2025-05-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det vore ju ovanligt korkat av dem att uttrycka sig så.

Det ironiska är att det är män som borde satsa på studierna mest eftersom kvinnor är hypergama.

"Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar i en färsk intervju med tidningenForskning & Framstegatt utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner."

Men utbilda er då? Hur är det kvinnors fel?
Citera
2025-05-26, 17:20
Medlem
Naturligtvis kan kvinnohat terrorklassas, men då måste ju vissa krav finnas:

1. Terroristen måste ju vara muslim (som alla andra terrorister)

2. Terrordådet måste riktas mot en judisk kvinna, (endast dåd riktade mot judar är att betrakta som terrordåd)
Citera
2025-05-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Snarare lyft pojkarna och i förlängningen få arbetsdugliga män som bidrar till samhället.

Eller vill du dela en man som uppfyller dina krav med fyra andra kvinnor?

Jag har inga större preferenser på män vad gäller utbildning eller lön sålänge han är respektfull, får mig att skratta och får mig att vilja bli mitt bästa jag
Citera
2025-05-26, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Kvinnor har knappast förstört Sverige 😂 att kvinnor har empati är inte problemet utan män som inte har.

Bra egenskap för att ta hand om en familj men inte styra ett land.
Citera
2025-05-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Oj det var en märklig jämförelse, åsiktsfrihet och yttrandefrihet med pedofili, skattefinansierade knulldockor och gratis internet, jösses.

Exempel på manshat?

Ja byt ut ordet kvinna mot man, inte jätte komplicerat. Du kan nästan dagligen läsa i media om hur värdelösa alla män är. Hade liknande artiklar skrivits om kvinnor hade det blivit hus i helvete.

Sen kan vi ju prata om stora grupper som pink room och liknande där manshatet frodas.

Kolla feministikoner som Zara "jag hatar alla män" Larsson.

Ska du försöka sitta här och påstå att manshat inte existerar så är det ingen idé att vi fortsätter diskutera.

Oj blev det för känsligt nu? Det är exakt samma princip. Hat som sprids bland likasinnade leder till radikalisering och handling. Det är inte ett utlopp det är att hälla bensin på elden.

Manshat är en reaktion på kvinnohat men det ger inte förödande konsekvenser så som kvinnohat gör. Zara Larsson har om och om igen förklarat att hon syftar på patriarkatet men jag antar att det inte betyder mkt för er som vill dra på er offerkoftan.
Citera
2025-05-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Du är tillåten att göra karriär, medan jag är hemma och föder barn, och ammar. Du kommer att få mycket högre lön än mig… Själv satt jag som ensam kvinna i en styrelse och insåg att det diskuterades många viktiga frågor i bastun, dit jag inte var inbjuden…
Du måste inte föda barn, karriärvägen ligger vidöppen framför dina fötter. Om du presterar riktigt bra kommer du även att tjäna mycket pengar. Vad väntar du på? Var inte en quitter som hittar på ursäkter, agera och golva mig med din briljans. Jag har hört att kvinnor inte behöver män, alldeles utmärkt att få sätta sig i soffan en stund och få se välstånd ändå uppstå tack vare er starka kvinnor.
Citera
2025-05-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Bra egenskap för att ta hand om en familj men inte styra ett land.

Det beror på om man vill ha ett land som frodas eller en diktatur. Empati är en grundpelare för ett friskt å hälsosamt samhälle.
Citera
2025-05-26, 17:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Sådär resonerar bara personer som redan är priviligerade. Varför skulle inte alla människor sträva efter jämställdhet? Och påståendet om att kvinnor vill ha makt över män använder ni ofta men aldrig några exempel på kvinnor i maktpositioner som faktist uttrycker sig så.
Därför att jämställdhet är omöjligt. Hur ska en idiot kunna vara jämställd med ett geni. Kan du förklara det?

Arbetar du för att alkisen i rännstenen ska vara jämställde med dig. Eller vill du vara jämställd med en direktör eller en incel? Ser du dig som jämställda med dem? Om inte, hur ska det ske. Blir en incel jämställd med dig om man terrorklassar honom, eller hur tänker du?

Som jag uppfattar det, menar du att du, på något sätt ska ha mer privilegier och genom det ska de blir jämställd med de som står över dig. Du är väl enormt mer privilegierad än en invandrartjej. Ska du då inte avstå dina privilegier för henne?

Hur har du tänkt att det här ska ske rent praktiskt, om du menar att alla ska vara jämställda. Hur ska du höja alkisen i rännstenen och göra honom jämställd med dig?

Vad och vem vill du bli jämställd med? Kan du förklara det?
Citera
2025-05-26, 17:32
Medlem
Citat:
Det beror på om man vill ha ett land som frodas eller en diktatur. Empati är en grundpelare för ett friskt å hälsosamt samhälle.
Du lever i ett dockhus. Tror du vi gick med i NATO p.g.a. empati?
Citera
2025-05-26, 17:32
Avslutad
Citat:

Ett lands kvinnor kan vara avgörande för hur landet mår utan att för den delen styra landet politiskt eller styra landets företag, poliskår osv. Det är en feministisk myt.

När män inte fick rösta om de var fattiga så hade rika mäns fruar mer politisk makt än fattiga män för de kunde påverka hur deras män röstade medan fattiga män inte kom i kontakt med någon som fick rösta men det var ändå ett bättre system än dagens feminism.
Citera
2025-05-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Därför att jämställdhet är omöjligt. Hur ska en idiot kunna vara jämställd med ett geni. Kan du förklara det?

Arbetar du för att alkisen i rännstenen ska vara jämställde med dig. Eller vill du vara jämställd med en direktör eller en incel? Ser du dig som jämställda med dem? Om inte, hur ska det ske. Blir en incel jämställd med dig om man terrorklassar honom, eller hur tänker du?

Som jag uppfattar det, menar du att du, på något sätt ska ha mer privilegier och genom det ska de blir jämställd med de som står över dig. Du är väl enormt mer privilegierad än en invandrartjej. Ska du då inte avstå dina privilegier för henne?

Hur har du tänkt att det här ska ske rent praktiskt, om du menar att alla ska vara jämställda. Hur ska du höja alkisen i rännstenen och göra honom jämställd med dig?

Vad och vem vill du bli jämställd med? Kan du förklara det?

Nu är du väl ändå ute och cyklar. Alla ska ha samma möjlighet i livet sen vad man gör utav det är eget ansvar. Om en person hamnar i missbruk ska självklart samhället stötta för ju fler som lyckas och mår bra i ett land bidrar till landets utveckling. Det ser man ju på länder som är mest jämställda att dom är bland dom bästa i världen. Sen är det ju också ett land man kan vara stolt över, att vi har det bra här. Det är ju därför så många vill flytta hit just för att vi har/haft väldigt bra rykte.
Citera
2025-05-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Du lever i ett dockhus. Tror du vi gick med i NATO p.g.a. empati?

Vad har Nato med den här diskussionen att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in