Citat:
Ursprungligen postat av
Konstnarren5
TS verkar vara självcentrerad och helt sakna förmåga till empati.
Det går i vågor. Jag tror det är så för många män.
När det kommer till praktiska frågor som till exempel politik så lönar det sig inte att dalta. Andra gånger kommer man väldigt långt med empati. Det här kan ju förstås gå i klinch.
Just det här fallet kan det vara så att du har rätt. Därav ursäkten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Läxan:
Nästa gång du avvisar en tjej, ha balls nog att sluta vara "kompis" med henne. Det är bara TS egen feghet och svaghet som gör att hänger med en tjej som egentligen vill ligga med honom. "Åh, har jag förstört vår vänskap?". Ingen heterosexuell man säger så och menar det.
När exakt slutade folk förstå att uttrycket "Vi kan väl fortsätta vara vänner?" är en vit lögn?
Ska ta det med mig. Det är svårt men ska man vara man så ska man utstå svåra saker.
Att män och kvinnor inte kan vara vänner är i regel sant(se When Harry met Sally) men det går absolut.
Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Om det du skriver är sant, att ni hade en tydlig överenskommelse om trekant, då förstår inte jag vad du har gjort för fel. Det är hon som lovat något utan att kunna hantera det. Eller var tanken att ni två tillsammans skulle ut och ragga en lämplig kandidat?
Lite så ja.
Citat:
Du får acceptera läget. Det som har hänt har hänt och du får hantera dina känslor över vetskapen att hon tycker att du är en skitstövel. Du får hoppas att hon inte sprider det vidare till andra. Sedan får du lära dig att vänskapsrelationer mellan män och kvinnor är svårt även om det absolut går men det ställer höga krav på parterna och är inget som ska ges lättvindigt till vem som helst.
Andra tankar jag har är att detta var lite uppfriskande omvänt mot alla de män som accepterar att de befinner sig i friend-zone (FZ). Det här visar att det är ingen skillnad mellan män och kvinnor där. Den som väljer att befinna sig i FZ får skylla sig själv om han/hon blir sårad.
Jag förstår inte vad du ska be om ursäkt för. Det var hennes val att vara i FZ och hoppas. Det är inte ditt ansvar om hon kan hantera det eller inte.
// CC
Jag förstår vad du menar med att det är uppfriskande. Delvis på henne men det hela bygger på att en vän har uttryckligen bett dig att inte säga något och så går du och säger det ändå.