2025-05-26, 20:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Och jag kan räkna på ena handen de familjer där mannen dominerade. Ingen av dem lever längre.

Dina erfarenheter får som sagt stå för dig.

Citat:
Kvinnor har ju ända sedan de lärde sig gå drillats i det sociala spelet och manipulation eftersom de är fysiskt svagare. Man borde drilla pojkar lika hårt så de kan försvara sig eftersom det fysiska övertaget är värdelöst i ett modernt samhälle.

Absolut, pojkar borde drillas i det sociala spelet, kommunikation och hur man hanterar och uttrycker känslor. Antalet skilsmässor hade troligen gått ner.
Citera
2025-05-26, 20:13
Medlem
"Det var längesen gruppen män var beskyddare för gruppen kvinnor. "

Nu pissar du på alla män som dör vid fronten i Ukraina.

"Försörjaren" blev mannen för att kvinnan förtrycktes och diskriminerades.

Försörjaren blev mannen eftersom kvinnan var svag och hjälplös när hon skulle föda barn på savannen och behövde försörjning och beskydd eftersom människobarn utvecklas så långsamt jämfört med andra däggdjur. Varför tror du män är mycket större och starkare som grupp?

"De två första meningarna har jag ingen aning om vad du menar med."

De är väl obekväma så de kan man ju välja att inte förstå.
Citera
2025-05-26, 20:20
Medlem
"Dina erfarenheter får som sagt stå för dig. "

Uttryck som "Happy Wife, Happy Life" och "Jag skall bara kolla med regeringen" är det BARA män som säger. Kvinnor kan svara på stående fot om man kan umgås på lördag eftersom det är hon som bestämmer.

"Absolut, pojkar borde drillas i det sociala spelet, kommunikation och hur man hanterar och uttrycker känslor. Antalet skilsmässor hade troligen gått ner."

Om du gör pojkarna till kvinnor kommer ingen kvinna vilja ha dem. Problemet med er kvinnor är att ni tror att det funkar att uppfostra pojkar till flickor. Om du uppfostrar en flicka till att bli som en pojke kommer ju bara homosexuella män och heterosexuella kvinnor tända på dem.
Citera
2025-05-26, 20:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Försörjaren blev mannen eftersom kvinnan var svag och hjälplös när hon skulle föda barn på savannen och behövde försörjning och beskydd eftersom människobarn utvecklas så långsamt jämfört med andra däggdjur. Varför tror du män är mycket större och starkare som grupp?

Exakt. Hence - det var längesen gruppen män var beskyddare åt gruppen kvinnor.

Citat:
De är väl obekväma så de kan man ju välja att inte förstå.

Du slingrar dig som vanligt. Om du inte kan förklara vad du menar så var hellre tyst.

Citat:
Uttryck som "Happy Wife, Happy Life" och "Jag skall bara kolla med regeringen" är det BARA män som säger. Kvinnor kan svara på stående fot om man kan umgås på lördag eftersom det är hon som bestämmer.

Som sagt, om män tog lika stort ansvar för sina barn och sin familj som kvinnor så hade männen också kunnat svara på stående fot om man kunde umgås på lördag.

Citat:
Om du gör pojkarna till kvinnor kommer ingen kvinna vilja ha dem. Problemet med er kvinnor är att ni tror att det funkar att uppfostra pojkar till flickor. Om du uppfostrar en flicka till att bli som en pojke kommer ju bara homosexuella män och heterosexuella kvinnor tända på dem.

Jag pratar inte om att göra pojkar till flickor. Jag pratar om kommunikation, något oerhört grundläggande i människan. Kan man inte hantera och uttrycka sina känslor och som du säger, inte använda sin fysiska överlägsenhet i ett modernt samhälle. Vad blir man då?
Svar: en frånskild varannan vecka pappa eller bara ensam eller fast i ett dysfunktionellt förhållande(n).
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-26 kl. 20:47.
Citera
2025-05-26, 20:53
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Exakt. Hence - det var längesen gruppen män var beskyddare åt gruppen kvinnor.

Majoriteten av beskyddarna (militär, polis, brandman) är män.

Och glöm för all del inte skattetransfereringen som pappa staten tar från sina söner och ger till sina döttrar, var det inte 3 miljoner över en livstid?
Citera
2025-05-26, 20:53
Medlem
"Exakt. Hence - det var längesen gruppen män var beskyddare åt gruppen kvinnor. "

Biologin släpar efter i huvudet på kvinnor eftersom de vill att mannen skall vara lång vilket känns tryggt = beskyddare.

"Du slingrar dig som vanligt. Om du inte kan förklara vad du menar så var hellre tyst. "

Jag kan inte förstå vad jag skriver åt dig.

"Som sagt, om män tog lika stort ansvar för sina barn och sin familj som kvinnor så hade männen också kunnat svara på stående fot om man kunde umgås på lördag. "

Det spelar ingen roll hur engagerad mannen är eftersom han är inne på kvinnans domän... Familjen AB.

"Jag pratar inte om att göra pojkar till flickor. Jag pratar om kommunikation, något oerhört grundläggande i människan. Kan man inte hantera och uttrycka sina känslor och som du säger, inte använda sin fysiska överlägsenhet i ett modernt samhälle. Vad blir man då?
Svar: en frånskild varannan vecka pappa."

Du har fel... igen. Det är de Cool-Steffe (sportfånen med atletisk kropp) som gör tjejen på smällen. Sedan drar han och då får Beta-Bertil ta hand om hans barn och kanske få egna barn om inte kvinnan redan är nöjd med de hon har.
Citera
2025-05-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Vill du ha hyllningar till kvinnor kan du läsa valfri svensk dags- eller kvällstidning, se valfri Netflix-serie, läsa valfri svensk universitetskurs, med mera med mera.

Den här tråden efterlyser inte hyllningar till kvinnor. Och den innehåller inte heller kvinnohat.

Det är inte jag som har startat denna tråd. Det är TS som vill veta vad kvinnor är bättre på än män. Ge honom dina råd vart han kan finna svar.

Jag vet iaf det självklara svaret: kvinnor är bättre än män på att komplettera män.

Och män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor.

Båda könen behövs och könen behöver varandra.
Citera
2025-05-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Majoriteten av beskyddarna (militär, polis, brandman) är män.

Och glöm för all del inte skattetransfereringen som pappa staten tar från sina söner och ger till sina döttrar, var det inte 3 miljoner över en livstid?

Det går ju bra att sitta och raljera över soldater men när det blir allvar är det skönt att gömma sig bakom någon.
Citera
2025-05-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är inte jag som har startat denna tråd. Det är TS som vill veta vad kvinnor är bättre på än män. Ge honom dina råd vart han kan finna svar.

Jag vet iaf det självklara svaret: kvinnor är bättre än män på att komplettera män.

Och män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor.

Båda könen behövs och könen behöver varandra.

Enligt många kvinnliga skribenter behöver de ingen man och jag har flera manliga vänner som valt att leva ensamma fr o m 25 år till döden. De lägger sin energi och pengar på annat som ger dem mer. En av dem konstaterade att det inte är värt att offra alla sina intressen och allt man tycker om att göra för sex. De tjänar bra och har råd att välja att leva själva.
Citera
2025-05-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har läst massor av dina inlägg. Mycket sakliga, informativa, intressanta och vettiga argument har du bidragit till i olika trådar. Humor har du också.

Det gör inte jag heller. Många kvinnohatare försvarar sina argument med näbbar och klor, t ex genom art hävda att det är gruppens snittskillnad som är relevant och inte enskilda individers resultat, särskilt när gruppen mäns snittskillnad är större än gruppen kvinnors snittskillnad. Är det omvänt, då räknas endast resultat på individnivå.

Så tokigt resonerat!

Många kvinnohatare raljerar över kvinnors uppfinningar och tycker de är alltför simpla och inte kräver någon intelligens. De påstår också att kvinnor inte var först med en helt ny tekniskt avancerad grej utan gjorde endast enkla förbättringar av redan existerande uppfinningar.

Men de tänker inte på att det är svårast att komma på mycket enkla uppfinningar. Så enkla men så geniala, just för att ingen kommit på det tidigare. Exempel på vardagsprodukter: chocolate chip cookies, kaffefiltret Melitta, engångsblöjan, öl och mensskydd. Varor som konsumeras av flera hundratals miljoner människor varje dag.

Det är verkligen sorgligt att ideligen läsa om hur misogyna snubbar ringaktar och hånflabbar åt dessa enkelt konstruerade uppfinningar.

Innan jag började som debattör i bland annat feministforumet för några år sedan kunde jag inte förställa mig svenska män ha en unken kvinnosyn. Verkligen trist att läsa deras inlägg. Så länge detta kvinnohat frodas, både i samhället och på anonyma diskussionsforum, behövs feminism.

Absolut! Det håller jag med om.

Mycket kloka analyser lupac!

Dock är det endast en klick kvinnohatare. Flertalet män är normala icke kvinnohatare. Men här på FB verkar den klick kvinnohatare som finns ha samlats...

Och så länge det finns kvinnohat och kvinnoförtryck, så behövs feminismen, precis som du skriver.

Kvinnor är i övrigt bättre än män på att komplettera män. Båda könen behövs och behöver samarbete. De bittra kvinnohatarna borde börja försöka att förstå detta.
Citera
2025-05-26, 21:08
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Om män är bättre än kvinnor på allt så är män bättre på att vara kvinnor än kvinnor.

Sug på det, och den logiken.
Citera
2025-05-26, 21:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Biologin släpar efter i huvudet på kvinnor eftersom de vill att mannen skall vara lång vilket känns tryggt = beskyddare.

Så kan det absolut vara. Motsäger dock inget av det jag skrev.

Citat:
Jag kan inte förstå vad jag skriver åt dig.

Nähä, det var ju en aning oroväckande.

Citat:
Det spelar ingen roll hur engagerad mannen är eftersom han är inne på kvinnans domän... Familjen AB.

Undanflykter.

Citat:
Du har fel... igen. Det är de Cool-Steffe (sportfånen med atletisk kropp) som gör tjejen på smällen. Sedan drar han och då får Beta-Bertil ta hand om hans barn och kanske få egna barn om inte kvinnan redan är nöjd med de hon har.

Klassisk manosfär sörja. För det första delas inte människor in i "beta", "alfa" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in