Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Som jag sagt tidigare gäller det att fånga upp männen som tråden handlar om redan i plugget. Vi ska inte acceptera hat mot kvinnor i klassrummen och redan där kan lärare se vilka som kommer hamna snett senare i livet.
Du börjar svamla om andra grupper som sprider hat men vi kan väl hålla oss vid gruppen incels som tråden handlar om?
Det handlar inte om vad jag personligen tycker. Att tycka det är kvinnors fel att man inte får ligga och att de därmed ska straffas med våld är en åsikt som 99,99% av befolkningen tycker är oacceptabel att yttra offentligt och gör man det så får man ta konsekvenserna tex att inte få vissa jobb, bli lagförd eller allmänt utstött.
Men det är alltid beklagligt att det ska gå så långt att en av dessa individer mördar en kvinna eller ens hotar en kvinna. Det bästa vore om de fick rätt stöd och hjälp INNAN det går över till en polissak. Men det vill inte du uppenbarligen för tycker man så är man en kommunistisk åsiktspolis.
Det är uppenbart kvinnor som inte vill ligga med dem, så jag anser att de har dragit rätt slutsats och det gör dem bittra, fullt förståeligt.
De som kommer att gå snett för i livet är sällan incels. De flesta sådana blir kriminella våldsverkare och de får knulla.
Incels mördar inte alls många kvinnor, knappt nån. Bland de psykiska, har många varit i kontakt med psykvården, men det går inte att spärra in alla som man bara misstänker redan i skolan. De flesta blir inte massmördare.
Incels är bittra och lägger ord på sin bitterhet. Det här är inget nytt. Det är bara internet som är nytt.
De flesta kvinnor dödas i förhållanden med icke incels. Så utifrån det är incels mindre våldsbenägna. Man måste se till verkligheten inte fantisera ihop saker. Många som hatar kvinnor på internet är inte ens incels. Man föraktar bara kvinnor, men verkar kunna få kvinnor ändå.
Det stora problemet är de som är psykiskt sjuka. Men det gäller även kvinnan som stack ned ett antal nyligen. Att fånga dem är svårare. De är inte nödvändigtvis ute på internet och skriver hatiska inlägg, utan verkar ofta leva i sin egen fantasivärld och har egentligen inte med incels att göra.
Trans verkar faktiskt vara en väldigt våldsam grupp. Många mördare bland dem, utifrån antalet och mycket psykiska problem.
Man skapar en falsk hotbild och vill agera mot en massa människor moraliskt utifrån det. Men som jag skrev tidigare, åt någon annan, man ska straffas för sina handlingar inte sina åsikter. Det är en rättsprincip som borde följas i ett demokratiskt samhälle. Ni stalinister har en annan syn.