2025-05-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Snart 10 år gammal och rykande aktuell:

"Vad händer i ett samhälle som har överskott på män som har sämre förutsättningar att etablera sig på arbetsmarknaden? Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet som forskat om parbildning, lyfter fram att män som förlorar på arbetsmarknaden förlora även på partnermarknaden. Det kan leda till förlorad social respekt. Frustrationen kan bli grogrund för kriminalitet, missbruk eller politisk extremism. Annan forskning pekar på att mansöverskott leder till mer våld mot kvinnor oavsett var man tittar i världen (GP debatt 28/1 2016)."

Och varför är det så? Är ditt argument här att vi ska förtrycka kvinnor?
Citera
2025-05-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män som grupp självklart , är du helt?

afrikanska invandrar är även de män...

Och som vanligt har du tänkt fel....

Jag tror någon behöver gå om mellanstadiet för du behärskar inte ens mellanstadiematte. Hur kan du på fullaste allvar tro att överrepresentationen är större för gruppen män ?

Förklara för mig Merapi: Hur kan överrepresentationen någonsin vara större för män än 2 om vi leker med tanken att män utgör 50 % av befolkningen? Även om vi säger att män begick 100 % av alla brott av en viss sort, ja men det tar inte oss högre än 1/0.5 = 2.

Dödligt våld inkl. försök till mord eller dråp:

Överrepresentation för män: Ca 1.76 (0.88/0.5)

Överrepresentation för afrikanska invandrare: Ca 4,13 (0.0727/0.0176)

https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga%201%20delstudie%201.pdf

Ska vi kolla upp för sexuellt ofredande, våldtäkt också? Detta är bara för att illustrera din statistiska inkompetens och hur lite du kan och varför folk inte bör lyssna dig.

Din manshatande pajas. Get rekt.

OBS: Reservation för möjliga fel, jag räknade snabbt. De som vill verifiera kan kolla in länken.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-26 kl. 17:09.
Citera
2025-05-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Jag tror bara det blir värre om de inte får något utlopp för sina känslor. Bättre att de skriver ut sitt hat online än tar ut det i verkligheten, ungefär som att det är bättre att ta ut sina aggressioner på en boxningssäck än på någon random på stan.

Feminister skriver ju ut massa manshat online också, det är precis samma sak. Tror det blir riktigt illa om man låter kvinnor helt fritt spy ut manshat online samtidigt som det blir olagligt att spy ut kvinnohat. Det kommer säkert få många incels att explodera.

Tycker du också att det är bra att pedofiler får utlopp för sin åtrå till barn och ska få knulldockor i barnstorlek och fri tillgång till internet där dom kan fantisera tillsammans med andra pedofiler om va dom vill göra eller är det bara ett steg närmare till handling?
Ge exempel på manshat?
Citera
2025-05-26, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Problemet är ju då män fortfarande. Eller hur?

När kvinnor fick politisk makt i Sverige var Sverige ett av världens tryggaste länder. Då började svenska kvinnor förstöra landet.

Därför bryr sig ingen
Citera
2025-05-26, 17:08
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Två frågor:
1) OK, så om en mamma inte vill bli förälder och barnet ska födas om 1 vecka så är du OK med det ifall personen bara säger: ''Jag vill inte bli förälder''?

2) OK, vilka är mest överrepresenterade: Män som grupp eller [b]afrikanska invandrare?
Men herre jisses, söta Pelle Sanslös! Du vet tydligen inte att svensk fri aborträtt gäller fram till vecka 18. Merapi fick upplysa dig om det.

Män som grupp: män 18 år och uppåt, inrikes och utrikes födda, mörkhyade, ljushyade. Alltså endast män som Merapi påpekar för dig.

Afrikanska invandrare som grupp: män och kvinnor 18 år och uppåt, pojkar och flickor under 18 år, mörkhyade, ljushyade (t ex afrikander i Sydafrika, Elon Musk).

Hur står det egentligen till med dina briljanta kunskaper i statistik - som gör direkta jämförelser mellan gruppen män och gruppen afrikanska invandrare (där även kvinnor och barn ingår?)
Citera
2025-05-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Men herre jisses, söta Pelle Sanslös! Du vet tydligen inte att svensk fri aborträtt gäller fram till vecka 18. Merapi fick upplysa dig om det.

Män som grupp: män 18 år och uppåt, inrikes och utrikes födda, mörkhyade, ljushyade. Alltså endast män som Merapi påpekar för dig.

Afrikanska invandrare som grupp: män och kvinnor 18 år och uppåt, pojkar och flickor under 18 år, mörkhyade, ljushyade (t ex afrikander i Sydafrika, Elon Musk).

Hur står det egentligen till med dina briljanta kunskaper i statistik - som gör direkta jämförelser mellan gruppen män och gruppen afrikanska invandrare (där även kvinnor och barn ingår?)

Det är en observation att afrikanska invandrare som grupp är en mer överrepresenterad grupp. Detta är korrekt.

Om jag frågar någon om grupp X eller grupp Y är mest överrepresenterad så syftar det per definition på en crude/raw jämförelse, inget annat.

Målet var att illustrera för Merapi att hon inte förstår sig på begreppet vilket speglas i hennes felaktiga svar på min fråga.

Om du inte förstår dig på begreppet överrepresentation så är det ditt problem. Ifrån en strikt, bokstavlig, korrekt vetenskaplig tolkning så har jag inte gjort något fel. Men det har din vän.

Poängen har varit att illustrera att Merapi hade fel i sak OCH att hon inte förstår sig på banala statistiska koncept. Det har varit mitt enda syfte.

Försök du rädda Merapi men hon tänkte fel. Du är en mytoman.

Snabbt svar:
1) Jo, jag vet att svensk fri aborträtt gäller fram till vecka 18. Men det svaret hon gav, gick stick i stäv med det, dvs. ett logiskt problem. Men hon ser inte det själv så jag orkar inte upprepa det hundratals gånger.

2) Poängen var att illustrera att Merapi inte vet vad hon talar om när hon säger saker. Hon förstår inte vad en överrepresentation är. Mitt exempel illustrerar dock att hon inte vet vad hon talar om och att hon inte förstår sig på begreppet överrepresentation och att hon hade fel. Din strawman kritik fungerar inte, sluta skriv.

Din påhittade felriktade kritik har inget värde. Jag använder begreppet på ett korrekt sätt.

Sluta skriv nu. Vi har diskuterat klart och du har förlorat alla diskussioner. Vilket man exempelvis kan se nedanför.

Jag kommer inte läsa din replik.

Gå nu tillbaka till den tråd där du har gjort bort dig fullständigt och sluta skriv:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag ser inga argument, bara personangrepp.

Du kanske ska kolla på aktiviteten över ett helt år istället för mindre än 1 månad. I vissa perioder är jag mer aktiv än andra.

Så man kan inte ha robusta statistikkunskaper om man har varit intensivt aktiv på FB i 14 dagar, ok.

Fortsätt du upprepa dig likt en papegoja utan att applicera logiskt resonerande. Det är precis det som är ditt problem. Du tänker inte. Du är en pladdrande propagandist.

Logisk inkonsekvens:
Om du håller med citatet ifrån eberly college of science, och du anser liksom dem att randomisering är ett nödvändigt krav för att kunna dra en kausal slutsats, hur förenar du den tron rent logiskt med ditt tidigare uttalande om att kön är en orsak till löneskillnad när kön är en variabel som inte kan randomiseras? Så pass långt tänkte inte den dumma feministen. Du har alltså ett problem med logisk inkonsekvens här.

Om du anser att randomisering är ett nödvändigt krav för att kunna dra en kausal slutsats så kan du inte vidhålla åsikten att det finns en löneskillnad pga. kön eftersom könsvariabeln inte kan randomiseras.

Dina upprepade kausala påståenden:

Nej, hennes uttalande är inte korrekt. Men du är för dum för att förstå varför. Men du kanske ska läsa på om hur kopplingen mellan rökning och lungcancer fastställdes som kausal. Gjordes det genom att randomisera människor till att röka och inte röka? Nej, såklart inte, för det kan man inte göra rent etiskt. Trots detta, så drog man kausala slutsatser. Varför då? Jo, för att smarta forskare förstår att högkvalitativ bevisning kan ibland uppnås utan randomiserade experiment. Detta förstår minst 100+ organisationer idag som har ställt sig bakom GRADE. GRADE är ett system för att gradera bevisning som medger att kausal inferens är ibland lämpligt, även vid avsaknad av randomiserade experiment.

Men du är som sagt, en intellektuell myra, så jag är inte ett dugg förvånad över att du inte förstår dig på ett skit.

Att avfärda studier av inget annat skäl än att de är ''observationsstudier'' leder till absurda logiska följder, såsom att man exempelvis hade behövt avfärda den bevisning som låg till grund för när man drog en kausal slutsats kring kopplingen mellan rökning och lungcancer.

Avfärdande av vetenskaplig data måste ske via rimlig motivering. Om det bara vore så enkelt som Agnes Wold gör det till. Så enkelt är det inte. Förstår du? Din åsnebakdel.

Bortförklaringar. Du har ''doubled down'' till och med som man säger på engelska. Det är flertalet gånger du har hävdat kausalitet, inte bara en gång. Jag tänker inte diskutera med dig om du aldrig medger när du resonerar galet och har fel. Det finns då inget att hämta. Selektivt sanningssökande är inget för mig. När du är villig att bry dig om logik, ärlighet och sanning så är jag villig att diskutera igen.

Här är beviset:
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-26 kl. 17:51.
Citera
2025-05-26, 17:11
Medlem
Citat:
Sådär resonerar bara personer som redan är priviligerade. Varför skulle inte alla människor sträva efter jämställdhet? Och påståendet om att kvinnor vill ha makt över män använder ni ofta men aldrig några exempel på kvinnor i maktpositioner som faktist uttrycker sig så.

Det vore ju ovanligt korkat av dem att uttrycka sig så.

Det ironiska är att det är män som borde satsa på studierna mest eftersom kvinnor är hypergama.

"Män som inte lyckas på arbetsmarknaden går helt enkelt inte hem hos kvinnorna konstaterar professor Sundström. Forskarkollegan Boschini befarar i en färsk intervju med tidningenForskning & Framstegatt utveckling fortsätter i negativ riktning då kvinnor utbildar sig mer än män.

För kvinnor finns ingen motsvarande koppling till ställningen i arbetslivet och barnafödande. Högutbildade kvinnor i Sverige får numera lika många barn som de med kortare utbildning. Män tenderar att däremot att få fler barn ju fler utbildningsår de har. Barnlösheten i hela befolkningen är högst bland de lågutbildade männen. Den främsta orsaken är att de har svårt att hitta en partner."
Citera
2025-05-26, 17:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det handlar ju även om att faktiskt fånga upp dessa män och ge dem det stöd och hjälp de behöver. Även om de inte begår mord så är det inte positivt för nån att det finns individer som går på bidrag och sitter och hatar på internet hela dagarna.
Men det gäller väl vänstern också. De som sitter på internet hatar incels och allt mellan himmel och jord. Judar, rika, SD, demokrater, yttrandefrihet och gud vet vad mer. Alla som inte tycker som dem egentligen. Kvinnorna som sitter här och hatar män, är en likadan grupp.

Vad ska psykiatrin göra. Droga alla incels, som halva befolkningen eller köpa horor åt dem. Problemet är universellt och har funnits från människans början.

Det är som jag säger, det handlar bara om moral. En sorts överdriven moral där alla som inte tycker som alla andra ska anses vara galna. Man ser sig som frigjorda, men kräver att alla måste vara det och därigenom har man en inskränkt och förtryckande moral, som egentligen går mot hur människan är och sina egna åsikter om att människor ska få vara sig själva. En motsägelse som vanligt.
Citera
2025-05-26, 17:15
Medlem
Citat:
Och varför är det så? Är ditt argument här att vi ska förtrycka kvinnor?

Snarare lyft pojkarna och i förlängningen få arbetsdugliga män som bidrar till samhället.

Eller vill du dela en man som uppfyller dina krav med fyra andra kvinnor?
Citera
2025-05-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
När kvinnor fick politisk makt i Sverige var Sverige ett av världens tryggaste länder. Då började svenska kvinnor förstöra landet.

Därför bryr sig ingen

Kvinnor har knappast förstört Sverige 😂 att kvinnor har empati är inte problemet utan män som inte har.
Citera
2025-05-26, 17:18
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Terror och Terrorism har redan sina definitioner.

och kvinnohat för övrigt har länge gått under terrordefinitionen, men alltså ignorerats...pga detsamma misogynism om du frågar mig...

Våld, hat, hot och kriminalitet riktat mot just gruppen kvinnor...bah! who cares! sånt är ju bara "naturligt" och "normalt".

Terror och terrorism definieras som våldshandlingar som är politisk orienterade i syfte att påverka opinioner oftast på civila.

Hur ser du att detta kan bli en lag baserat på kvinnohat och misogynism ? Det är inte Terror, det är kriminella handlingar.
Du ljuger. Det finns ingen terrordefinition likställd med kvinnohat - Du hittar bara på
Citera
2025-05-26, 17:19
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Tycker du också att det är bra att pedofiler får utlopp för sin åtrå till barn och ska få knulldockor i barnstorlek och fri tillgång till internet där dom kan fantisera tillsammans med andra pedofiler om va dom vill göra eller är det bara ett steg närmare till handling?
Ge exempel på manshat?

Oj det var en märklig jämförelse, åsiktsfrihet och yttrandefrihet med pedofili, skattefinansierade knulldockor och gratis internet, jösses.

Exempel på manshat?

Ja byt ut ordet kvinna mot man, inte jätte komplicerat. Du kan nästan dagligen läsa i media om hur värdelösa alla män är. Hade liknande artiklar skrivits om kvinnor hade det blivit hus i helvete.

Sen kan vi ju prata om stora grupper som pink room och liknande där manshatet frodas.

Kolla feministikoner som Zara "jag hatar alla män" Larsson.

Ska du försöka sitta här och påstå att manshat inte existerar så är det ingen idé att vi fortsätter diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in