2025-05-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Fast det är ju inte våld i nära relation det här syftar på eller generellt kvinnohat utan organiserat hat mot kvinnor. Annars skulle nog nästan varannan man kunna fällas för terrorbrott och det skulle ju bara urvattna ordet terror.

Någonstans börjar ju hatet. En av orsakerna kan ju vara det som triggar våld i nära relationer och sedan övergår i allmänt kvinnohat när hon drar med barnen.

För mig är kvinnohat ett symptom och jag är mer intresserad av vad som är orsaken så man kan vara proaktiv istället för reaktiv i samhället.

Tror du att unga män som hamnat på efterkälken skyller på andra eller tar eget ansvar?

Det är väl ingen mamma eller pappa som säger till sin skoltrötta son att om du gör dina läxor får du fitta om 10 år. De flesta unga tänker väldigt kortsiktigt särskilt pojkar.
Citera
2025-05-26, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Hur blir du, som inte håller på med kvinnohat, påverkad av detta?

Jag kan inte minnas att svenska män krävde att svenska kvinnor blev terrorklassade när de började prata om vita kränkta män?
Citera
Medlem
Rookie81s avatar
De små liven kan ju inte ens säga vad en kvinna är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
I snitt mördas 15 kvinnor varje år av nuvarande eller tidigare partner. runt 75% av alla som mördas varje år är män.

Det är inget strukturellt problem att "män mördar kvinnor" Det handlar om enstaka fall.

Visst skulle det vara underbart om ingen blev mördad men det kommer aldrig att hända. Mördare har alltid funnits och kommer alltid att finnas.

Det finns många kvinnor som hatar män och det finns många män som hatar kvinnor, det går inte att styra över sina känslor men de flesta kan tack och lov kontrollera sina känslor.

Mäns våld mot kvinnor är självklart strukturellt och du kan absolut inte jämföra det med nått annat än i så fall kvinnors våld mot män. Varför drar du in t ex gängvåld som om det skulle ha nått med detta att göra?

Detta handlar om organiserat kvinnohat dock, alltså incelgrupper och liknande.
Citera
2025-05-26, 16:40
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Jag kan inte minnas att svenska män krävde att svenska kvinnor blev terrorklassade när de började prata om vita kränkta män?

Så bara för att män inte krävde det, så ska kvinnor inte kunna kräva det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Någonstans börjar ju hatet. En av orsakerna kan ju vara det som triggar våld i nära relationer och sedan övergår i allmänt kvinnohat när hon drar med barnen.

För mig är kvinnohat ett symptom och jag är mer intresserad av vad som är orsaken så man kan vara proaktiv istället för reaktiv i samhället.

Tror du att unga män som hamnat på efterkälken skyller på andra eller tar eget ansvar?

Det är väl ingen mamma eller pappa som säger till sin skoltrötta son att om du gör dina läxor får du fitta om 10 år. De flesta unga tänker väldigt kortsiktigt särskilt pojkar.

Red pill content t ex
Citera
Medlem
Det är mycket totalitära strömningar nu. Ännu ett exempel.
Citera
2025-05-26, 16:41
Medlem
Citat:

För att kvinnor har inte organiserat sig i slutna rum om att mörda män kanske.
Citera
2025-05-26, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Så bara för att män inte krävde det, så ska kvinnor inte kunna kräva det?

Nej precis. Ni krävde makt och inflytande och med det kommer annan skit som ni får vara redo att ta emot eller så kan ni sluta leka män
Citera
2025-05-26, 16:43
Medlem
Citat:
Nej precis. Ni krävde makt och inflytande och med det kommer annan skit som ni får vara redo att ta emot eller så kan ni sluta leka män

Vad menar du med det?
Citera
Medlem
Citat:
Red pill content t ex

Flickor får höra att de måste satsa på skolan eftersom de är förfördelade medan pojkarna fått höra och fortfarande får höra att det löser sig ändå. Och ja det finns undantag.
Citera
Avslutad
Citat:
För att kvinnor har inte organiserat sig i slutna rum om att mörda män kanske.

Det gör ej svenska mön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in