Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Nej det ska vi inte acceptera, utan säga till om det. Nu är det inte vad det här handlar om, så de kan han nog fortsätta med. Helst skulle man får ta honom i örat och förklara saker. Men det är olagligt. Han eller hon är förmodligen inte incel heller.
Men du menar att man ska förklara honom galen, spärra in honom på ett sinnessjukhus och pumpar honom full med droger, eller terrorklassa honom. Ideologiska korrigeringsanstalter kanske?
Så om man är hatisk mot incels som grupp, ska samhället ta sitt ansvar mot de människorna. Gör man det?
Det handlar inte om vad som säges för dig, utan vilken grupp man anses tillhöra. Ja, att kritisera Stalin eller sovjet, kom förstås med ett pris. Fick du bestämma skulle vi nog hamna i det helvetet.
Men du vill begränsa yttrandefriheten till ett minimum. Det är bara din moral och dina åsikter som ska styra vem man får hata.
Jag menar att hot måste man ta itu med, men de flesta oförskämdheter kan man bara angripa verbalt. Vill man inte bli kritiserad på internet, ska man nog inte vara där helt enkelt. För man utsätter sig frivilligt för det när man gör det och i praktiken gör sig till en offentlig person. Så har det varit för offentliga personer, längre än internet funnits.
Som jag sagt tidigare gäller det att fånga upp männen som tråden handlar om redan i plugget. Vi ska inte acceptera hat mot kvinnor i klassrummen och redan där kan lärare se vilka som kommer hamna snett senare i livet.
Du börjar svamla om andra grupper som sprider hat men vi kan väl hålla oss vid gruppen incels som tråden handlar om?
Det handlar inte om vad jag personligen tycker. Att tycka det är kvinnors fel att man inte får ligga och att de därmed ska straffas med våld är en åsikt som 99,99% av befolkningen tycker är oacceptabel att yttra offentligt och gör man det så får man ta konsekvenserna tex att inte få vissa jobb, bli lagförd eller allmänt utstött.
Men det är alltid beklagligt att det ska gå så långt att en av dessa individer mördar en kvinna eller ens hotar en kvinna. Det bästa vore om de fick rätt stöd och hjälp INNAN det går över till en polissak. Men det vill inte du uppenbarligen för tycker man så är man en kommunistisk åsiktspolis.