Citat:
Ursprungligen postat av
Snera
Nu är du väl ändå ute och cyklar. Alla ska ha samma möjlighet i livet sen vad man gör utav det är eget ansvar. Om en person hamnar i missbruk ska självklart samhället stötta för ju fler som lyckas och mår bra i ett land bidrar till landets utveckling. Det ser man ju på länder som är mest jämställda att dom är bland dom bästa i världen. Sen är det ju också ett land man kan vara stolt över, att vi har det bra här. Det är ju därför så många vill flytta hit just för att vi har/haft väldigt bra rykte.
Ingen flyttar hit, det är nästan bara flyktingar för hela slanten. En barndomsvän som faktiskt flyttade hit förbannar den händelsen, hade hans pappa inte fått jobb här hade de nämligen åkt till Kina där han hade kunnat få en ordentlig icke-flummig och "empatisk" utbildning och varit i centrum för världshandel och teknologi idag. Han blev även mobbad större delen av hans uppväxt (mind you, det här var innan de stora vågorna av arabinvandring och afrikaninvandring) och jag minns själv hur vi kallade den enda adopterade kinesungen på den skolan, neger.
Du kan ju inte vara seriös, tyskarna tänker på oss som "der dumme schweden", amerikanerna har ingen respekt för oss då vi alltid ger dem allt de vill ha utan motkrav och den globala södern bryr sig inte om oss. De enda jag mött som visade att de verkligen ville till Sverige (efter att jag sagt att jag kom från Sverige) var en grupp progressiva HBTQ människor som vill ha gratis könsbyten och mer acceptans... eller dyrkan, är väl samma sak för många av dem.