2025-05-26, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Kommer inte på en enda grej. Sexisterna från förr hade bedömt läget korrekt.

Att låta dessa kycklingar styra är det största misstaget i historien och vi betalar priset för det nu.
Citera
2025-05-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du har fortfarande inte förstått.
Om man läser spaltmeter av kvinnohatiska gnäll-inlägg, sida upp och sida ner. Och sedan läser ett inlägg som man direkt fattar är en "ironisk spegling" av alla de där spaltmetrarna kvinnohatiska gnäll-inlägg. Och det dessutom är skrivet av en skribent som man vet använder ironi och humor titt som tätt. Ja, då blir det humor.

Medans ditt Inlägg bara blir ett kvinnohatiskt gnällinlägg i alla dessa spaltmeter av kvinnohatiska gnäll- inlägg.

Metafor, om du förstår det bättre:

Massa random, vanliga människor skriver ut gnäll. Spaltmeter.

Så kommer komikern Jonathan Un*ge eller komikern Christopher A. (Jenny9) och skriver en ironisk spegling på vanligt folks uppenbara gnäll. Då blir det humor.

Så kommer vanligt folk (du). Och försöker göra en ironisk spegling sv komikerns ironiska spegling på vanligt folks gnäll. Nej, du blir inte rolig då. Du blir en medioker härmapa, som bara fortsätter i vanligt folks spaltmeterav gnäll. Bara. Kom med något eget, kom med något nytt. Kom med någon frisk fläkt.

Blev det tydligare så för dig?

Kolla igenom denna tråd. TS skriver i sin trådstart att han ser det som att män är bättre på allt. Han vill bli motbevisad. Han vill se hyllningar till kvinnor, som han kan köpa/som han tycker låter rimliga.

Och han får vissa hyllningar, en del humor, men också spaltmeter med kvinnohatiskt surt gubb-gnäll.

Och det är dessa spaltmeter med kvinnohatiskt surt gubb-gnäll, Jenny9 gör en "ironisk spegling" av. Och du gör sedan ett kvinnohatiskt surt gubb-gnälls inlägg och tror att det är en ironisk spegling...

Patetiskt försök.

Det är jag som bestämmer huruvida det jag skriver är ironi eller ej. Inte du och dina hemmasnickrade regler. Det finns inget krav på att ironi ska vara högkvalitativ humor som får DIG att skratta. Vad som räknas är avsändarens intention. Och säger JAG att det JAG skrev är ironi, så är det ironi. Är det förstått?

"Spaltmeter"? Du har hittills inte kunnat presentera ett enda kvinnohatiskt inlägg i tråden. Det enda du lyckats få fram är antingen ironi eller inlägg som är varken ironi eller kvinnohat. Och nej, TS efterlyser inte hyllningar av kvinnor. Varken jag, chatGPT, Merapi eller någon annan håller med dig om det.
Citera
2025-05-26, 12:20
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
... bla bla ...
Flashback är uppenbarligen ingen passande plats för en exceptionellt briljant statistiker med imponerande kapacitet att rätta professorer och andra höga akademiska auktoriteter.

Du kan väl publicera något i Statistical Science, föreläsa på universitet eller deltaga i seriösa diskussioner på Stats.StackExchange eller arXiv. Med världens mest prominenta statistiker som Gelman, Spiegelhalter och Rubin.

Sedan kan vi seriösa amatörer avhandla sakfrågan i denna tråd i lugn och ro.

Ok?
Citera
2025-05-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har inget svar på det du säger.

Citera
2025-05-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Flashback är uppenbarligen ingen passande plats för en exceptionellt briljant statistiker med imponerande kapacitet att rätta professorer och andra höga akademiska auktoriteter.

Du kan väl publicera något i Statistical Science, föreläsa på universitet eller deltaga i seriösa diskussioner på Stats.StackExchange eller arXiv. Med världens mest prominenta statistiker som Gelman, Spiegelhalter och Rubin.

Sedan kan vi seriösa amatörer avhandla sakfrågan i denna tråd i lugn och ro.

Ok?

Hade han skrivit något du gillade hade det räckt med att han var en underkänd niondeklassare men när han säger emot höjds ribban i hopp om att misskreditera och få tyst på fienden. Vad har du själv att komma med? Är du själv en auktoritet eller sitter bara trosorna snett?
Citera
2025-05-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Kommer inte på en enda grej. Sexisterna från förr hade bedömt läget korrekt.

Att låta dessa kycklingar styra är det största misstaget i historien och vi betalar priset för det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Patetiskt försök.

Det är jag som bestämmer huruvida det jag skriver är ironi eller ej. Inte du och dina hemmasnickrade regler. Det finns inget krav på att ironi ska vara högkvalitativ humor som får DIG att skratta. Vad som räknas är avsändarens intention. Och säger JAG att det JAG skrev är ironi, så är det ironi. Är det förstått?

"Spaltmeter"? Du har hittills inte kunnat presentera ett enda kvinnohatiskt inlägg i tråden. Det enda du lyckats få fram är antingen ironi eller inlägg som är varken ironi eller kvinnohat. Och nej, TS efterlyser inte hyllningar av kvinnor. Varken jag, chatGPT, Merapi eller någon annan håller med dig om det.

Precis ovan ditt eget inlägg ramlade det passa de nog in ytterligare lite mer kvinnohat. Knappast ironi.
Citera
2025-05-26, 13:09
Medlem
Citat:
Precis ovan ditt eget inlägg ramlade det passa de nog in ytterligare lite mer kvinnohat. Knappast ironi.

Det vore intressant att se ett exempel på när du reagerar på manshat.
Citera
2025-05-26, 13:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775

Det stämmer! Jag har inget svar till Pelle Sanslös.

Förresten är det några saker som Jenny9 kan lägga till i sin beryktade lista på alla saker som män är bäst på. ”Rätta professorer”, ”Trolla sönder trådar i Flashback”, ”Statistik” och ”Hybris”.

Inte sant, Jenny9?
Citera
2025-05-26, 13:23
Medlem
Citat:

På vilket sätt är det inlägget kvinnohat?
Citera
2025-05-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det vore intressant att se ett exempel på när du reagerar på manshat.

Tja, jag sa till argaangelika på skarpen i en tråd där hon uttalade riktigt manshat. I övrigt är det inte alls mycket manshat på Flashback. Men jädra mycket kvinnohat, tex. I denna tråd. Där det ska skrivas hyllningar till kvinnor och istället skrivs kvinnohat.

IRL har jag flertalet gånger sagt till på skarpen åt manshat, förlöjligade av män etc. Även sagt ifrån när jag hört sexism riktat mot män. Detta hade du vetat om du känt mig IRL.

Jag ogillar skarpt både kvinnohat och manshat.
På FB är dock kvinnohatet så pass dominerande, så det är det man får ryta ifrån åt.

Män och kvinnor behövs, kompletterar varandra. Kvinnor är bättre än män på att komplettera män. Män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor.

Män och kvinnor behöver samarbete, inte kriga mot varandra.

Allt kvinnohat här i tråden är så jädra trist att läsa.
Citera
2025-05-26, 13:26
Medlem
Citat:
Tja, jag sa till argaangelika på skarpen i en tråd där hon uttalade riktigt manshat. I övrigt är det inte alls mycket manshat på Flashback. Men jädra mycket kvinnohat, tex. I denna tråd. Där det ska skrivas hyllningar till kvinnor och istället skrivs kvinnohat.

IRL har jag flertalet gånger sagt till på skarpen åt manshat, förlöjligade av män etc. Även sagt ifrån när jag hört sexism riktat mot män. Detta hade du vetat om du känt mig IRL.

Jag ogillar skarpt både kvinnohat och manshat.
På FB är dock kvinnohatet så pass dominerande, så det är det man får ryta ifrån.

Män och kvinnor behövs, kompletterar varandra. Kvinnor är bättre än män på att komplettera män. Män är bättre än kvinnor på att komplettera kvinnor.

Män och kvinnor behöver samarbete, inte kriga mot varandra.

Allt kvinnohat här i tråden är så jädra trist att läsa.

Inget exempel här från forumet alltså?
Citera
2025-05-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Inget exempel här från forumet alltså?

Jo, exemplet med argaangelika är från detta forum. Hon är en känd manshatare. Som skrev hur hon tänkte utnyttja sin kille på ett vedervärdigt sätt. Det var inte ironi, utan allvarligt manshat ( precis som allt allvarligt kvinnohat I denna tråd etc.). Då skrev jag givetvis ifrån till argaangelikas sjuka manshatiska inlägg.

Både kvinnohat och manhat är otroligt obehagligt. På FB florerar kvinnohatet vitt och brett, se bara denna tråd, där TS vill ha hyllningar till kvinnor, men istället får läsa spaltmeter med kvinnohat....

Skillnad är ironi. Som tex Eddie Medusa. Det är humor och inte kvinnohat. Jenny9s inlägg är ironi i sin spegling av kvinnohatet och således inte manshat. Utan snarare humor.

Onkel Kånkel är ironi och könsrockshumor och inte homofobiskt hat.

Gäller att se skillnad på hat och ironi/humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in