2025-05-26, 18:38
Medlem
Aldrig att den här lagen kommer införas. Den är inte förenlig med Islams lagar och kommer inskränka deras seder. Att tvinga muslimer att ta en kvinna i hand, det inte är ok. Finns redan prejudikat på. Dessa nyliberaler kan köra upp sitt muslimhat i sina rosa prupphål och sen käka upp det. Ni kommer vara de första att be om nåd på domedagen.
Citera
2025-05-26, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Så har skolan alltid sett ut. Skillnaden är att idag får man inte aga eller knappt säga ifrån till elever som stökar. Det är väl inte kvinnors fel?

Ni förtjänar det. Ni har skapat dessa miljöer som även unga män instinktivt känner är helt åt helvetet. Kvinnor dominerar i utbildningsväsendet, hah, antagligen därför det numera är skit.
Citera
2025-05-26, 18:40
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Så det är det du är upprörd över? Du känner dig utanför för att du inte är lika utsatt som kvinnor på det här planet. Konstigt om du frågar mig. Och sjukt beta

Jag är inte upprörd men det verkar som du vill fortsätta sitta och spy ut dig manshat och sedan springa till pappa staten när du får hat tillbaka. Trodde du var en stark självständig kvinna
Citera
2025-05-26, 18:41
Medlem
Kvinnor är så jävla vidriga. De får terrorklassa mig bäst de vill, jag kommer alltid att hata sliddjuren.
Citera
2025-05-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Ni förtjänar det. Ni har skapat dessa miljöer som även unga män instinktivt känner är helt åt helvetet. Kvinnor dominerar i utbildningsväsendet, hah, antagligen därför det numera är skit.

Kvinnor har alltid varit förtryckta och blivit motarbetade på alla sätt och vis men vi har kämpat och skapat oss förutsättningar i våra liv. Inte genom att förtrycka män utan att kämpa i motvind. Du har alla förutsättningar att lyckas du med.
Citera
2025-05-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Jag är inte upprörd men det verkar som du vill fortsätta sitta och spy ut dig manshat och sedan springa till pappa staten när du får hat tillbaka. Trodde du var en stark självständig kvinna

Hur sprider jag hat? Och om jag har staten på min sida hur gör jag då fel?
Citera
2025-05-26, 18:44
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så om ett en kille i din dotters klass kallar din dotter för jävla hora så ska vi som samhälle bara acceptera det? Du älskar ju yttrandefrihet?
Nej det ska vi inte acceptera, utan säga till om det. Nu är det inte vad det här handlar om, så de kan han nog fortsätta med. Helst skulle man får ta honom i örat och förklara saker. Men det är olagligt. Han eller hon är förmodligen inte incel heller.
Men du menar att man ska förklara honom galen, spärra in honom på ett sinnessjukhus och pumpar honom full med droger, eller terrorklassa honom. Ideologiska korrigeringsanstalter kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det handlar om att samhället tar ansvar för ALLA individer som lever här. Märker man att nån blir mer och mer hatisk mot tex kvinnor är det rimligt att samhället reagerar och försöker hjälpa denna individ.

Självklart får man ha vilka åsikter man vill men vissa åsikter kommer med ett pris. Det är så vi har byggt upp samhället sen urminnes tider.
Så om man är hatisk mot incels som grupp, ska samhället ta sitt ansvar mot de människorna. Gör man det?

Det handlar inte om vad som säges för dig, utan vilken grupp man anses tillhöra. Ja, att kritisera Stalin eller sovjet, kom förstås med ett pris. Fick du bestämma skulle vi nog hamna i det helvetet.

Men du vill begränsa yttrandefriheten till ett minimum. Det är bara din moral och dina åsikter som ska styra vem man får hata.

Jag menar att hot måste man ta itu med, men de flesta oförskämdheter kan man bara angripa verbalt. Vill man inte bli kritiserad på internet, ska man nog inte vara där helt enkelt. För man utsätter sig frivilligt för det när man gör det och i praktiken gör sig till en offentlig person. Så har det varit för offentliga personer, längre än internet funnits.
Citera
2025-05-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Kvinnor är så jävla vidriga. De får terrorklassa mig bäst de vill, jag kommer alltid att hata sliddjuren.

Och lagarna är stiftade för att fånga upp såna som du så du slipper förstöra ditt liv pga ditt hat.
Citera
2025-05-26, 18:47
Medlem
Citat:
Så har skolan alltid sett ut. Skillnaden är att idag får man inte aga eller knappt säga ifrån till elever som stökar. Det är väl inte kvinnors fel?

Man kan se en mycket tydlig koppling mellan avskaffandet av katederundervisning och att det började gå åt h-vete för pojkarna i skolan. Jag känner tre manliga lärare åk 7-9 som undervisat i ca 30 år och samtliga säger att de skulle undervisa klasser med bara flickor om de fick välja eftersom de är så fogliga och lydiga. Pojkarna låter man löpa amok eftersom man inte vågar säga ifrån. Du som gillar att googla kan ju söka på Margareta Winberg och den tysta utbildningsrevolutionen så kan du förkovra dig.

Boktips:
https://www.adlibris.com/se/bok/fordel-kvinna-den-tysta-utbildningsrevolutionen-9789127146372

Journalisten Emma Leijnse har rest genom Sverige för att utforska hur världen förändras när kvinnorna tar över universiteten. Reportageboken Fördel kvinna – den tysta utbildningsrevolutionen är en berättelse om klass, våld, kön, utanförskap, självkänsla, familjelängtan och världsfred.

I större delen av västvärlden har kvinnornas utbildningsnivå passerat männens. Det skiftet påverkar vårt samhälle på alla nivåer. Vad blir resultatet när alla jobb kräver utbildning men en växande grupp unga män inte klarar sig genom grundskolan? Vad händer med glesbygden när flickorna flyttar därifrån för att plugga medan pojkarna stannar kvar? Vad händer med familjen när kvinnorna kräver män som tar ansvar för hem och barn?
Citera
2025-05-26, 18:48
Medlem
bearss avatar
Citat:
Nä verkligen inte. Jag skrev att vi uppenbarligen inte är jämställda eftersom att vi behöver olika lagstiftningar då kvinnors organiserade våld mot män nog inte ens existerar, eller är försvinnande liten i alla fall.
Varför skulle vi behöva olika lagstiftningar? Lagstiftningen hade kunnat fylla exakt samma funktion utan att göra medborgarna ojämställda inför lagen baserat på könstillhörighet. Det enda uppenbara beviset på att vi faktiskt inte är jämställda, på strukturell nivå, är ju att särlagstiftningar existerar.

En till aspekt är att ”kvinnors organiserade våld” mot män ofta tar sig andra uttryck än mäns våld mot kvinnor. Medans en man är mer benägen att fysiskt misshandla en person han ogillar, man eller kvinna, så är kvinnor mer benägna att sprida rykten, förtala och förmå någon annan att utföra våldet åt henne.

T.ex skulle man kunna se falskanmälning av våldtäkt som ”kvinnors våld mot män” (och feministerna som drivit igenom en minst sagt rättsosäker lagstiftningen med udden mot män för att ge kvinnor maktmedel och hållhakar som en del av en större misandrisk struktur), men det gör man inte. Ironiskt nog så räknas i stället kvinnors fysiska våld mot män, som misshandel i hemmet, in i statistiken ”mäns våld mot kvinnor”.
Citera
2025-05-26, 18:49
Medlem
Citat:
Och lagarna är stiftade för att fånga upp såna som du så du slipper förstöra ditt liv pga ditt hat.
Och svenska kvinnor är så underbara att man måste terrortämpla folk som kritiserar dem.
Citera
2025-05-26, 18:49
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Kvinnor har alltid varit förtryckta och blivit motarbetade på alla sätt och vis men vi har kämpat och skapat oss förutsättningar i våra liv. Inte genom att förtrycka män utan att kämpa i motvind. Du har alla förutsättningar att lyckas du med.

Där har du fel!

Under min uppväxttid har jag sett flickor och kvinnor som lärt sig att leva med pojkar och män.
Behandlat dom som likvärdiga människor och få den responsen tillbaka, utan några som helst krusiduller. Det har bara funkat.
Varför inte alla klarar detta beror på motsättningar som individen inte klarar av att hantera.
Psyket!...?
Kanske inte hela sanningen men en förnuftig uppfostran i en miljö där det finns vettiga kvinnor och män som inte skyller på andra utan tar ett stort ansvar själva.
Senast redigerad av 53....so what 2025-05-26 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in