2025-05-26, 23:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Ja, det finns inget som att mötas på samma level med honom. Han är elak och överlägsen när Denise sökt connection och när hon sedan står upp för sig själv och själv drar sig undan drabbas han av panik.

Mest gripande är det när Denise tröstar sig själv framför kameran med att han kanske inte känner attraktion för att det är ju en ovanlig situation de befinner sig i och inte en vanlig dejtingsituation. Nej, Denise, han spelar ett sjukt jävla spel, han är en autosexuell jävla narcissist.
Hon verkar inte helt grundtrygg i sitt utseende, ska jag inhalera botox?, jovisst då blir män attraherade bums, lite fjortis varning på den vuxne & mogne revisorn!

Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Skulle inte kalla Amanda psykfall men jävligt knepig och inte rätt match för Alexander. Blicken han gav henne när hon kom ut och gafflade om att inte vill känna sig som hans mamma,
Här ska en cool cat till kille argumentera emot, för det ingår ju faktiskt inte i en mammas åtaganden att plocka upp efter mig, det är ju nånting mammor tar på sig & projicerar är nödvändigt för hennes sinnesro & motsatsen till att karlaktärsdana en gosse, alltså är det ju Amanda som ska jobba bort sina modersinstinkter i det vuxna parförhållandet & lära sig leva med ett stökigare hem
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-26 kl. 23:30.
Citera
2025-05-26, 23:24
Medlem
Sam vore som klippt och skuren till manliga huvudrollen i en nyinspelning av "Sova med fienden", om en iskall kontrollerande pedantisk våldsam man med en livrädd fru.
Citera
2025-05-26, 23:28
Medlem
Pratar man så som Sam gör nuförtiden? Känner mig så gammal som inte kan prata känslor på det där sättet.

Sam är o vilket fall obehaglig. Kall och beräknande.

Ebba är spritt språngande och Amanda är extremt självisk.

Alex och Denise hade nog funkat.

Jannika och Dennis är lite äckliga. Är så väldigt mycket fokus på sex...
Citera
2025-05-26, 23:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Sam kunde ha sagt ok,gör så,och erbjudit henne lgh o själv sovit hos en kompis,då han visste om hennes hotellfobi.
För att vara den som är den men det vore ju väldigt konstigt att lämna över sin egen lägenhet till en närapå främling för att själv sova borta, för Denices egen del tror jag hon inte skulle uppfatta någon som helst fobisk skillnad mellan att sova i hans lägenhet själv eller bo på hotell själv, hans rena hus är ju som ett jävla lyxhotell, Hotellporren tror jag t.o.m är bättre än Sams
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-27 kl. 00:00.
Citera
2025-05-26, 23:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Att det sitter en (än så länge) primitiv AI inom honom blir så uppenbart bara genom vissa kommentarer han fäller, som "Jag vill utveckla mer förståelse för djur och deras behov" eller vad det var han sa,
Tar det en kafferast att omskola sig från hjärtläkare till fullblods-veterinär tro? om inte annat kan han förföra djurskötaren Carro för att utveckla förståelse för lebbiga försvarslösa smådjur man kan se ner på & deras mest basala behov, Sams första patient som djurskötare tycker jag kan vara Ebbas jycke & måsar

Nu gillar jag Alex plötsligt att döma av nästa veckas episod, han använder ordet "pöka" om "knulla",
han vägrar möta henne med samma häftiga ord
Senast redigerad av Crapmagic 2025-05-27 kl. 00:10.
Citera
2025-05-27, 00:05
Medlem
Katciu88s avatar
Jag fattade inte riktigt Amanda och Alexander i kvällens avsnitt. De badade, bråkade, bråkade igen, sen gick dom och gymmade och var sams?

Jag fattar inte vad Amanda är ute efter. Nån som underlättar, ja men anställ en assistent då? Hur länge ska hon hålla på med sin sport?
Tills hon är klar borde hon nöja sig med ett långdistansförhållande. Känns inte som att det finns plats i hennes liv för en kärleksrelation.
Citera
2025-05-27, 00:22
Medlem
Är jag den enda som reagerade på att Sam i soffan sa ”Du behöver inte vara rädd för mig!” precis innan Denise började gråta?
För övrigt absurt att en person med så många och tydliga narcissistiska drag glider igenom svts casting? Absolut att det finns original och rakt av konstiga människor, men gränsen måste väl ändå gå vid att en relation med någon som honom är skadlig? Usch.

Känns det inte lite som att han söker en typ Mickan från solsidan förresten?
Citera
2025-05-27, 00:25
Medlem
Hustomten93s avatar
Sam måste helt klart befinna sig på spektrumet. Jag har aldrig sett en människa som är så känslig och samtidigt så stel.

Det kommer bli en så jävla jobbig glamping-episod härnäst när det bara är ett par som faktiskt verkar tycka om varandra, och de andra "har det bra när det är bra". Jag längtar!
Citera
2025-05-27, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hon verkar inte helt grundtrygg i sitt utseende, ska jag inhalera botox?, jovisst då blir män attraherade bums, lite fjortis varning på den vuxne & mogne revisorn!

Här ska en cool cat till kille argumentera emot, för det ingår ju faktiskt inte i en mammas åtaganden att plocka upp efter mig, det är ju nånting mammor tar på sig & projicerar är nödvändigt för hennes sinnesro & motsatsen till att karlaktärsdana en gosse, alltså är det ju Amanda som ska jobba bort sina modersinstinkter i det vuxna parförhållandet & lära sig leva med ett stökigare hem

Hon har väl aldrig hört tidigare att en kille sagt att han inte är attraherad av henne. Så blev lite reality check. Men ja lite omoget och "ick" att reagera sådär starkt som hon gjorde...
Är väl ganska känt fenomen att kvinnor inte kan ta ett avvisande på ett bra sätt
Citera
2025-05-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
För att vara den som är den men det vore ju väldigt konstigt att lämna över sin egen lägenhet till en närapå främling för att själv sova borta, för Denices egen del tror jag hon inte skulle uppfatta någon som helst fobisk skillnad mellan att sova i hans lägenhet själv eller bo på hotell själv, hans rena hus är ju som ett jävla lyxhotell, Hotellporren tror jag t.o.m är bättre än Sams

Hans fru.Ingen direkt främling.Vaddå skulle hon stjäla nåt eller? Inför filmteamet? Han hade tidigare lovat att om nåt hände så skulle hon ha lägenheten och han sova hos nån kompis,pga hennes hotellfobi..(jag har en vän som vaknade av både kackerlackor och biten av vägglöss på hotell,förstår hennes motvilja). Nu sa han att han ville sova ensam i lgh. Det var bara taskigt.Riktigt elakt rent av.
Citera
2025-05-27, 00:41
Medlem
Blir äcklad av Dennis sexfixering. Förvånande att Jannika verkar "kär" med tanke på att relationen kretsar kring hans kuk. Han sökte väl till programmet för att kunna bli av med oskulden.
Jannika pratar om hans "impotens":
"När det går bra för dig, då blir du jätteexalterad och säger KOM, KOM, KOM, men jag vill säga NEJ NEJ NEJ!"
I senare avsnitt får han tala ut med psykologen angående hans gråt-och panikattack han fick när han kom för tidigt. Totalt gränslös man.

Sam är mycket obehaglig och verkar ha svårt att hantera människor. Lever upp till den stereotypa bilden av läkare som autistisk, självupptagen och allvarsam men för den delen inte särskilt smart. Har säkert köpt sig en läkarlegitimation för att bli accepterad inom familjen. Han blev svårt chockad och kunde inte begripa att Denise blev sårad när han kallade henne för oattraktiv.

Denise och Alexander är trevliga och lättsamma människor som borde bli ihop. Den godhjärtade Jannika kan bli ihop med sköra Pontus.

Sam och Dennis borde leva ensamma.
Citera
2025-05-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hon har väl aldrig hört tidigare att en kille sagt att han inte är attraherad av henne. Så blev lite reality check. Men ja lite omoget och "ick" att reagera sådär starkt som hon gjorde...
Är väl ganska känt fenomen att kvinnor inte kan ta ett avvisande på ett bra sätt

Med tanke hur många kvinnor som blir utsatta för hot,våld,mord av män de avvisar, är det snarare män som har svårt att ta ett avvisande från en kvinna.En kvinna som säjer tydligt nej till en man (nån som raggar på krogen,eller sin pojkvän el vilken man som helst) kan råka jävligt illa ut pga kränkta män med skört ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in