2025-05-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Rantanen har fått soppatorsk då han inte har en spelare av Mackinnons klass att dra fördel av
Rantanen blir således inte första finne att vinna Conn Smythe Trophy som någon finländare tidigare i tråden drömt om.
Blir nog Florida och Edmonton i final, lutar åt Florida om inte McDavid presterar på toppen av sin förmåga

Blir ett jäkla väsen och eskalerar så fort han lyckas göra mål dock. Då är han bäst i världen och finns ingen att jämföra med tydligen.
Tur för oss att han återgått till de normala så vi slipper alla dessa kaskader här.
Citera
2025-05-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorLUL
Läste att Carolina nu har förlorat senaste 15 konferensfinalerna de spelat. 0-15, sinnessjukt.
Intressant hur det kan låsa sig så totalt för ett lag.

Det är väl en platå som Carolina når upp till men inte tar sig förbi. De verkar inte vara tillräckligt bra för att ta sig förbi conferencenivån. De är nog själva medvetna om det och försökte därför få in Rantanen, men det lyckades inte. De har de minst lyskraftiga toppspelarna av de fyra kvarvarande lagen.
Citera
2025-05-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Rantanen har fått soppatorsk då han inte har en spelare av Mackinnons klass att dra fördel av
Rantanen blir således inte första finne att vinna Conn Smythe Trophy som någon finländare tidigare i tråden drömt om.
Blir nog Florida och Edmonton i final, lutar åt Florida om inte McDavid presterar på toppen av sin förmåga

Nu gjorde visserligen Robertson mål igår för Dallas, men har ser rätt trög ut. Ska Dallas ha en chans måste Robertson producera bättre. Särskilt om Rantanen går in i en svacka. Hintz frånvaro är tung för Dallas. För övrigt riktigt ful grej av Nurse när ha slashade Hintz på foten, borde stängas av tycker jag. Nurse spelar ofta ganska fult, han är inte tuff. Hade en riktigt grov crosschecking i ryggen på en spelare i matchen igår mitt framför domaren, men som domaren valde att inte ta. Hade det varit McDavid som gick i backen hade det varit soklar utvisning.
Citera
2025-05-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Bra analys

Marner skulle funka i lag som Chicago, Pittsburgh,San Jose. I uppbyggnadsfasen.

Och att lagen har s.k finess kedjor,och tydliga 3/4 kedjor.

Nylander tror jag vill hålla sig bland slutspelslagen, tänker Washington,Los Angeles eller Vancouver om dom släpper Boeser.

Tror Toronto behåller Matthews som är Franchise spelare. Tavares får dom leva med,eller köpa ut.

Reilly borde dom inte släppa. Viktig back.

Tavares kontrakt löper precis ut. Det kontraktet var ju värdelöst. De kan skriva på honom igen, men högst på 6m. Han är kapten, och en ansedd spelare, men hans skridskoåkning är sämst. Det man får från Tavares är ett hjärta för sitt barnddomslag, i dessa tider har det ett stort värde.

Marner? Hade ett okej playoffs. Poäng per match, men ofysisk. Vad har man en sådan spelare till som tar en till slutpspel, men väl i slutspel måste matchas strategiskt. Han nekade ju ett jättekontralr, vilket nog tyder på adjö till Leafs. Som sagt, väldigt redundent med Marner och Nylander i samma lag.

Matthews? Ovärdelig i säsongsspel, men en sådan stor och stark spelare blir utraderad så effektivt? Vad är felet?? Det är inte vad man får för 13 miljoner.

Nylander? Han predterar i både säsong och slutspel, men vem vet? Kanske är han toxisk i sfären? Nylander och Matthews skulle jag behålla. Sign and trade Marner för att få något, eller signa för en säsong- två säsonger, och tradea när bud kommer.
Tavares resignas på mellan caphit.
Scanna marknaden efter spelare som Hyman, bunting, Knies, och spelare som Justin Williams som kan kriga i slutspel.
McDavid sitter på utgående kontrakt. Kanske en swap av Marner och McDavid vore möjlig, men tvek på att McDavid bara överger edmonton så.
Citera
2025-05-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
I praktiken så är Marner och Matthews mer lika än Marner och Nylander.

M&M blir stillastående passningsläggare som fastnar i kaoset i slutspelet. Nylander lyckas skapa ytor och komma i farliga lägen.

Om inte Matthews gjorde så mycket mål, samt ar lite fysisk (har också en av NHLs bästa balansstyrka i benen) , så hade jag gjort en massiv trade på honom. Mot två bra spelare.

Matthews + Domi för två duktiga forwards.
Citera
2025-05-26, 17:50
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Om inte Matthews gjorde så mycket mål, samt ar lite fysisk (har också en av NHLs bästa balansstyrka i benen) , så hade jag gjort en massiv trade på honom. Mot två bra spelare.

Matthews + Domi för två duktiga forwards.
loooooooooooooooooool
Vem fan skulle ge bort två duktiga forwards mot Matthews + Domi?
Det ultimata målet måste ju vara att vinna SC... då är det hål i huvudet att ge bort två duktiga forwards mot Matthews som aldrig presterar när det gäller. Ligans mest överbetalda spelare är han också förmodligen.
Citera
2025-05-26, 20:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
loooooooooooooooooool
Vem fan skulle ge bort två duktiga forwards mot Matthews + Domi?
Det ultimata målet måste ju vara att vinna SC... då är det hål i huvudet att ge bort två duktiga forwards mot Matthews som aldrig presterar när det gäller. Ligans mest överbetalda spelare är han också förmodligen.
Grundserien är dock en stor grej för många lag. Buffalo hade betalt vad som helst bara för att ta sig dit och vinna en runda. Fem hemmamatcher i ett slutspel måste dessutom ge en saftig summa pengar med dagens biljettpriser.
Citera
2025-05-26, 23:11
Medlem
sebastian_s avatar
Intressant hur Mcdavid verkligen börjar dra ifrån Mackinnon. Under slutspelet 2022 så tänkte man ändå att det här kunde vara Mackinnons epok att dominera. Colorado som ett ständigt konferensfinallag de kommande åren.

Men från slutspelet 2022 start fram till dagens datum så har Mackinnon 56 poäng och Mcdavid 117 poäng. Alltså mer än dubbelt så många poäng. Jag såg inte det komma.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-05-27 kl. 00:10.
Citera
2025-05-27, 03:46
Avslutad
Citat:
Intressant hur Mcdavid verkligen börjar dra ifrån Mackinnon. Under slutspelet 2022 så tänkte man ändå att det här kunde vara Mackinnons epok att dominera. Colorado som ett ständigt konferensfinallag de kommande åren.

Men från slutspelet 2022 start fram till dagens datum så har Mackinnon 56 poäng och Mcdavid 117 poäng. Alltså mer än dubbelt så många poäng. Jag såg inte det komma.

Så är det, men du luras nu med statistiken tycker jag.

Mackinnon har lirat 56 matcher under den perioden mot McDavids 67.

Så målsnittet för Mackinnon ligger på 1,24 vilket är en grym siffra.

Mcdavids ligger på 1,74 är ju sanslöst bra!

Om du tänker att 100 poäng under en säsong ger ett poängsnitt på 1,22 så inte har Mackinnon på något vis tappat fart under slutspelet.
Dock är ju McDavid i en egen klass. Snittet för Draisaitl låg runt 1,50.
Så firma McDry levererar då även i slutspel de kan ingen ta ifrån dem!

Ps. Kollar ett segt Florida som möter ett Carolina som sprattlat till i hopp om att slippa en swep......
Citera
2025-05-27, 04:28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Så är det, men du luras nu med statistiken tycker jag.

Mackinnon har lirat 56 matcher under den perioden mot McDavids 67.

Så målsnittet för Mackinnon ligger på 1,24 vilket är en grym siffra.

Mcdavids ligger på 1,74 är ju sanslöst bra!

Om du tänker att 100 poäng under en säsong ger ett poängsnitt på 1,22 så inte har Mackinnon på något vis tappat fart under slutspelet.
Dock är ju McDavid i en egen klass. Snittet för Draisaitl låg runt 1,50.
Så firma McDry levererar då även i slutspel de kan ingen ta ifrån dem!

Ps. Kollar ett segt Florida som möter ett Carolina som sprattlat till i hopp om att slippa en swep......
Nej jag ville faktiskt fokusera på det totala antalet poäng för att det visar att Edmonton har gått längre och att Mcdavid varit en mycket större grej i slutspelen de senaste åren. Det som jag var tveksam till att han skulle vara. Men det är sant att jag borde lagt till antalet matcher för säkerhets skull.

Jag trodde att Colorado skulle vinna igen senaste 2025. Att Mackinnon skulle vara med i en massa klassiska matcher in på den tidiga sommaren.

Att Mcdavid växlar upp poängproduktionen i slutspel tycker jag är det mest imponerande med honom av allt. Mcdavids stil ska ju egentligen inte vara lämpad för slutspelshockey. Men det är ju bakvänt allting. Matthews borde passa bäst av stjärnorna, och han är sämst.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-05-27 kl. 04:36.
Citera
2025-05-27, 05:49
Avslutad
Citat:
Nej jag ville faktiskt fokusera på det totala antalet poäng för att det visar att Edmonton har gått längre och att Mcdavid varit en mycket större grej i slutspelen de senaste åren. Det som jag var tveksam till att han skulle vara. Men det är sant att jag borde lagt till antalet matcher för säkerhets skull.

Jag trodde att Colorado skulle vinna igen senaste 2025. Att Mackinnon skulle vara med i en massa klassiska matcher in på den tidiga sommaren.

Att Mcdavid växlar upp poängproduktionen i slutspel tycker jag är det mest imponerande med honom av allt. Mcdavids stil ska ju egentligen inte vara lämpad för slutspelshockey. Men det är ju bakvänt allting. Matthews borde passa bäst av stjärnorna, och han är sämst.
Ja, McDavid är i en klass för sig. Det blir lite orättvist att jämföra honom med någon alls.
Att han har det snitt han har i slutspel är faktiskt anmärkningsvärt. Han hämmas bevisligen inte av att det blir slutspelshockey.
Citera
2025-05-27, 13:27
Medlem
Kedoxs avatar
En liten hälsning till Bizzare & Clintan.
Jäkla otur med avstängning nu när era lag går så bra. Så kan det bli.

Jaja. Kan det bli en repris på förra årets final? Florida är givna men Edmonton kan säkert också knöla sig vidare.

Hade det isåfall blivit första gången vi har exakt samma match-up i final två år i rad sen Detroit-Pittsburgh 08 & 09?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in