2025-05-26, 19:29
Medlem
Det ligger ju viss humor i att det just är liberalerna som kommer med det här förslaget.
Feministäcklen gör som de alltid har gjort. Kritik ska undvikas och tystas ner, debatten ska aldrig tas.

Blir för övrigt intressant att se hur staten ska tvinga mig att gilla det kvinnliga könet. Spelar ingen roll hur sviniga svenska kvinnor är, jag måste tycka om allt de gör i alla väder. I framtiden är det olagligt att inte gilla dem.
Sedan får jag höra att jag lever i ett "patriarkat". Var sitter det nånstans? Är det patriarkatet som ska tvinga mig att tycka om kvinnor helt utan anledning?
Citera
2025-05-26, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Det ligger ju viss humor i att det just är liberalerna som kommer med det här förslaget.
Feministäcklen gör som de alltid har gjort. Kritik ska undvikas och tystas ner, debatten ska aldrig tas.

Blir för övrigt intressant att se hur staten ska tvinga mig att gilla det kvinnliga könet. Spelar ingen roll hur sviniga svenska kvinnor är, jag måste tycka om allt de gör i alla väder. I framtiden är det olagligt att inte gilla dem.
Sedan får jag höra att jag lever i ett "patriarkat". Var sitter det nånstans? Är det patriarkatet som ska tvinga mig att tycka om kvinnor helt utan anledning?

Varför resonerar du som en kastrerad bög? Varför tar du kvinnors åsikter på allvar? Varför bryr du dig om vad kvinnor tycker om någonting? i 99% av världen utanför Sverige anses du vara en svag bög och du skulle blivit ihjälslagen för att ens fundera i dessa tankebanor.
Citera
2025-05-26, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Snälla, sluta försöka ta dessa kvinnor på allvar. Att diskutera med kvinnor är totalt slöseri på tid och energi du kan lägga på att övertyga en man istället då det faktiskt betyder något. Kvinnor ska inte ha någon som helst makt över någonting alls.

Unga västerländska män under 30 skiter fullständigt i vad kvinnor tycker om någonting. De ser dem som horor som behöver sättas på plats.

Börjar faktiskt närma mig den åsikten, börjar verkligen kännas som att kvinnlig rösträtt var ett misstag, vi kunde väl åtminstone prova på demokrati med enbart manlig rösträtt först (inte bara de välbärgade, kanske till och med militär tjänstgöring för access som grekerna). Känns som att det hade kunnat vara ett bättre mellanting.

Nu är jag närmare 40 än 30 och delar inte den synen men jag har förståelse för deras frustration, hade jag inte själv varit nedbunden och yngre hade jag nog inte satsat på västerländskt, men nu lyckades jag på något sätt komma över en bra kvinna iaf så jag tar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Nä verkligen inte. Jag skrev att vi uppenbarligen inte är jämställda eftersom att vi behöver olika lagstiftningar då kvinnors organiserade våld mot män nog inte ens existerar, eller är försvinnande liten i alla fall.

Beror på vad du menar med våld. Menar du bara fysiskt våld så är det inte särskilt vanligt tror jag inte, men det förekommer absolut. Kvinnor uttrycker sin aggression på andra vis. Oftast genom lögner, manipulation, rykten etc. Kortfattat, lögner tårar och sex för att få sin agenda igenom. Väldigt ofta går de genom myndigheterna eller liknande. Ibland ännu värre, genom barnen. Men oftast genom gruppen och andra män. Det finns gott om extremist manshatar miljöer både på internet och IRL. De tillåts sprida sin dynga och influera flickor och kvinnor överallt. I skolan både högre och lägre, i sociala medier, i tidningen etc.

Frågan är varför man inte bara inför att allt könsbaserat hat ska klassas som terrorism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Varför resonerar du som en kastrerad bög? Varför tar du kvinnors åsikter på allvar? Varför bryr du dig om vad kvinnor tycker om någonting? i 99% av världen utanför Sverige anses du vara en svag bög och du skulle blivit ihjälslagen för att ens fundera i dessa tankebanor.
Varför jag tar dem på allvar? För att de försöker stifta dystopiska lagar som inskränker min tankefrihet. Jag ska inte ha rätt att känna vissa känslor och tänka vissa tankar för att någon ärkefitta någonstans tar illa vid sig.
Citera
2025-05-26, 19:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Som jag sagt tidigare gäller det att fånga upp männen som tråden handlar om redan i plugget. Vi ska inte acceptera hat mot kvinnor i klassrummen och redan där kan lärare se vilka som kommer hamna snett senare i livet.

Du börjar svamla om andra grupper som sprider hat men vi kan väl hålla oss vid gruppen incels som tråden handlar om?

Det handlar inte om vad jag personligen tycker. Att tycka det är kvinnors fel att man inte får ligga och att de därmed ska straffas med våld är en åsikt som 99,99% av befolkningen tycker är oacceptabel att yttra offentligt och gör man det så får man ta konsekvenserna tex att inte få vissa jobb, bli lagförd eller allmänt utstött.

Men det är alltid beklagligt att det ska gå så långt att en av dessa individer mördar en kvinna eller ens hotar en kvinna. Det bästa vore om de fick rätt stöd och hjälp INNAN det går över till en polissak. Men det vill inte du uppenbarligen för tycker man så är man en kommunistisk åsiktspolis.
Det är uppenbart kvinnor som inte vill ligga med dem, så jag anser att de har dragit rätt slutsats och det gör dem bittra, fullt förståeligt.

De som kommer att gå snett för i livet är sällan incels. De flesta sådana blir kriminella våldsverkare och de får knulla.
Incels mördar inte alls många kvinnor, knappt nån. Bland de psykiska, har många varit i kontakt med psykvården, men det går inte att spärra in alla som man bara misstänker redan i skolan. De flesta blir inte massmördare.
Incels är bittra och lägger ord på sin bitterhet. Det här är inget nytt. Det är bara internet som är nytt.

De flesta kvinnor dödas i förhållanden med icke incels. Så utifrån det är incels mindre våldsbenägna. Man måste se till verkligheten inte fantisera ihop saker. Många som hatar kvinnor på internet är inte ens incels. Man föraktar bara kvinnor, men verkar kunna få kvinnor ändå.

Det stora problemet är de som är psykiskt sjuka. Men det gäller även kvinnan som stack ned ett antal nyligen. Att fånga dem är svårare. De är inte nödvändigtvis ute på internet och skriver hatiska inlägg, utan verkar ofta leva i sin egen fantasivärld och har egentligen inte med incels att göra.

Trans verkar faktiskt vara en väldigt våldsam grupp. Många mördare bland dem, utifrån antalet och mycket psykiska problem.

Man skapar en falsk hotbild och vill agera mot en massa människor moraliskt utifrån det. Men som jag skrev tidigare, åt någon annan, man ska straffas för sina handlingar inte sina åsikter. Det är en rättsprincip som borde följas i ett demokratiskt samhälle. Ni stalinister har en annan syn.
Citera
2025-05-26, 19:37
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Du ska tycka om kvinnor, annars är du en terrorist.

Du får dock inte tycka om kvinnor på ett sexuellt plan, för då är du också en terrorist.

Bara en ren beundran för hur bra de är på att vara lydiga och lära sig vad de blir tillsagda utantill och hur bra de är på att bli inkvoterade.
Citera
2025-05-26, 19:39
Avslutad
Citat:
Varför jag tar dem på allvar? För att de försöker stifta dystopiska lagar som inskränker min tankefrihet. Jag ska inte ha rätt att känna vissa känslor och tänka vissa tankar för att någon ärkefitta någonstans tar illa vid sig.

Jag har redan skapat en tråd på ämnet

(FB) Dags för svenska män att plundra svenska luder på alla sina tillgångar?
Citera
2025-05-26, 19:39
Bannlyst
är du säker på att du läste "rätt"?
Citera
2025-05-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det här är inte nytt. I USA för ett tag sen pratade man om att terrorklassa och förbjuda hela incel rörelsen.

Här i Sverige har SÄPO pratat i samma termer gällande "manosfären"/incelrörelsen.

Fortsätter dåden mot flickor och kvinnor som i tex Finland nu senast så är jag för att terrorklassa hela skiten helt klart. Ser ingen skillnad mellan incelrörelsen och höger- vänsterextremism, islamism, antisemitism, rasism, osv.

Vilken incelrörerelse??? Allt det där är ju bara påhittat för att kunna förtrycka män ännu mer.
Citera
2025-05-26, 19:45
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det här är inte nytt. I USA för ett tag sen pratade man om att terrorklassa och förbjuda hela incel rörelsen.

Här i Sverige har SÄPO pratat i samma termer gällande "manosfären"/incelrörelsen.

Fortsätter dåden mot flickor och kvinnor som i tex Finland nu senast så är jag för att terrorklassa hela skiten helt klart. Ser ingen skillnad mellan incelrörelsen och höger- vänsterextremism, islamism, antisemitism, rasism, osv.

Militanta incels (väldigt få) = modern feminism. Förbjud båda.
Männen är fysiskt våldsamma. Kvinnorna är socialt våldsamma.
Det handlar om physical violence VS reputation destruction. Detta har forskats på hur toxiska män och kvinnor skiljer sig åt som grupper rörande olika toxiska beteenden.
Elaka småpojkar slåss och hotar, elaka småtjejer ljuger, förtalar, manipulerar.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-05-26 kl. 19:50.
Citera
2025-05-26, 19:49
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vilken incelrörerelse??? Allt det där är ju bara påhittat för att kunna förtrycka män ännu mer.

Det handlar om hetero män som vill hitta kärleken men misslyckats och är ensamma. De är terrorister. Kvinnor och pride-folk däremot är hjältar. Det kallas för jämställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in