2025-05-26, 17:58
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Ja det va du som skrev att män på internet borde få utlopp för sitt hat och jag gav exempel på att det inte fungerar.

Du gav mig inte ett enda exempel. Jag efterfrågade exempel på män som blivit radikaliserade av kvinnohat online och attackerat kvinnor i verkligheten och du började snacka om pedofiler och gratis knulldockor.
Citera
2025-05-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Alla har inte samma möjligheter och kan inte ha det. En idiot har inte samma möjligheter som ett geni. Det säger väl säg självt?

Vi är inte jämställda i Sverige. Det är stora ekonomiska skillnader och har alltid varit det. Än mer idag än tidigare. Människor i rika länder anses vara lyckliga. Men det har inte med jämställdhet att göra, utan ekonomi. Hur bra de som är fattigaste har det. Nivån på botten.

I sovjet var de flesta jämställda, men inte var de lyckliga. Om alla är lika fattiga och lika dumma är alla jämställda.

Så jag försöker bara förklara att jämställdhet är omöjligt, då människor föds olika. Om det då är så att män är mer framgångsrika än kvinnor, är det enligt dig, bra för landet och jämställt?
Jag tror helt enkelt inte att du funderat över vad som menas med ordet och att det finns en massa inkonsekvens i hur du verkar tolka det.

Förr placerade man autistiska människor på mentalsjukhus, idag har flera personer som då ansetts korkade visat sig vara jävligt smarta. Ge folk förutsättningar och dom kan blomstra. Om inte annat ge dom ett värdigt liv. Är man emot det så är man bara ond som människa. Begår personen ett brott så ska personen straffas såklart, är personen inte medborgare så utvisa personen men då har den personen begått en kriminell handling och det har ju inget med jämställdhet att göra.
Citera
2025-05-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Är du verkligen så här efterbliven eller lajvar du bara?
Jag tänker inte spendera mer tid på att försöka förklara åt någon som uppenbarligen är för dum för att begripa normala resonemang. Adjö.

Hahaha du sa emot dig själv 😂
Citera
2025-05-26, 18:00
Medlem
Citat:
Vad är det för skillnad på ”manshat” och ”kvinnohat”? Är inte båda sakerna ”hat”, precis som både äpple och päron är frukt?

Det beror på varifrån det kommer och vad konsekvenserna av det är.
Citera
2025-05-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Du gav mig inte ett enda exempel. Jag efterfrågade exempel på män som blivit radikaliserade av kvinnohat online och attackerat kvinnor i verkligheten och du började snacka om pedofiler och gratis knulldockor.

Läs om kommentarerna i så fall. Finns flera dokumentärer om incels. Sverige har statistiskt rätt många. Finns en del attacker som klassats som terror som begåtts av incels det är bara att googla
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så vad tycker du vi ska göra med gruppen incels då? Bara låta dem vara och respektera att de tycker annorlunda?
Ja, självklart. De är människor de också. Även om du hatar yttrandefrihet.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart det handlar om moral. Vi har byggt upp samhället kring moral. Man ska jobba, betala skatt, vara anständig mot andra, inte begå brott osv. Det är rimligt av samhället att kräva att vissa grundläggande principer efterlevs. Vägrar man så finns det fängelse eller psykiatrin eller så kan man flytta ut i skogen.
Ja, du är förstås inte demokrat. Tycker man inte som dig ska man fängslas, förklaras som galen eller stötas ut ur samhället. Arvet från Stalin är påtagligt.
Citera
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Ja riktigt kvinnohat bör kanske terrorklassas. Men då bör det vara kvinnohat också.
Definitionen hat av radikalfeminism är inte kvinnohat. Där rör det sig om hat av en sekteristisk ideologi ungefär som att man kan hata nazism.
Sedan bör även manshat terrorklassas vilket betyder att feminism bör terrorklassas.

Älska kvinnor, hata feminazismen.
Feminism har bara blivit ett maktmedel för toxiska individer som rider det likt en åsna.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-05-26 kl. 18:07.
Citera
2025-05-26, 18:05
Medlem
53....so whats avatar
Kan någon här definiera var gränsen till hat börjar...?
Jag menar, tycka illa om, spyr på, o.s.v. vanliga förekommande uttryck i tal och tryck kan väl säkert räknas som hat i våra dagars regeringar och tingsrätter.
VEM FAAN SKALL SÄTTA GRÄNSERNA?

Detta landet går överstyr. Kan ingen jävel tänka klart längre?
Citera
2025-05-26, 18:06
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Läs om kommentarerna i så fall. Finns flera dokumentärer om incels. Sverige har statistiskt rätt många. Finns en del attacker som klassats som terror som begåtts av incels det är bara att googla

Har googlat men inte hittat några fall i Sverige där incels attackerat kvinnor, kan du länka till ett fall? Skulle vara spännande att läsa.
Citera
2025-05-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Kan någon här definiera var gränsen till hat börjar...?
Jag menar, tycka illa om, spyr på, o.s.v. vanliga förekommande uttryck i tal och tryck kan väl säkert räknas som hat i våra dagars regeringar och tingsrätter.
VEM FAAN SKALL SÄTTA GRÄNSERNA?

Detta landet går överstyr. Kan ingen jävel tänka klart längre?

Det handlar väl om organiserat kvinnohat där män uppmuntrar till våld mot kvinnor. Inte generellt hat.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Förr placerade man autistiska människor på mentalsjukhus, idag har flera personer som då ansetts korkade visat sig vara jävligt smarta. Ge folk förutsättningar och dom kan blomstra. Om inte annat ge dom ett värdigt liv. Är man emot det så är man bara ond som människa. Begår personen ett brott så ska personen straffas såklart, är personen inte medborgare så utvisa personen men då har den personen begått en kriminell handling och det har ju inget med jämställdhet att göra.
Du försöker göra undantag till regel. Idag drogar man autister istället. Alla ska vara likadana. Varje individ får en diagnos om de inte följer en viss mall om hur man ska vara. Så det är ingen skillnad på det idag. Kanske till och med värre idag.

Jag skev om jämställdhet och förklarade problemet med det och du skriver om något annat och hoppar över frågorna. Du är en kvinna, uppenbart.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Vad är det för skillnad på ”manshat” och ”kvinnohat”? Är inte båda sakerna ”hat”, precis som både äpple och päron är frukt?

Detta!!
"Lika inför lagen" får inte infekteras av feministerna i sina manskläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in