2025-05-26, 18:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Nu pratar du om nått annat. Detta handlar om organiserat hat där dom uppmuntrar till våld, våldtäkt och mord på kvinnor. Självklart är det ingen som döms för vad dom tänker.
Fast det var jämställdhet som du skev och som jag reagerade på och skrev mitt inlägg. Jag tror inte alla incels gör det och de flesta som gör det, inte menar det. På samma sätt som feminister som säger att att man borde utrota alla män eller hat mot andra specifika personer. Många av de flesta hatarna mot vissa kvinnor, har väl själva visat sig vara kvinnor.

Man ska dömas för sina handlingar, inte sina åsikter. Det är en rättsprincip som borde följas.
Citera
2025-05-26, 18:59
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
– Vi ser att jämställdheten är under attack. Bland annat ser vi våldsdåd som utförs globalt med extremistiskt kvinnohat som grund, säger hon.

Som exempel nämner hon våldsbejakande extremism med kvinnohat som grund där man vill minska kvinnors makt i samhället.
Vore kul om hon kunde ge några exempel på det här som inte kommer från en islamistisk negersoptipp till land.
Att alkisar, pundare, talibaner och annat löske avlivar frugan då och då är varken något nytt eller en organiserad attack.

Mattias Flink kanske, men det var så länge sedan att hälften av tråddeltagarna inte ens minns det.
Senast redigerad av kim-bong-il 2025-05-26 kl. 19:01.
Citera
2025-05-26, 19:00
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Hur sprider jag hat? Och om jag har staten på min sida hur gör jag då fel?

Varför är du emot en likadan lag mot manshat om du inte är manshatare? Det finns liksom ingen logisk förklaring.

Du kan säga att kvinnohat är värre, jag håller med. Men bara för att våldtäkt är värre än sexuellt ofredande så innebär inte det att sexuellt ofredande ska vara lagligt.

Så kan du ge mig en seriös förklaring till varför du är emot en lag mot manshat? Utan att kalla mig beta eller försöka förolämpa mig igen.
Citera
2025-05-26, 19:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej det ska vi inte acceptera, utan säga till om det. Nu är det inte vad det här handlar om, så de kan han nog fortsätta med. Helst skulle man får ta honom i örat och förklara saker. Men det är olagligt. Han eller hon är förmodligen inte incel heller.
Men du menar att man ska förklara honom galen, spärra in honom på ett sinnessjukhus och pumpar honom full med droger, eller terrorklassa honom. Ideologiska korrigeringsanstalter kanske?

Så om man är hatisk mot incels som grupp, ska samhället ta sitt ansvar mot de människorna. Gör man det?

Det handlar inte om vad som säges för dig, utan vilken grupp man anses tillhöra. Ja, att kritisera Stalin eller sovjet, kom förstås med ett pris. Fick du bestämma skulle vi nog hamna i det helvetet.

Men du vill begränsa yttrandefriheten till ett minimum. Det är bara din moral och dina åsikter som ska styra vem man får hata.

Jag menar att hot måste man ta itu med, men de flesta oförskämdheter kan man bara angripa verbalt. Vill man inte bli kritiserad på internet, ska man nog inte vara där helt enkelt. För man utsätter sig frivilligt för det när man gör det och i praktiken gör sig till en offentlig person. Så har det varit för offentliga personer, längre än internet funnits.

Som jag sagt tidigare gäller det att fånga upp männen som tråden handlar om redan i plugget. Vi ska inte acceptera hat mot kvinnor i klassrummen och redan där kan lärare se vilka som kommer hamna snett senare i livet.

Du börjar svamla om andra grupper som sprider hat men vi kan väl hålla oss vid gruppen incels som tråden handlar om?

Det handlar inte om vad jag personligen tycker. Att tycka det är kvinnors fel att man inte får ligga och att de därmed ska straffas med våld är en åsikt som 99,99% av befolkningen tycker är oacceptabel att yttra offentligt och gör man det så får man ta konsekvenserna tex att inte få vissa jobb, bli lagförd eller allmänt utstött.

Men det är alltid beklagligt att det ska gå så långt att en av dessa individer mördar en kvinna eller ens hotar en kvinna. Det bästa vore om de fick rätt stöd och hjälp INNAN det går över till en polissak. Men det vill inte du uppenbarligen för tycker man så är man en kommunistisk åsiktspolis.
Citera
2025-05-26, 19:14
Medlem
Måste vara ett skämt från L? Om inte så är det något fel med partiet.
Citera
2025-05-26, 19:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Berätta vilka terrordåd har begåtts mot könet man?

exempel tack.
Finns en massa där kvinnor utsatt sina män för diverse saker.
Citera
2025-05-26, 19:24
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Måste vara ett skämt från L? Om inte så är det något fel med partiet.
Skämtet är L. Hela partiet är en konstinstallation. Medlemmarna är infantila ärkemongon som som alltid profilerar sig som mest extrema i den fråga som råkar vara på modet. När EU-medlemsskap var på tapeten ville Birgitta Ohlsson avskaffa Sverige som självständig stat, nu när Netflix visat Adolescence så vill en ny L-kossa terrorklassa ”manshat”. Kan någon svara mig vad som är liberalt med detta förbudsparti?
Citera
2025-05-26, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Man kan se en mycket tydlig koppling mellan avskaffandet av katederundervisning och att det började gå åt h-vete för pojkarna i skolan. Jag känner tre manliga lärare åk 7-9 som undervisat i ca 30 år och samtliga säger att de skulle undervisa klasser med bara flickor om de fick välja eftersom de är så fogliga och lydiga. Pojkarna låter man löpa amok eftersom man inte vågar säga ifrån. Du som gillar att googla kan ju söka på Margareta Winberg och den tysta utbildningsrevolutionen så kan du förkovra dig.

Boktips:
https://www.adlibris.com/se/bok/fordel-kvinna-den-tysta-utbildningsrevolutionen-9789127146372

Journalisten Emma Leijnse har rest genom Sverige för att utforska hur världen förändras när kvinnorna tar över universiteten. Reportageboken Fördel kvinna – den tysta utbildningsrevolutionen är en berättelse om klass, våld, kön, utanförskap, självkänsla, familjelängtan och världsfred.

I större delen av västvärlden har kvinnornas utbildningsnivå passerat männens. Det skiftet påverkar vårt samhälle på alla nivåer. Vad blir resultatet när alla jobb kräver utbildning men en växande grupp unga män inte klarar sig genom grundskolan? Vad händer med glesbygden när flickorna flyttar därifrån för att plugga medan pojkarna stannar kvar? Vad händer med familjen när kvinnorna kräver män som tar ansvar för hem och barn?

Samma sak som i alla delar av världen någonsin. Männen blir talibaner.

Faktum är att unga västerländska män ser upp till Talibaner och andra fascister som håller kvinnor under kontroll. Hitler är en idol bland unga västeuropéer och Hitler sa som bekant att en kvinna som har 5 barn kommer alltid ha högre status än en kvinna som inte har några barn men är advokat.
Citera
2025-05-26, 19:26
Avslutad
Citat:
Kvinnor har alltid varit förtryckta och blivit motarbetade på alla sätt och vis men vi har kämpat och skapat oss förutsättningar i våra liv. Inte genom att förtrycka män utan att kämpa i motvind. Du har alla förutsättningar att lyckas du med.

Ja, ni har vara utmärkta på att förtrycka och motarbeta varandra sedan skylla det på män. Ta bara hela modeindustrin som tills nyligen premierade anorektiska kvinnor (nu verkar de ha slagit åt det andra hållet och ska premier fetton vilket är lika extremt och ohälsosamt om inte värre), helt dominerat av kvinnor och bögar. Ändå är det alltid män som "haft orimliga krav", ställer hårda krav på kvinnor, som om någon man uppskattar en kvinna som ser ut som en hårt sminkad hora och är ett benrangel, ändå är det på något sätt alltid vårt fel. Blir det inte tröttsamt att behöva dikta upp nya fantasier för att uppehålla bilden av ett patriarkat som trycker ner dig när sanningen är att patriarkatet är den enda anledningen varför otacksamma kärringar som du kan hålla på alls i ett modernt samhälle.
Citera
2025-05-26, 19:27
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
om jag har staten på min sida hur gör jag då fel?

Smaka på det citatet gott folk..

Detta är varför representativ demokrati inte fungerar.
Citera
2025-05-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi har senaste tiden sett en radda terrordåd som utförs av ex incels specifikt riktat mot kvinnor...
Du har communities som enkom fokuserar på att hata kvinnor...
Du har numera algoritmer som leder in killar och män på s.k. "vanliga" konton ( TikTok ex) till incel material så fort de börjar söka på normala saker som träning eller datingtips.
Du har politiska organisationer och tom partier! som aktivt börja gå in för att förtrycka kvinnor...
Du har hela nationer och religioner i världen som aktivt hatar kvinnor och förtrycker kvinnor.

Varför ska det då INTE klassas som terrorism?

Kvinnohat är väl ett av de äldsta och mest spridda förtrycken vi har...

Idag har vi lagar och förordningar som gäller hat och hets mot andra folkgrupper, mot andra sexualiteter än den heterosexuella, mot andra religioner etc etc men kvinnor?? det är det fortsatt helt lagligt att hata och hetsa mot.

Det samma gäller ju manshat. Borde inte det jämställda vara att i sådana fall terrorstämpla könsbaserat hat?
Citera
2025-05-26, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Ja, ni har vara utmärkta på att förtrycka och motarbeta varandra sedan skylla det på män. Ta bara hela modeindustrin som tills nyligen premierade anorektiska kvinnor (nu verkar de ha slagit åt det andra hållet och ska premier fetton vilket är lika extremt och ohälsosamt om inte värre), helt dominerat av kvinnor och bögar. Ändå är det alltid män som "haft orimliga krav", ställer hårda krav på kvinnor, som om någon man uppskattar en kvinna som ser ut som en hårt sminkad hora och är ett benrangel, ändå är det på något sätt alltid vårt fel. Blir det inte tröttsamt?

Snälla, sluta försöka ta dessa kvinnor på allvar. Att diskutera med kvinnor är totalt slöseri på tid och energi du kan lägga på att övertyga en man istället då det faktiskt betyder något. Kvinnor ska inte ha någon som helst makt över någonting alls.

Unga västerländska män under 30 skiter fullständigt i vad kvinnor tycker om någonting. De ser dem som horor som behöver sättas på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in