2025-05-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ett lands kvinnor kan vara avgörande för hur landet mår utan att för den delen styra landet politiskt eller styra landets företag, poliskår osv. Det är en feministisk myt.

När män inte fick rösta om de var fattiga så hade rika mäns fruar mer politisk makt än fattiga män för de kunde påverka hur deras män röstade medan fattiga män inte kom i kontakt med någon som fick rösta men det var ändå ett bättre system än dagens feminism.

Om du är ärlig mot dig själv nu så vet du innerst inne att kvinnor i världen är inte problemet.
Citera
2025-05-26, 17:36
Medlem
Såg inslaget där en Liberal fick försvara förslaget i morgonstudion imorse, det var helt obegripligt både för henne och för mig vad exakt för hål i lagstiftningen de avsåg att täppa till med detta. Det är redan förbjudet att bruka våld, att hota etc etc. Kvinnor har speciallagstiftning i form av kvinnofridskränkning. Terroristbrottslagen är skriven helt neutralt utifrån terrororganisationens motiv och borde redan kunna tillämpas på det Liberalerna nu vill införa.

Det här låter helt missriktat och onödigt.
Citera
2025-05-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Vad har Nato med den här diskussionen att göra?
Jag förstod att den skulle flyga över huvudet på dig men det är okej. Jag menar att du får det att låta som att ”vända andra kinden till” är vad som skapar välmående samhällen. Har du någonsin funderat på hur många skallar som behövde krossas för att du till slut skulle kunna sitta på toppen av befolkningspyramiden och böla över att dina favoritplåster inte finns i rätt färg?

Du kan kaxa dig för att det alltid finns en man som täcker din rygg.
Citera
2025-05-26, 17:39
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Oj blev det för känsligt nu? Det är exakt samma princip. Hat som sprids bland likasinnade leder till radikalisering och handling. Det är inte ett utlopp det är att hälla bensin på elden.

Manshat är en reaktion på kvinnohat men det ger inte förödande konsekvenser så som kvinnohat gör. Zara Larsson har om och om igen förklarat att hon syftar på patriarkatet men jag antar att det inte betyder mkt för er som vill dra på er offerkoftan.

Nej till skillnad från dig så opererar jag på logiskt tänkande och inte känslor.

Kvinnohat har existerat hur länge som helst och du kan inte ge mig ett enda exempel på någon incel här i Sverige som tagit ut sitt kvinnohat i verkligheten.

Varför skulle inte manshat få förödande konsekvenser? Antar att du känner till Valerie Solanas och du sitter säkerligen och onanerar till SCUM-manifestet varje kväll.

Du har uppenbarligen inga problem med manshat men tycker det är jätte allvarligt med kvinnohat, vem som sitter med offerkoftan är ganska uppenbart.
Citera
2025-05-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag förstod att den skulle flyga över huvudet på dig men det är okej. Jag menar att du får det att låta som att ”vända andra kinden till” är vad som skapar välmående samhällen. Har du någonsin funderat på hur många skallar som behövde krossas för att du till slut skulle kunna sitta på toppen av befolkningspyramiden och böla över dina favoritplåster inte finns i rätt färg?

Du kan kaxa dig för att det alltid finns en man som täcker din rygg.

Nej jag pratar inte om att vända andra kinden till varför tror du det? Män har dock alltid varit den som jag behövts skyddats ifrån.
Citera
2025-05-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Nej till skillnad från dig så opererar jag på logiskt tänkande och inte känslor.

Kvinnohat har existerat hur länge som helst och du kan inte ge mig ett enda exempel på någon incel här i Sverige som tagit ut sitt kvinnohat i verkligheten.

Varför skulle inte manshat få förödande konsekvenser? Antar att du känner till Valerie Solanas och du sitter säkerligen och onanerar till SCUM-manifestet varje kväll.

Du har uppenbarligen inga problem med manshat men tycker det är jätte allvarligt med kvinnohat, vem som sitter med offerkoftan är ganska uppenbart.

Du är uppenbart inte logisk eftersom du jämför äpplen och päron.
Citera
2025-05-26, 17:45
Medlem
Citat:
Nej jag pratar inte om att vända andra kinden till varför tror du det? Män har dock alltid varit den som jag behövts skyddats ifrån.
Man blir behandlad som man behandlar andra, din kroniska offerkofta. Det är inte vårt fel att ditt liv inte blev som du hade tänkt, om du skaffar dig lite social fingertoppskänsla kan du också leva utan att känna att du är ”hatad”.

Jag tycker det är tragiskt att jag riskerar att bli TERRORKLASSAD för att du ska kunna fortsätta att leva i självförnekelse.
Citera
2025-05-26, 17:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det gäller väl vänstern också. De som sitter på internet hatar incels och allt mellan himmel och jord. Judar, rika, SD, demokrater, yttrandefrihet och gud vet vad mer. Alla som inte tycker som dem egentligen. Kvinnorna som sitter här och hatar män, är en likadan grupp.

Vad ska psykiatrin göra. Droga alla incels, som halva befolkningen eller köpa horor åt dem. Problemet är universellt och har funnits från människans början.

Det är som jag säger, det handlar bara om moral. En sorts överdriven moral där alla som inte tycker som alla andra ska anses vara galna. Man ser sig som frigjorda, men kräver att alla måste vara det och därigenom har man en inskränkt och förtryckande moral, som egentligen går mot hur människan är och sina egna åsikter om att människor ska få vara sig själva. En motsägelse som vanligt.

Så vad tycker du vi ska göra med gruppen incels då? Bara låta dem vara och respektera att de tycker annorlunda?

Klart det handlar om moral. Vi har byggt upp samhället kring moral. Man ska jobba, betala skatt, vara anständig mot andra, inte begå brott osv. Det är rimligt av samhället att kräva att vissa grundläggande principer efterlevs. Vägrar man så finns det fängelse eller psykiatrin eller så kan man flytta ut i skogen.
Citera
Medlem
Bystskuggas avatar
Allt detta från ett parti som kallar sig Liberalerna.

Hela den Svenska politiska scenen är en diktatorisk charad.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:

Kommer från dig som jämförde yttrandefrihet med sexdockor i barnstorlek till pedofiler
Citera
Avslutad
Citat:
Nu är du väl ändå ute och cyklar. Alla ska ha samma möjlighet i livet sen vad man gör utav det är eget ansvar. Om en person hamnar i missbruk ska självklart samhället stötta för ju fler som lyckas och mår bra i ett land bidrar till landets utveckling. Det ser man ju på länder som är mest jämställda att dom är bland dom bästa i världen. Sen är det ju också ett land man kan vara stolt över, att vi har det bra här. Det är ju därför så många vill flytta hit just för att vi har/haft väldigt bra rykte.

Ingen flyttar hit, det är nästan bara flyktingar för hela slanten. En barndomsvän som faktiskt flyttade hit förbannar den händelsen, hade hans pappa inte fått jobb här hade de nämligen åkt till Kina där han hade kunnat få en ordentlig icke-flummig och "empatisk" utbildning och varit i centrum för världshandel och teknologi idag. Han blev även mobbad större delen av hans uppväxt (mind you, det här var innan de stora vågorna av arabinvandring och afrikaninvandring) och jag minns själv hur vi kallade den enda adopterade kinesungen på den skolan, neger.

Du kan ju inte vara seriös, tyskarna tänker på oss som "der dumme schweden", amerikanerna har ingen respekt för oss då vi alltid ger dem allt de vill ha utan motkrav och den globala södern bryr sig inte om oss. De enda jag mött som visade att de verkligen ville till Sverige (efter att jag sagt att jag kom från Sverige) var en grupp progressiva HBTQ människor som vill ha gratis könsbyten och mer acceptans... eller dyrkan, är väl samma sak för många av dem.
Citera
2025-05-26, 17:47
Medlem
Citat:
Vad är ”äpplet” och vad är ”päronet” i inlägget du citerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in