Citat:
Ursprungligen postat av
JqsClouseau
Försörjaren blev mannen eftersom kvinnan var svag och hjälplös när hon skulle föda barn på savannen och behövde försörjning och beskydd eftersom människobarn utvecklas så långsamt jämfört med andra däggdjur. Varför tror du män är mycket större och starkare som grupp?
Exakt. Hence - det var längesen gruppen män var beskyddare åt gruppen kvinnor.
Citat:
De är väl obekväma så de kan man ju välja att inte förstå.
Du slingrar dig som vanligt. Om du inte kan förklara vad du menar så var hellre tyst.
Citat:
Ursprungligen postat av
JqsClouseau
Uttryck som "Happy Wife, Happy Life" och "Jag skall bara kolla med regeringen" är det BARA män som säger. Kvinnor kan svara på stående fot om man kan umgås på lördag eftersom det är hon som bestämmer.
Som sagt, om män tog lika stort ansvar för sina barn och sin familj som kvinnor så hade männen också kunnat svara på stående fot om man kunde umgås på lördag.
Citat:
Om du gör pojkarna till kvinnor kommer ingen kvinna vilja ha dem. Problemet med er kvinnor är att ni tror att det funkar att uppfostra pojkar till flickor. Om du uppfostrar en flicka till att bli som en pojke kommer ju bara homosexuella män och heterosexuella kvinnor tända på dem.
Jag pratar inte om att göra pojkar till flickor. Jag pratar om kommunikation, något oerhört grundläggande i människan. Kan man inte hantera och uttrycka sina känslor och som du säger, inte använda sin fysiska överlägsenhet i ett modernt samhälle. Vad blir man då?
Svar: en frånskild varannan vecka pappa eller bara ensam eller fast i ett dysfunktionellt förhållande(n).