2025-05-25, 15:26
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Speciellt när hans bästa kompis Grankvist precis blivit persona non grata i Heif och sparkad från samma position.

Tur då att Andreas Granqvist är ett aktat namn i HIF, på grund av sina insatser som spelare. Detsamma gäller Henrik Larsson. Därmed inte sagt att de klarar vilken uppgift som helst i föreningen.

Dahlberg har jag förtroende för.
Citera
2025-05-25, 20:05
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Frågan måste ställas nu. Är Mikael Dahlberg en ännu sämre sportchef än vad han var spelare? Då var han ändå en legendariskt dålig spelare.

Dahlberg är 1000 gånger bättre spelare/sportchef än du är en forummedlem a.k.a. tippare här på Flashback. Så otroligt korkade uttalanden.
Citera
2025-05-26, 05:06
Medlem
rikastistorstans avatar
Vem är näst bästa spelare i Superettan efter Isak Dahlqvist? Mujanic? Dyrestam? Fler bud?
Citera
2025-05-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Jag har haft lite koll på elitfotbollen dom senaste 30 åren, bred allmän koll som många andra fotbollsintresserade.
Många lag som varit uppe i allsvenskan har åkt ut och sen snabbt ner i tredjedivisionen, Umeå FC, Oddevold, Västra Frölunda, Västerås SK (tror jag) och säkert fler.
Om ÖSK åker ur, vilka av dom andra lite större klassiska klubbarna har åkt allsvenskan för att strax därpå åka ur andradivisionen?
ÖIS, Gais väl? Några fler? Degerfors kanske också (men det är väl bara en klassisk klubb, ingen större klubb på det sättet jag tänker mig).
Gefle IF är väl rätt färskt, och ligger risigt till i Div1 norra. Sen alla pizza lag. Som Dalkurd, Syrianska IF, Assyriska om jag inte minns fel. Åtvidaberg men det kanke var ett tag sen.
Citera
2025-05-26, 17:48
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Öster ramlade väl två år på raken?
Yes, två gånger om under 2000-talet. Kalmar FF har också gjort det men det var 1986 ut allsvenskan 1987 ur div 1 södra för de rödvita.
Citera
2025-05-26, 18:27
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Vem är näst bästa spelare i Superettan efter Isak Dahlqvist? Mujanic? Dyrestam? Fler bud?

Alfonsi
Citera
2025-05-26, 20:41
Medlem
Citat:
Tycker Alfonsi verkar spännande, Öis har vänt mot Umeå efter en riktigt dålig halvlek.

Edit: Och där kom 3 - 3.
Citera
2025-05-26, 23:40
Medlem
Citat:
Noah Christoffersson
Citera
2025-05-27, 04:43
Medlem
Kan man hoppas att VSK nu äntligen har fått ordning på spelet? Plötsligt bara 3 poäng från uppflyttning. Umeå nästa. Grattis till poängen. Men förlora mot oss.
Citera
2025-05-27, 05:39
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Alfonsi

Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Tycker Alfonsi verkar spännande, Öis har vänt mot Umeå efter en riktigt dålig halvlek.

Edit: Och där kom 3 - 3.

Citat:
Ursprungligen postat av holden122
Noah Christoffersson

Bra bud. Står dock fast vid Mujanic. Vilken jävla fin fotbollsspelare han är.
Citera
2025-05-27, 11:17
Medlem
zebra121s avatar
Falkenberg är en fin klubb med f.d. HIF-ikonen Christoffer Andersson. Laget vid havet går bra nu. Tre vinster på de sex senaste och bara en förlust. De kan nog vara med en bra bit in på säsongen.

För vår del kräver jag fyra poäng på i de två kommande matcherna. Det ska vara fullt möjligt. Derbyt ikväll i Trelleborg först på menyn.
Citera
2025-05-27, 12:21
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Falkenberg är en fin klubb med f.d. HIF-ikonen Christoffer Andersson. Laget vid havet går bra nu. Tre vinster på de sex senaste och bara en förlust. De kan nog vara med en bra bit in på säsongen.

För vår del kräver jag fyra poäng på i de två kommande matcherna. Det ska vara fullt möjligt. Derbyt ikväll i Trelleborg först på menyn.
Jag tänkte för mig själv att man borde kunna kräva fyra poäng ikväll i ren kompensation för den senaste insatsen, men tre låter ju iofs mera realistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in