tomrum av metall och plast. Kretskort och lödningar.
Citera
2025-05-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saraleander
Håller med dig om nästan allt du skrev förutom det med Sam ! Hur kan man inte se att han är psykopat? Så jäkla obehaglig person , ögonen höll på att ploppa ur sina hålor och svartnade vid det senaste avsnittet 😮. Hoppas verkligen att Denise förstår sitt värde och springer så sulorna brinner !!!

Det är mina first impressions efter första avsnitt som du citerar En hel del har ju visat sig stämma (Ebba hade varit bättre med Dennis samt Sam med Amanda. Amanda kör över och är mycket riktigt skör under den hårda ytan, och Sam är VERKLIGEN perfektionistisk, kanske även gay).

Mycket har framkommit sen första avsnitt. Att Sam skulle vara SÅ toxisk såg jag inte. Håller med om att han är obehaglig (lögnen, gaslightning, hämndbeteende). Man får ändå ge GVFÖ att de sysslar med folkbildning; här kan vi på tryggt avstånd betrakta någon som Sam och lära oss känna igen varningstecken (och nej, det är inte bara att Denise är fel match för honom som är problemet). Plågsamt att se hur Denise har gått från levande, glad och stark till osäker, nedstämd och nedtryckt.

Det är bra att vara rädd om sina saker (som en del har lyft), det är hur Sam tror att anseende handlar mer om att upprätthålla en fin yta istället för att agera empatiskt och vettigt som är skevt. Killen är lost.
Senast redigerad av jandals 2025-05-27 kl. 15:02.
Citera
2025-05-27, 14:16
Medlem
Sam är han en riktig människa eller testar dom en robot i programmet?
Citera
2025-05-27, 14:21
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Detta.

Tips till Amanda: du behöver inte svara när killen frågar. Du kan ljuga och säga "Jag vet inte." Eller ännu mer effektivt: ljuga och säga att handduken ligger i köket (men jag kan inte hjälpa dig att hämta den just nu). När sedan killen slafsat ut i köket blöt och kall och inte hittat någon handduk där heller har han nog lärt sig läxan till nästa gång.

Mest effektivt är nog att säga till på ett fint sätt innan det går så långt att man tokstör sig på beteendet.

Alex kan ju lika gärna välja att fråga för att han är rädd att hon annars ska störa sig på att han rotar igenom hennes lådor i tid och otid (mycket möjligt att hon faktiskt hade gjort det om så vore fallet - ”är det så svårt att fråga?”). För egen del hade jag föredragit en fråga före allmänt rotande - åtminstone första gången. Här finns inget ”rätt” eller ”fel” och i den sortens situationer får man ha överseende med att ens partner agerar på ett annat sätt än vad man själv hade önskat. Antingen det eller förklara (på ett trevligt sätt) vilka preferenser man själv har.
Senast redigerad av RedX 2025-05-27 kl. 14:26.
Citera
2025-05-27, 14:26
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Välbalanserad? Hon sa bokstavligen att han funderade på att ta botox för ett EN man sagt att han inte attraherad av henne? Är det en välbalanserad reaktion och slutsats tycker du?
Ja, det kallas att reflektera över situationen. Komma med förslag på olika lösningar. Hon är lugn och sansad och har kontakten med sitt logiska tänkande kvar. Skönhetsbehandling och ändring av sminkrutinen är en helt plausibel lösning av situationen. Hon visar vilja att gå sin man till mötes.

En icke välbalanserad reaktion hade varit att som Amanda storma ut, smälla igen dörren och skrika "kalla mig inte ful!!!" och vilja såra Sam lika mycket tillbaka genom att kalla honom t ex "ful och fet". Nu gjorde hon inte det.

Notera att Denise varken har sprutat in botox eller börjat toksminka sig. Det är för att hon har en god och grundmurad självkänsla och vet att det inte är lösningen på vare sig hennes eller Sams problem.

/Alplandskap
Citera
2025-05-27, 14:30
Medlem
Håller verkligen också med! Tänk om Denise och Alexander dyker upp ihop på återföreningen sen haha
Citera
2025-05-27, 14:36
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Mitt enda råd till Pontus: SPRING!!! Ebba sysslar med emotional blackmail genom att ta upp saker vid dåliga situationer (resturang eller badplats). Sedan den tonen när Pontus hoppade på bron? Man kan vara irriterad ibland, även mot sin partner, men jämför ex hur Ebba var som irriterad mot Pontus till hur Karin var irriterad mot Niklas i LIB.

Snackade med en av mina polare gällande Sam och hon berättade att en av hennes klasskompisar hade matchat med honom på Tinder. Där hade han åsikten att kvinnor skulle vara vid spisen osv. Det är lite kul att se hur han i programmet pratar om jämställdhet, men hans handlingar visar på något annat.
Citera
2025-05-27, 14:36
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Mest effektivt är nog att säga till på ett fint sätt innan det går så långt att man tokstör sig på beteendet.

Alex kan ju lika gärna välja att fråga för att han är rädd att hon annars ska störa sig på att han rotar igenom hennes lådor i tid och otid (mycket möjligt att hon faktiskt hade gjort det om så vore fallet - ”är det så svårt att fråga?”). För egen del hade jag föredragit en fråga före allmänt rotande - åtminstone första gången. Här finns inget ”rätt” eller ”fel” och i den sortens situationer får man ha överseende med att ens partner agerar på ett annat sätt än vad man själv hade önskat. Antingen det eller förklara (på ett trevligt sätt) vilka preferenser man själv har.
Jag tycker att du är för snäll och artig. Män ska inte fråga kvinnor om lösningar på problem de själva kan lösa. Kvinnor finns inte på denna jord för att underlätta för män. Vilket Alex tydligt redogör för var anledningen. Han frågar Amanda för att det är lättare att fråga Amanda än att själv leta reda på handduken. (Han skulle som sagt inte ens klivit in i duschen utan att först ta fram en handduk.)

Min bestämda åsikt är att kvinnor inte finns på denna jord för att underlätta för män. Men, jag skyller kvinnorna helt och fullt för denna dysfunktionella cykel. Det är kvinnornas ansvar att sluta underlätta för de hjälplösa kräken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in